Auteur Topic: Airco  (gelezen 10877 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Airco
« Reactie #60 Gepost op: zo, 29 mei 2011, 00:12:45 »
Ik denk niet eens dat zij daar over begint :)
hoe is het met je REMMEN jochie?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Airco
« Reactie #61 Gepost op: zo, 29 mei 2011, 07:54:22 »
Ik overweeg om dit apparaat aan te schaffen?
dus misschien op korte termijn wel voor mij mogelijk om wat te lassen.

Geen geld om de auto naar de garage te brengen ivm niet deugelijke remmerij, maar wel dit willen kopen en andere kleine rotzooi aanschaffen...... -gert-
Met alle respect rutger DOE DAAR EENS WAT AAN!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Airco
« Reactie #62 Gepost op: wo, 27 jul 2016, 17:50:48 »
Ik heb hier een poosje over nagedacht en het leek mij het makkelijkste om de aircopomp van een 6n te pakken met bijpassende motorsteun. Hierbij heb je ook de dynamo nodig en de krukaspoelie om het geheel aan te drijven.

dan moet je alleen nog een plek maken voor de condensator en verdamper.

Iemand betere ideeën?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Airco
« Reactie #63 Gepost op: wo, 27 jul 2016, 19:51:17 »
het is al een oud topic, maar toch even reageren op nappertje
pompen verschillen vaak niet veel, er zijn maar een paar pomp producenten, en veel hebben ook dezelfde stijl ophanging. Ik zou persoonlijk wel een kleine pomp pakken van bijvoorbeeld een renault twingo of een suzuki alto of wagon R ofzo. Op die manier vraagt de pomp niet teveel vermogen van de kleine motor.
Verder heb je nog druk sensoren nodig, die schakelen de pomp uit als het systeem bijna leeg is of al de druk te laag word omdat hij te koud word als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Airco
« Reactie #64 Gepost op: wo, 27 jul 2016, 21:34:31 »
Bedankt voor de tip om een kleine aircopomp te gebruiken.

Als ik druksensoren (drukschakelaars?) ga gebruiken betekent dus dat ik een computer nodig heb. makkelijkste is dan om dan een vrij programmeerbaar computer te gebruiken zoals arduino. Helaas ben ik niet goed in programmeertaal schrijven...

Meeste dan wel niet alle 6n's hebben ook stuurbekrachtiging zo lijkt het.

Ik was niet van plan om stuurbekrachtiging erop te gaan bouwen dus even kijken of dat allemaal gaat passen.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Airco
« Reactie #65 Gepost op: do, 28 jul 2016, 17:28:46 »
die stuurbekrachtiging zit ook op de andere kant van de motor lijkt het op, die kun je dus gewoon weg laten en een kortere snaar pakken. Dat is vrij makkelijk inmeten.
En ik weet zo niet hoe die drukshakelaars schakelen, maar als de drukschakelaars open gaan als de druk te laag word zou je dus gewoon je aan knop van je airco via die drukschakelaar kunnen aansluiten. Dus dan word je systeem ongeveer geschakelde +naar drukschakelaar 1 en andere pootje drukschakelaar 1 naar 1ste pootje drukschakelaar 2, vanaf daar gaat het andere pootje door naar 1 van de 2 aansluitingen op de aanknop voor je airco, en de andere gaat naat een relais toe welke de pomp inschakelt. Dat is in mijn ogen de makkelijkste manier