Officieel is 3,1 liter (085 86c bak).
Vullen tot ie begint te kotsen komt aardig overeen, ligt aan de situatie: ingebouwde/uitgebouwde toestand,
staat de auto voorover/achterover => allemaal variabelen.
1 ding heb ik wel bijgeleerd: meer dan 3,5 liter is ook niet fijn, koud blijft de boel 'plakken', met tanden poetsen als gevolg.
M'n daily heeft hetzelfde als wat jij omschrijft, ook gereviseerd, verse koppeling etc.
Bij koud wegrijden de eerste keer naar 2e versnelling mot ik heeeeel rustig doen, dan gaat 't goed.
Inmiddels met die bak +/- 80dkm verder: 't wordt niet slechter, vind 't prima, er hangt nu een G40 langs,
dus met een koude lader doe ik sowieso rustig aan.
Olie koop ik bij voorkeur een beetje merk, meen dat er toendertijd Kroon ingegaan is. Iig geen habbiebabbie goedkopie olie zonder bekende naam.