ik monteer een CHX bak met nieuwe koppeling.
daarna ffe de motor 10 minuten in zijn vrij laten draaien om te kijken of er rare dingen aan de hand zijn..
niks aan de hand, mooi
ik ga rijden, en terwijl ik begin te rijden merk ik dat de boel een beetje schud.
ik denk okay... de boel moet nog ff 'zetten'.
Tijdens de testrit valt het volgende op,
hoe harder ik rij op het rechte stuk, hoe harder de auto begint te schudden, bij de 100 km per uur is het echt niet normaal meer.
ik rij lange bocht naar links in met gemiddeld 70 km per uur, dan begint de boel echt te rammen.
rij ik weer recht uit, is het veel minder.
rij ik een bocht naar rechts, is het weg
laat ik de auto uitrijden word het iets minder, druk ik rem in word het weer erger.
druk ik daarbij de koppeling in, is er niks aan de hand
wat ik dacht; de motor ligt niet goed gecentreerd en de bakflens ramt tegen de as aan.
dus ik kijken naar de motor steunen.. ligt de motor perfect in het midden.
OK dat is uitgesloten.
toen dacht ik ok, wat gebeurd er nog meer als je in een bocht zit...
de kineten! zou een kineet gaar zijn?
ik met mn goeie gedrag weer de auto opgekrikt, de lange as er onder vandaan gehaald, omdat het gebeuk erger werd met een bocht naar links = meer kracht en druk op de rechter as.
HET is snelheids gebonden, hoe harder ik rij hoe erger het word.
en wat valt me op:
1. geen schade aan het uiteinde van de as. (dus niet lopen rammen in de bak.)
2. de kineet beweegt met veel weerstand. soms giga zwaar.
je kan de kineet niet soepl over de as heen en weer schuiven, als je wat kracht et gaat deze in stappen heen en weer, alsof de kineet blokkeerd van binnen.
de kineet scharnierd ook niet bepaald soepel, komt wat kracht bij kijken... wat op de andere as wel soepel gaat en soms vanzelf door het gewicht scharnierd...
kan ik concluderen dat het de kineet echt is? en wat voel ik precies? (ja de kineet
maar wat gebeurd er in de kineet?