Auteur Topic: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89  (gelezen 2403 keer)

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Gepost op: wo, 15 apr 2009, 09:58:34 »
Bij deze maar even een projecttopic geopend.
Dit hoofdzakelijk om niet steeds een nieuw topic te hoeven open en men voorsteltopic vol te gooien

Zal hier alle updates van het hok plaatsen  -klus-

Gelijk even een vraagje.

Ik heb hier 2 computers:
030906021A (daily '89)
030906021A2 (sloper '90)

Zijn die direct uitwisselbaar?
Waarom wil ik dat weten? Moter van de sloper liep veel rustiger en hing lekkerder aan het gas.
En wil nu achterhalen wat daar de oorzaak van is.

Edit: Of je dat hok niet genoeg ziet :D

« Laatst bewerkt op: wo, 15 apr 2009, 22:36:37 door Gerard »

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #1 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 22:33:58 »
fotooooos  :P

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #2 Gepost op: za, 23 mei 2009, 15:38:42 »
Heb een vervelend probleem: Dynamo geeft maar 13v...
Nu zou je normaal zeggen: spanningsregelaar, anders hele ding vervangen.
Beide gedaan en de dynamo die er nu op zit is getest (voor mijn ogen) en gaf netjes iets van 14,1 volt.
Alleen in men auto niet?!  -wtf2-
Of ik de v-snaar nou strak zet of wat losser, maakt geen verschil

Wat kan dit zijn, ik wordt er gek van  -gert- (1x in de week accu leeg..)

Dus: 3 spanningsregelaars en 2 dynamo's = niks hoger dan 13 tot 13,4 volt. (met alle stroomverbruikers uit!)
« Laatst bewerkt op: za, 23 mei 2009, 15:40:31 door Gerard »

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #3 Gepost op: za, 23 mei 2009, 16:11:21 »
ergens een lekstroom.
Alle zekering er uit en dan een voor een er in en meten. Zo moet je de boosdoener tegenkomen.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #4 Gepost op: za, 23 mei 2009, 17:16:05 »
ergens een lekstroom.
Alle zekering er uit en dan een voor een er in en meten. Zo moet je de boosdoener tegenkomen.

Rekordc

Thanks voor de tip, net geprobeerd: 0.15 verschil met alle zekeringen eruit (op 1 na: benzinepomp en lambda)
Alles wat direct op de accu hangt (versterker e.d.) er ook af = geen verschil
oftwel nog steeds waardeloos :(

Edit: als ik de lambda + benzinepomp zekering eruit jas, gaat ie wel ff meer volt geven tot ie uitvalt?
« Laatst bewerkt op: za, 23 mei 2009, 17:18:07 door Gerard »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #5 Gepost op: za, 23 mei 2009, 19:13:33 »
Bekabeling dynamo<-> accu (via startmotor) nakijken.
Zitten verder geen zekeringen tussen, dus die hebben er niks mee te maken.
Ook massakabels accu<->carosserie en carosserie<->motorsteun nakijken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #6 Gepost op: za, 23 mei 2009, 20:27:53 »
en die 13 volt meet je op de accu polen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #7 Gepost op: za, 23 mei 2009, 22:39:40 »
@Dennis,
Ga k morge ff checken

@Serge
Yes?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #8 Gepost op: zo, 24 mei 2009, 17:50:02 »
Voor een goede meting moet je overigens juist een aantal grote stroomverbruikers aan zetten...
Maareh, na al die testen en revisies blijf je nog steeds aan je dynamo denken? Zou inderdaad aan je bekabeling denken (voornamelijk die naar de startmotor, en de massakabels), maar ik denk dat ik inmiddels de accu zelf ook wel in het rijtje verdachten zou hebben gezet?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
« Reactie #9 Gepost op: zo, 24 mei 2009, 21:34:49 »
de bekende v meting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .