Jups
Bij 2f is bovenstaande foto zo'n beetje 1 geheel: Klepje voor dashboardkastje kan d'r nog af, en het rechter ventilatieroostertje, that's it.
Eerst maar eens even een tekeningtje plaatsen:
Maar: Geen idee hoe hoog de rekening was voor de accuwak reparatie, het zou wel kunnen dat ie eruit is geweest; stelt namelijk ook weer niet heel veel voor. Uurtje werk en hij ligt er geheel en onbeschadigd uit. nog 1,5 uur werk en hij zit er weer in, schat ik zo uit de losse pols.
Hoeft echter denk ik NIET om een los-zit rammeltje te verhelpen.
Allereerst eens checken of ie er uit is geweest: Motorkap openen, zwart plastic afdekkap/folie boven de kachel eruit en met je hoofd de watervangbak in duiken; Het dashboard zit vanaf deze zijde met slechts 2 moertjes vast. Op een stuk of 4 schroefjes in het interieur na is dit echt de enige verankering van het hele dash. Als er gedinitrolt is, kan je vast wel zien of de moertjes wel of niet ooit los zijn geweest.
Het gaat om 2 moertjes met vaste sluitring: nummertje 6 op bovenstaande tekening; ik schat doppie 10 ( M6 )
Niets aan de te zien? Lopen we de rest van de bevestiging eens langs Op bovenstaande tekening zie je nummertje 7 en 8 zitten, zo rond de aansluiting bij de A-stijl. Zoek het schroefje op, heel m eruit en wrik eens aan de punt van het dashboard. Omdat het dash in het midden onder de voorruit met 1 pen in een rubber-ring steekt zal hij daar niet snel contact/spannings/schuur geluid maken. In de hoeken echter rammelt het dash makkelijker tegen de A-stijl, vooral in de hoeken met de aansluiting met de voorruit ( eigen ervaring met Polo 2 en 1 ) Controleer eens goed of zaken zoals bekleding en deurrubber nog wel tussen dash en blik in zitten en of er wellicht contact is tussen plastic dash en metalen koets. Stop er eventueel eens wat foam tussen.
Still Nothing? Meer naar het midden van het dash ( zo in de buurt van de ventilatiebediening ) zitten de beugels 22 en 23 bevestigd. Waar item nummer 30 voor dient is mij onbekend: niet voldoende ervaring met een 2f helaas
. Die beugels 22 en 23 geven de stevigheid in het midden van het dashboard: zodat ie niet te veel op en neer kan bewegen. Haal de asbak en het sigaretteaansluiting+aflegbakje er eens uit en kijk maar eens goed of je de schroefjes kunt vinden. Schroefje 27 hoort voorzien te zijn van een ringetje 28.. wellicht om loslopen te voorkomen of kraken..
Kan je het nu nog niet vinden?Bedenk je dan dat er in het dashboard de nodige bedrading aanwezig is, en er zicht verder nog wat ventilatie kanalen bevinden tussen jou en de ruitenwissermotor. Het is niet schrikbarend veel techniek dus; Loshalen kan, maar of je daarmee het euvel vind? Waarschijnlijk alleen met meer geluk dan wijsheid denk ik!
Succes