Auteur Topic: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C  (gelezen 27273 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #135 Gepost op: di, 06 sep 2011, 11:16:07 »
Ik weet al wel wat je met de 2E3 carb wil--> wegmikken!   :) De HH carb kan je veel beter blijven gebruiken imo.


Moet zeggen dat je heel degelijk en netjes te werk gaat. Niet teveel in 1x, eerst plannen, dan doen  -thumbsup-  Gaat helemaal goedkomen met deze classic.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #136 Gepost op: di, 06 sep 2011, 23:52:20 »
Lekker blok om te zien,  -kewl- . Ga zo door!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #137 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 11:26:44 »
thnx. Door schade en schande word ook ik wijs dus ik probeer nu m'n ongeduld wat te temperen en niet teveel ineens/impulsief te doen ja.
De 2E3 staat geloof ik bekend als complex en problematisch. Misschien moet het maar MH kop en 34Pict5 worden. Past een GL inlaat op een hydro kop?

Als het weer een beetje meezit ga ik komend weekend het MH onderblok inbouwen. -klus-
Polo Classic C 1984

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #138 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 11:28:24 »
Ja, past op de MH kop.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #139 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 22:43:15 »
Het MH blok zit erin. Alles verliep soepel behalve een stukgedraaide aandrijfasbout die niet los wilde. Toen heb ik de motor/bak maar met aandrijfas en al uitgebouwd en de betreffende bout in de bankschroef gelost.
Er was helaas geen tijd meer om alles aan te sluiten (waterslangen, radiateur, elektra, uitlaat) maar ik hoop komende week 's avonds nog even te kunnen klussen en even proef te kunnen draaien.

« Laatst bewerkt op: zo, 11 sep 2011, 23:16:33 door madcap9 »
Polo Classic C 1984

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #140 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 22:52:10 »
Volgens mij heb ik dit hele project topic nog nooit gezien, maar wat netjes allemaal zeg -thumbsup-
Krijg gelijk zin om verder te gaan met mijn motorblok  :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #141 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 11:12:02 »
thnx, hoewel in het echt is het allemaal wel minder netjes.

gisteravond nog even kans gezien om te klussen. aandrijfassen vastgezet, uitlaat vast, radiateur, elektra etc.
Bij het vullen van het koelwater bleek dat er een klein lek zat bij de flens tussen het blok en de pijp waar de diverse waterslangen naar spruitstuk en kachel aanzitten. Toen ik de moertjes een slag aan wilde halen brak helaas een van de draadeinden af -boehoe-.....

Volgende week de boel maar even loshalen en hopen dat er nog genoeg uiteinde is om de griptang op te zetten. Anders wordt het (vrees ik) blokje weer lostakelen en uitboren.
Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #142 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 11:24:22 »
Het lek zit er nog steeds maar het was dusdanig beperkt dat ik nog kans heb gezien om te proefstarten en de carb af te stellen.
Daarna kon ik het niet laten om snel even een proefritje te maken.
De 1.3 setup rijdt duidelijk stukken feller dan de 1.0 en ik hoop dan ook dat ik de wagen snel weer kan gaan gebruiken.

Afgelopen weekend heb de inlaat en waterpijp maar losgehaald en ik hoop dat ik genoeg ruimte heb om het draadeind te verwijderen zonder het blok weer los te takelen.
Het lek bleek veroorzaakt doordat een ringetje per ongeluk tussen het draadeind en de pakking zat  -gert-
Het kleine eindje draadeind was te weinig voor de griptang dus heb er nu maar met de dremel een sleufje in gefreesd en hopelijk kan ik zaterdag a.s. het ding eruit draaien. Anders wordt het moeizaam uitboren en iets van een uitdraaitap kopen en hopen dat dat werkt.


Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #143 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 21:26:23 »
Het verwijderen van het afgebroken tapeind is nog steeds niet gelukt. Griptang / sleuf frezen en schroevendraaier / moer proberen te lassen op het kleine uitstekende eindje zijn allemaal niet gelukt. Hopelijk gaat het nog lukken met uitboren maar door de carterontluchtingsdinges in het blok kun je een normaal boor niet helemaal recht voor het draadeind zetten.

Al met al een enorme vertraging door zoiets kleins. Met overmaat van ramp viel ook nog eens een moertje in de waterpomp waardoor de hele distri-kant open moet.
Polo Classic C 1984

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #144 Gepost op: zo, 02 okt 2011, 21:36:15 »
Zit je allemaal niet mee zeg -boehoe-
Hopelijk komt het allemaal goed  -thumbsup- succes met  -klus-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #145 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 00:00:55 »
Murhphy's law, sterkte en succes!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #146 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 14:02:00 »
De volgende optie nu wordt waarschijnlijk zaterdag a.s. met een haakse boorkop en een stel goede boren het tap eind uitboren. Daarna met een links tapeind verwijderaar proberen en als dat niet lukt nog helemaal uitboren en nieuwe draad tappen. Als dat ook niet lukt het blok uit de auto takelen en vanaf de waterpomp kant uitboren.
Polo Classic C 1984

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #147 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 16:18:14 »
Succes met dit probleempje .
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #148 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 16:19:54 »
kun je er geen gleufje in maken met de dremel zodat een platte schroevendraaier misschien uitkomst biedt?
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #149 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 16:41:39 »
kun je er geen gleufje in maken met de dremel zodat een platte schroevendraaier misschien uitkomst biedt?

Dat heb ik geprobeerd maar toen ik de schroevendraaier erin zette en kracht zette brak een van de twee stukje draadeind af.
Polo Classic C 1984