Auteur Topic: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C  (gelezen 27285 keer)

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #150 Gepost op: ma, 10 okt 2011, 17:10:22 »
Het is inmiddels gelukt om met een dremel, veel (kobalt)boortjes en nog meer geduld de afgebroken linkse tap met 2mm uit te boren en recht door het draadeind te boren tot zelfs in het pomphuis. Nu moest de waterpomp toch eraf om de moertjes die erin gevallen waren te verwijderen en toen hebben we maar vanaf de waterpomp kant een haakse boormachine erin gezet. Inmiddels is het draadeind vanaf de waterpomp kant tot aan 4mm compleet door de kern uitgeboord maar het draadeind vertikt het tot nog toe om eruit te draaien. Komende week gaan we met 4,5mm en 5mm boortjes verder en met een beetje geluk komt het ^$^@#$^#$^t ding er dan eindelijk uit. Zo niet tap ik gewoon nieuwe draad. Ik heb inmiddels meer aan boortjes en linksdraaiende tappen uitgegeven dan het complete MH blok met bak gekost heeft.
Polo Classic C 1984

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #151 Gepost op: ma, 10 okt 2011, 17:31:57 »
Frusterend om zolang door zo'n klote klusje opgehouden te worden..... -boehoe-

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #152 Gepost op: di, 11 okt 2011, 12:30:17 »
Frusterend om zolang door zo'n klote klusje opgehouden te worden..... -boehoe-

Gisteren belde m'n vader met het goede nieuws dat het draadeind eruit was en dat de inwendige draad niet beschadigd was. :-)
Nu kan ik komend weekend eindelijk lekker verder.


Polo Classic C 1984

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #153 Gepost op: di, 11 okt 2011, 13:30:11 »
De aanhouder wint  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #154 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 00:09:37 »
-klappen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #155 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 00:17:15 »
Kijk, dat is goed nieuws -thumbsup-
Kan je weer verder met  -klus-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #156 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 19:49:40 »
Dank voor het medeleven. Ik heb superveel zin om zaterdag alles weer in te bouwen -klus- en weer lekker m'n Polo terug te hebben.  -sturen-
Polo Classic C 1984

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #157 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 23:52:44 »
 -thumbsup- en voor je vader -love-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #158 Gepost op: di, 25 okt 2011, 14:49:16 »
Inmiddels rijdt de 1.3 betrouwbaar rond; soepel starten, stationair lopen, vlot op het gas. Alleen het verbruik lijkt nog wat aan de hoge kant, maar ik heb eigenlijk nog te weinig normale kilometers gemaakt om echt betrouwbare cijfers te hebben.
Binnenkort wordt de krap bemeten GL uitlaat vervangen door het RVS spruitstuk en nieuwe pijp en demper en dan is de motorombouw voorlopig klaar.

Het is echter alweer tijd om vooruit te kijken. Ik wil over een tijdje de MH kop en MH ontsteking terugzetten en overstappen op dubbele carbs (bijv 40 Webers). M'n doel is zo rond de max 90 pk uitkomen zonder boven de 6500 tpm te gaan. Deze setup heb ik in gedachten:

- MH kop
- Schrick 268 nokkenas met verstelbaar nokkenaswiel
- Dubbele 40 Webers met inlaat en KN Filters

Nu heb ik een aantal vragen.
- Wat voor aanpassingen zijn nodig aan de cilinderkop voor het gestelde doel? poorten bewerken? grotere klepen? of is de standaardkop met alleen de scherpere nokkenas genoeg?
- Heeft zo'n Schrick nokkenas nog een nok voor de MH benzinepomp? Ik wil namelijk graag de mechanische benzinepomp behouden.
- Is het voldoende om de standaard MH ontsteking te gebruiken?

« Laatst bewerkt op: di, 25 okt 2011, 17:08:02 door madcap9 »
Polo Classic C 1984

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #159 Gepost op: di, 25 okt 2011, 15:02:59 »
Als ik het goed las heb je en 8P bak achter je GL motor hangen. Hoe bevalt dat? Is het niet te zwaar?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #160 Gepost op: di, 25 okt 2011, 15:56:11 »
Nu heb ik een aantal vragen.
- Wat voor aanpassingen zijn nodig aan de cilinderkop voor het gestelde doel? poorten bewerken? grotere klepen? of is de standaardkop met alleen de scherpere nokkenas genoeg?
- Heeft zo'n Schrick nokkenas nog een nok voor de MH benzinepomp? Ik wil namelijk graag de mechanische benzinepomp behouden.
- Is het voldoende om de standaard MH ontsteking te gebruiken?

Mijn HK blok kwam op 90pk uit, de specs hiervan waren:
- standaard onderblok
- kop licht bewerkt (mooi aan laten sluiten met het inlaatspruitstuk)
- 280º nokkenas
- 40er webers
- spaghetti-spruitstuk
- Lumenition ontsteking

Nu heeft een MH kop standaard al iets grotere kleppen t.o.v. een sleeptuimelaarkop, dus dat is voordelig.

Mijn ervaring met webers is dat het starten het beste gaat als de vlotterkamers vol zijn. Daarom heb ik voor een motorfiets-pompje gekozen, dan kun je eerst de pomp even laten lopen en is het starten-lopen.

De MH ontsteking lijkt mij voldoende.

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #161 Gepost op: di, 25 okt 2011, 16:05:00 »
Als ik het goed las heb je en 8P bak achter je GL motor hangen. Hoe bevalt dat? Is het niet te zwaar?

Ik heb inmiddels geen GL onderblok meer, maar met de combi standaard GL blok - 8P bak heb ik zo'n 2 jaar gereden naar volle tevredenheid. In de vijfde versnelling was inhalen niet echt supersnel maar de topsnelheid lag in de 5 nauwelijks lager dan in de 4 en het lange termijn verbruik ging ook van 1:14,5 naar 1:15,5. Bovendien reed het een stuk rustiger dan met de oude GU 4 bak. Ik zou het dan ook gewoon opnieuw doen.
Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #162 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 11:03:26 »
Mijn HK blok kwam op 90pk uit, de specs hiervan waren:
- standaard onderblok
- kop licht bewerkt (mooi aan laten sluiten met het inlaatspruitstuk)
- 280º nokkenas
- 40er webers
- spaghetti-spruitstuk
- Lumenition ontsteking

Nu heeft een MH kop standaard al iets grotere kleppen t.o.v. een sleeptuimelaarkop, dus dat is voordelig.

Mijn ervaring met webers is dat het starten het beste gaat als de vlotterkamers vol zijn. Daarom heb ik voor een motorfiets-pompje gekozen, dan kun je eerst de pomp even laten lopen en is het starten-lopen.

De MH ontsteking lijkt mij voldoende.

Ok bedankt voor de info  -thumbsup-. Ik denk dat ik de MH kop dan maar redelijk standaard houd. Als ik de kop niet laat vlakken is een verstelbaar nokkenaswiel dan nog nodig bij een 268º nokkenas?
De vlotterkamers zouden normaal gesproken voor het starten toch gewoon gevuld moeten zijn, mits je geregeld de auto gebruikt? Ik wil namelijk eigenlijk toch liever de MH benzinepomp gebruiken, betrouwbaarder en dan hoef ik geen elektra aan te leggen voor elektrische benzinepomp.
Is het trouwens nog veel werk om de webers aan de standaard Polo gaskabel te linken? en hebben deze carbs nog een choke? of is dat niet nodig?

Polo Classic C 1984

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #163 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 11:06:09 »
Als je hem hebt liggen: gewoon monteren. Even zoekfunctie gebruiken om de ideale afstelling ervan te vinden. -ja- Zeker als je kop wisselt kun je dit prima doen.

Ik bedoel als een verstelbaar nokkenastandwiel heb liggen  :)
« Laatst bewerkt op: wo, 26 okt 2011, 17:58:07 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #164 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 17:53:56 »
Bij mij bleef de pomp toch altijd wel een aantal seconden pompen voordat de vlotterkamers weer helemaal vol waren. Dit zal ook met het gebruiksinterval te maken hebben inderdaad.

De gaskabel is geen probleem, als je een gas-mechaniek van weber hebt, kun je misschien wel de originele blijven gebruiken met zo'n tonnetje aan het eind. Nadat mijn kabel eens is geknapt heeft Serge er een gemaakt met behulp van een kroonsteentje op het uiteinde van de kabel, dit werkt ook prima.

Op de carbs zitten chokes. Ik had deze wel in gebruik, bij een koude motor liep het toch beter met de choke er even op.