Auteur Topic: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C  (gelezen 27276 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #165 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 20:26:41 »
Een daily op webers? En je wil liefst 1x installeren en dan klaar zijn? Dan raad ik je toch Webers af, daar schijnt toch een dermate verloop in te zitten/komen dat je ze zeer regelmatig af moet stellen. Kun je wellicht beter voor Solexen gaan? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #166 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 21:17:15 »
Of gewoon motorfiets carburateurs.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #167 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 21:18:12 »
Een electradraadje trekken is toch geen probleem?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #168 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 23:21:47 »
Inlaatspruitstukverwarming komt te vervallen bij meervoudige carb's => pracht van een geschakelde plus
voor een brandstofpompje. Dan nog ff een massa aanleggen en klaar.

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #169 Gepost op: vr, 24 feb 2012, 16:03:13 »
Tijd voor een update.

Inmiddels heb ik een spaghettispruitstuk ingebouwd. Hiervoor was het nodig om de stabi los te halen en bij het terugmonteren van de stabi bleek dat 1 van de 2 schroefgaten van de stabiklem aan de bestuurderskant dolgedraaid was :-(.

Nu vraag ik mij af hoe ik dit moet repareren en of iemand anders dit weleens gehad heeft. Nieuwe draad tappen lijkt me de enige optie aangezien een bout en moer gebruiken zo goed als onmogelijk is. Heeft iemand dit weleens gehad? en hoe zou ik e.a. het beste aan kunnen pakken?

alvast bedankt voor de reacties
« Laatst bewerkt op: vr, 09 mrt 2012, 23:45:18 door madcap9 »
Polo Classic C 1984

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #170 Gepost op: vr, 24 feb 2012, 16:48:36 »
Helicol? Dichtlassen, nieuw gat boren en tappen?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #171 Gepost op: vr, 24 feb 2012, 17:41:48 »
Ik heb er 1 keer een moertje achter gekregen!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #172 Gepost op: vr, 24 feb 2012, 19:43:34 »
Bij mij hetzelfde probleem, oplossing; gat groter boren en boutje erdoor, moertje erachter....zit inmiddels zo'n 8000 Km zonder problemen

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #173 Gepost op: vr, 24 feb 2012, 21:21:22 »
Ok bedankt voor de reacties. Ik ga morgen toch eens proberen er een moertje achter te krijgen.
Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #174 Gepost op: vr, 09 mrt 2012, 23:44:23 »
Het is gelukt om een moer en een bout te gebruiken :-)
Polo Classic C 1984

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #175 Gepost op: za, 10 mrt 2012, 02:29:27 »
 -thumbsup-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #176 Gepost op: za, 10 mrt 2012, 10:14:20 »
Netjes!  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #177 Gepost op: za, 10 mrt 2012, 13:03:01 »
Top! Hoe staat je bolide er tegenwoordig bij?

*hint*  -foto- *hint* :)

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #178 Gepost op: zo, 15 apr 2012, 15:16:05 »
Na wat minder Polo werk gisteren maar eindelijk eens begonnen aan wat schadeherstel aan de achterzijde (zie foto's).
Rechtsachter zaten al lange tijd flinke gaten. Door de vorige eigenaar is daar al een provisorische reparatie geweest met polyesthermatjes, maar echt fraai is het nooit geweest. Ik heb het zelf nog maar eens overgedaan. Van binnenuit een nieuwe polyesthermat aangebracht, roest zoveel mogelijk weggehaald, Fertan erover en nu binnenkort met plamuur, primer en lak in de weer om het af te maken.

Onderweg naar huis ging ik de uitlaat steeds meer horen en bij aankomst bleek dat de cheapo Ebay uitlaatspruitstukpakking weer lekte. Ook zag ik de dat zelfde cheapo Ebay Koppakking olie lekte op de bekende dynamolocatie. Nu wil ik over een paar maanden toch de MH kop gaan gebruiken dus tot die tijd moet het maar ff houden maar er gaan dan wel merkonderdelen in. Verder ben ik begonnen met het schoonmaken en inspecteren van de MH onderdelen en ik heb het kleppendeksel maar alvast afgelakt (foto). Ik ben van plan een dBilas nokkenas te gaan gebruiken van 264 graden. Dit omdat deze een nok hebben voor de mechanische benzinepomp i.t.t. de meeste Schrick nokkenassen die ik gezien heb. Is er nog een maximale lift aan te raden voor gebruik met standaard MH kop (gevlakt), standaard koppakking en MH onderblok en zuigers?

Planning voor komende tijd:
- Achterruit loshalen en roest herstellen onder ruitrubber, er zit een hardnekking regenwaterlek
- Voorbumper en gril repareren, roest bij schutbord onder spatborden aanpakken
- Ruitenwisserinterval afmaken, relais en kabels liggen al maanden te wachten
- Diverse kleine klusjes
- MH cilinderkop / kabelboom / ontsteking / bobine / etc. opknappen

- MH kop inbouwen
- Scherpe dBilas nokkenas met verstelbaar nokkenastandwiel
- Rest van het uitlaattraject naar 45mm (nu nog 35mm van de originele GL uitlaat)

- Dubbele carbs

- Waeco MS-50 cruisecontrol (set ligt al klaar)


Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #179 Gepost op: wo, 20 jun 2012, 22:54:34 »
Ik heb besloten om toch bij de sleeptuimelaar kop te blijven en niet over te stappen op de rest van de MH onderdelen. Dit om toch niet teveel van het originele karakter van de auto af te wijken. Ik had ondertussen wel al de MH kop laten vlakken, de kleppen opnieuw ingeslepen en nieuwe oilseals geplaatst. Maar die gaat op de plank of in de verkoop samen met de andere MH delen (kabelboom, waterslangen, thermostaathuis, 2x bobine, dynamo).

Het vakantiegeld is ingezet en ik heb de originele GL kop met GK nokkenas laten reviseren. Er moesten 8 nieuwe klepgeleiders en kleppen in. Een stuk meer/duurder dan de bedoeling was maar na 285000 km waarvan de eerste 80000 op gas is het ook niet zo vreemd. Inmiddels is de gereviseerde sleeptuimelaatkop weer ingebouwd.
Dit keer maar een koppakking en rekbouten van de dealer gebruikt.

Het bleek ook dat het standaard Ebay spaghettispruitstuk niet goed aansloot op de uitlaatpoorten waardoor de uitlaatspruitstukpakking steeds lekte. Het spruitstuk is inmiddels gevlakt (3mm! krom) en ik heb er aan de bovenkant een stuk af moeten slijpen om het goed passend te krijgen.

Komend weekend alles netjes afmonteren en afstellen.

Polo Classic C 1984