Auteur Topic: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil  (gelezen 5970 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:37:29 »
Hallo bruder und bruderinnen .
Zou het een richtige sien mit ein zwarze himmel ? Die habt die . GT embleem agterop zat vastgeplakkie dus die is er al vanaf .
"Sportstoel" achtige binnenkant . Rood randje rond de tellers . Toerentellert en een sigaretteaanstekert .
Misschien kan iemand in een folder gluren of het een ori GT is in steilheck uitvoering . Zo nee nog geen opa overboord want dat boeit me niet . Alleen de zwarte hemel is erg leuk . En de twee 3punts- en een heupgordel achterin is wel handig qua Maxi Cosi .
Plannen ?
Wat kleine plekjes bijwerken want anders gaan ze roesten . Misschien iemand met zijn restyle prikstokken wat parkeerdeukies eruit laten halen maar het lijkt me sterk . Wielkastrand aan de linker voorkant wel wat rechter laten zetten want daar zit een deukie in die er niet uitziet .
Hoe die rijdt ? Lekker en pittig genoeg om op de grote weg mee te komen met het vrachtverkeer .
Uiteraard na de bekende 50 km ging er linksvoor iets brommen wat eerder niet het gevalw as . Daar zijn miniproefritjes dus nooit geschikt voor :D
Hoe zat het ook alweer om al rijdend erachter te komen of het een lager of aandrijfas is ? Opkrikken ja maar dan moet ik iets teveel trucjes uithalen om te ontdekken of het het wiellager is .
Das het enige minpuntje na 150 km over des heerens wegen .
Heel misschien gaat de oto mit der votze auf der strasse . Lekker de standaardwielen eronder laten . Reeds achter schroefpoten voor achter aangegaan en misschien wel handig om alvast een set kale Polo 2 voorpoten te scoren en geschikt te maken voor de veels te korte gele Koni's . Mocht iemand een setje hebben liggen die niet krom zijn en tegen een redelijke prijs en vooral kaal zijn : ik hoor het graag . Meteen 2 neue lagers imperzen und klar
Federschwulebrucke vielleicht maar voor de rest niks bijzonders . Niks qau velgen want een steilheck heeft achter geen ruimte voor extreme verlaging icm brde velgen zonder heel de achterrand aan te passen . Setje staal doet het ook altijd goed .
Iemand ervaring met die domlagers van Salzmann ? Als ik ze toch moet vervangen ...

To be continued .
Foto jat ik ff van Arno ;)

« Laatst bewerkt op: ma, 01 jun 2009, 15:26:08 door Jaap »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: XZ - 10 - HB Polo GehTeh Steil eckige
« Reactie #1 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:42:24 »
 -wtf2-  -blabla-
Sid kan typen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project {XZ - 10 - HB} Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #2 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:44:06 »
Ma dat leikt maar so

Papa vraagt aan Jaap of er een uitsparing voor een dagteller in die mijlentellert zit

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project {XZ - 10 - HB} Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #3 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:46:33 »
Ma dat leikt maar so

Papa vraagt aan Jaap of er een uitsparing voor een dagteller in die mijlentellert zit

Not that I know off. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project {XZ - 10 - HB} Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #4 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:50:24 »
Dan bweaart papa hem voor mij voor als ik later out ben :D

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project {XZ - 10 - HB} Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #5 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 12:43:33 »
Heel thuis gekregen dus :). Volgens mij was het een leuk ding en hoop dus ook niet dat jij er veel gekkigheid mee zal krijgen want ik kon er wienig tot niets aan vinden.

Waarom zou het geen originele GT zijn? Interieur + GT, Teller werk = GT, hemel = GT, velgjes = GT -dunno-, En op de kenteken papieren zelf staat vw polo GT 40kw toch? Als dat op de papieren staat neem ik aan dat het een echte is toch? lijk me sterk dat iemand dat gaat laten veranderen bij zo`n ding.

Maargoed ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen en ik zie het vanzelf wel.

Succes -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project {XZ - 10 - HB} Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #6 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 14:12:13 »
@Arno; Gert zit te dissen.  Probeert mee te komen met de jeugd van tegenwoordig die met ' me waige ' spreekt ipv mijn auto of mijn polo.

Het is een steilheck in GT uitvoering, vandaar ook de standaard dakreling, de zwarte hemel, de velgjes (4,5 x 13) en de rode rand om het cockpitje.

leden klikken hier door: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4047.msg36276.html#msg36276
« Laatst bewerkt op: ma, 01 jun 2009, 15:56:32 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #7 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 16:17:49 »
Ik zit niks te dissen of te gissen naar het wel of geen GT zijn . Anders had ik het nieuws wel gebracht of ik zojuist de loterij had gewonnen omdat ik een superzeldzame GT had gekocht waar er duizenden van verkocht zijn .
En op die pagina's staat een hoop maar ook weer een hoop niet :(

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #8 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 17:01:31 »
Ik zit niks te dissen of te gissen naar het wel of geen GT zijn . Anders had ik het nieuws wel gebracht of ik zojuist de loterij had gewonnen omdat ik een superzeldzame GT had gekocht waar er duizenden van verkocht zijn .
En op die pagina's staat een hoop maar ook weer een hoop niet :(
FTP loopt nog.. maar mijn upload lijntje is niet zo breed..

Loterijen: Een Nederlandse steilheck GT... denk dat er meer W105'jes over zijn, dan ooit verkocht. Maar het is en blijft natuurlijk wel een neppert, zonder die 20 pk'tjes extra.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #9 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 17:16:54 »
Dat vind ik dus ook raar : alles lijkt op een GT maar de PK's missen ..
Ik mis ze niet gelukkig . Of waren er ook GT's die het met 55 pk moesten doen ? Soort wat hebben we nog over en laten we r maar een leuke uitvoering van maken Polo ?

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #10 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 17:25:59 »
zo zeldzaam :P dus ik had 1000euri s meer moeten vragen  :D :D :D

Er zullen er vast wel meer zijn toch -dunno-


Achja als je er maar een hoop lol aan hebt -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #11 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 17:26:09 »
Soort wat hebben we nog over en laten we r maar een leuke uitvoering van maken Polo ?
[ X ]  Juist

Leuke uitvoering; interieur en exterieur compleet als GT uitgevoerd, alleen zonder de 75 pk motor & zonder het 75pk+ onderstel ( stabi-achteras, plus-remmetjes, stuurslagdemper).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #12 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 17:41:35 »
Er zit idd geen stabi op de achteras . Wel een tunnelversteviging maar misschien zat die toendertijd wel op elke Polo geen idee .
Ook zit er een giga grote electro benzinepomp onder . Mooi om te polijsten  -klappen-

Maar hoe kom ik er nou achter wat er en vooral waarom het zoemt links voor als ik rechtuitrij .
Setje rechte en kale voorpoten iemand ?
Plastic cap onder je contactslot iemand ? Deze is afgebroken .
En hoe haal je zonder alles af te breken het afsluitbare handschoenenkastdeurtje eruit ?

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #13 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 19:51:52 »
Ik ga winst maken of de belastingdienst staat binnenkort op de stoep bij Arno :

Gast      19:48:19     Print het topic "Polo steilheck GT 40kw".

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XZ-10-HB ] Polo GehTeh Steil eckige Opa sommer mobil
« Reactie #14 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 19:55:24 »
Voorpoten heb ik nog wel liggen. Zijn alleen niet zo kaal als je zelf bent, maar in de staat waarin ze onder de auto vandaan zijn gekomen...

Gefeliciteerd met je waggie, gezoem linksvoor lijkt me homokineet of wiellager. Ergens een plekkie zoeken waar je maximaal uitsturend een rondje kan draaien. Wordt het geluid niet minder als je de andere kant op stuurt, dan is de kans op homokineet klein en zal het het wiellager zijn. Dat is althans het trucje zoals het mij geleerd is? Max uitsturen naar links kan je rechter-homo-kineet gaan zoemen/knikken/knoepen, max uitsturen naar rechts kan je linker-homo-kineet gaan zoemen/knikken/knoepen...

Voor wat betreft voorscherm: die leuke uitgebolde die je hebt liggen, is dat niet dezelfde kleur rood? -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!