Auteur Topic: Polo trouble  (gelezen 2605 keer)

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Gepost op: do, 03 mrt 2005, 23:04:31 »
Vandaag ineens dikke brokken met de polo.

Als ik gas geef we zullen zeggen boven 2/4 dan begint de moter te daveren voelbaar door de versnellingspook, en is er geen vermogen meer. denk dus dat hij op een paar cilinders draait  -boehoe-

stationair is goed. en vaste gasstand ook goed.
Als ik ergens stopt ruikt de auto ook precies zwavel achtig ik weet niet als dit er iets mee te maken heeft.

Mijn uitlaat lekt wel dus kan het zijn dat hierdoor de lambda verkeerd meet?

Als ik de lambda uitrek en hij rijd dan beter kan ik dit dan te weten komen of niet?

anders ga ik sowieso morgen bougies vervangen  -dunno-

Help please...

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #1 Gepost op: do, 03 mrt 2005, 23:05:29 »
1.0 monopoint by the way

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo trouble
« Reactie #2 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 11:11:34 »
Lambda, temp-sensors, ontsteking, valse lucht: 't kan vanalles zijn.. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #3 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 11:38:03 »
lambda los getrokken rijd hetzelfde.

bougies los gedraaid. alle 4 pikzwart en met een dikke laag roet op. maar niet nat of zo. nu zit bij 1 bougie aluminium in de schroefdraad dus die ga ik er niet meer in draaien. dus even nieuwe bougies halen.

de temp sensor is dat de blauwe? en hoe kan ik testen als deze stuk is?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo trouble
« Reactie #4 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 11:48:00 »
vervangen, kost ongeveer 10 euro.
Je zou em kunnen controleren met een thermometer, weerstandsmeter, en de bijbehorende grafiek (zo niet bij de hand).




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo trouble
« Reactie #5 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 11:50:53 »
Toch wel:

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #6 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 15:47:03 »
Bougies vervangen niets geholpen natuurlijk...

Het probleem is wel minder. Denk dat hij toch niet op een paar cilinders draait. Maar dat hij gewoon sputterd en schokt.

In het 4 de versnel heeft hij het niet  -gert-

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Polo trouble
« Reactie #7 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 15:53:23 »
als je bougies zo zwart zijn houdt dat meestal een slechte verbranding in.
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo trouble
« Reactie #8 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 16:18:24 »
Precies.

Als ie t in z'n 4e versnelling niet heeft,...

dan gok ik de ontstekingsvervroeging: andere last = andere vervroeging = in 4e versnelling geen probleem, maar in andere (zelfde toerental, andere last) wel.

of t is de elektro-carb.. maar daar heb ik geen kaas van gegeten..  
Is de paddestoel op je ontsteking nog ok? (slangetje aangesloten, paddo niet lek?)

Controleren: slangetje checken of ie goed vast zit, en of de uiteinden niet poreus zijn. Slangetje vervolgens in je mond stoppen en zuigen: Kan je oneindig blijven door zuigen: Foute boel!. Na een beetje zuigen moet ie toch wel 'vacuum' raken..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #9 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 16:51:13 »
AAU heeft geen paddo op ontsteking.

Zwarte bougies = te weinig benzine, toch? -dunno-
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Polo trouble
« Reactie #10 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 17:25:38 »
Nee teveel...

Zwavellucht, duidt dat niet op een overleden kat? Even aangenomen dat die eronder zit...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo trouble
« Reactie #11 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 18:45:37 »
Ik had ook zoiets, na de computer vervangen te hebben stonk de auto ineens, en hield in.
Toen lambda losgetrokken en toen was het een stuk beter.
Later voor de lol de stekker er weer op en het was weer als vanouds (goed dus).
Zou wel in die richting zoeken.

Verder: benzinefilter/luchtfilter/verdelerkap/rotor?

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #12 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 19:19:29 »
Was onderweg naar een vriend van me en het was zo een hobbelig baantje was aan het rijden in het tweede en ineens ging hij terug gelijk hem ervoren ging  -gert-

Begin zo een gevoel te krijgen dat het een benzine probleem is. Mijn benzinefilter morgen eens checken.

in het eerste en het tweede heb je meer benzine nodig  omdat je snel in toeren klimt en in het derde en vierde niet. zo bekijk ik het toch. morgen effe fixen

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #13 Gepost op: za, 05 mrt 2005, 18:10:17 »
benzine filter vervangen en heeft niets geholpen. als het zo doorgaat moet ik hem ergens binnen brengen  -dunno-

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #14 Gepost op: ma, 07 mrt 2005, 16:26:54 »
Probleem gevonden.

En het is mijn eigen schuld ook nog  -wanker-

Mijn luchtfilterhuis "ronde schotel" komt tegen de veerpootbrug op en dit heeft de rubber van de carbu gescheurd. dus in het 1 ste 2 de en op laatste 3de kantelt de motor en wordt de scheur in de rubber opengevouwd.

zeer leuk 56 € + BTW + verzendingskosten  -gert-