Auteur Topic: Polo trouble  (gelezen 2604 keer)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #15 Gepost op: ma, 07 mrt 2005, 16:50:08 »
... maar je hebt het in ieder geval gevonden!  -thumbsup- (en ik heb mijn 200-ste posting!)

Gaat goed hč, zo'n veerpootbrug!... -wanker-  Gewoon luchtfilter eraf en een carb-sock eroverheen met een tie-wrap; werkt ook goed.

Of die veerpootbrug eraf... (doet zijn werk niet echt goed, zonder dat je het onderstel ook aanpast met stabi-blokjes of unterfahrschutz of zo).
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #16 Gepost op: ma, 07 mrt 2005, 17:40:10 »
zeer leuk 56 € + BTW + verzendingskosten  -gert-

Voetpakking AAV (zelfde als AAU neem ik aan?) heb ik nog wel liggen...............maar tis al te laat, begrijp ik.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #17 Gepost op: ma, 07 mrt 2005, 22:37:34 »
nee ik heb hem nog niet besteld ze konden hem niet meer krijgen.

Maar ik woon in Belië en jij in nederland dus....  -dunno-
zou wel leuk zijn natuurlijk

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo trouble
« Reactie #18 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 07:55:40 »
Als we dan 1 probleem gehad hebben...

volgende probleem:

M'n 2f (1.0 single point injectie) heeft de nare gewoonte dat ie niet wil aanslaan als ie warm is..

Oftewel: kom je thuis rijden, parkeert je auto, bedenkt dat ie daar toch niet makkelijk staat: kan je beter gaan duwen dan proberen te starten..

(nuja: dat valt misschien nog iets mee, maar toch).

Probleem deed zich reeds voor bij aankoop.
Sindsdiens volgende gedaan:
-uitlaat gasdicht gemaakt (was op meerdere plaatsen lek)
-benzinefilter vervangen (was nog de originele, en d'r kwam echt zwarte drap uit.. Wat een Kut systeem overigens)
-blauwe temperatuursensor (nieuw bij dealert)

Hij rijd verder prima, al blijft t een 1050-je (veel harder dan 120 gaat t niet)..

What's next to inspect?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo trouble
« Reactie #19 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 08:06:56 »
Als het filter al zo lekker schoon was, is de injectie-eenheid dat wel?

Verder misschien het gebruikelijke:
- bougies
- rotor/verdeelkap
- elektrische verbindingen
- etc...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo trouble
« Reactie #20 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 10:29:44 »
Precies..  het gebruikelijke kan ik nog wel verzinnen..

Maar dacht dat er misschien specifieke dingen zijn om op te letten qua singlepoint + starten + warme motor..

Lekkende injector ofzo, of warme-start-regeling :-)

filter was echt zo ongelofelijk smering.. was waarschijnlijk gewoon nog t originele filter: net zo verrot uiterlijk als de beugel.

Ochja: leuke: rubbertjes waarmee injectiepomp enzo vast hangen: dat past dus niet als er een trekhaak onder hangt: Tie-wraps doen schijnbaar ook 'the trick'..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #21 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 11:49:38 »
Gas lock  -klus-

weet niet als je er last van kan hebben bij een vw maar ik weet dat sommige auto's er last van hebben. kijk eens als de benz leiding niet tegen of kort langs het blok loopt.

weet iemand als een 1.3 monopoint dezelfde carb - spruitstuk dichting is als een 1.0?

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Polo trouble
« Reactie #22 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 12:25:08 »
weet iemand als een 1.3 monopoint dezelfde carb - spruitstuk dichting is als een 1.0?

ff checke (pdf)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #23 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 13:52:22 »
3.50001.36.0 = AAV
3.50001.44.0 = AAU
Pasvorm vermoedelijk hetzelfde, maar diameter van 't gat is duidelijk anders.....jammer.....
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo trouble
« Reactie #24 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 15:29:36 »
de lamda snol .trek deze stekker eens los als hij warm is .en p[robeer dan te starten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo trouble
« Reactie #25 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 16:05:41 »
lambda dus en computer rezetten..

Z'n lambda is gloof ik wel een lekker prijzige aangelegenheid of niet?

Wellicht dat ie zo (hij loopt mooi rond) de APK ook wel door komt.. maar handig is anders..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo trouble
« Reactie #26 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 16:19:53 »
aau loopt ook prima op een universeeltje enkel draads van 45 euro
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #27 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 18:53:20 »
Injectie.... *zucht*  -dunno-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Polo trouble
« Reactie #28 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 19:22:00 »
Injectie.... *zucht*  -dunno-

Amen brother -prut- :P

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Polo trouble
« Reactie #29 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 19:28:44 »
de multipoint injectie's lopen het lekkerst.
dus de nz en 3f.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2