Hallo allemaal,
Ik lees af en toe hier eens op het forum maar heb me eigen volgens mij nog nooit echt voorgesteld.
Sommige zullen me wel kennen van meetings en van VW Polo Club Holland waar ik oprichter en secretaris van ben.
In het dagelijks leven is Johan mijn naam en kom uit Asten (Noord-Brabant)
Mijn auto's zijn een VW Golf Gti 16v Oettinger van 1996, VW Polo 6n Sdi van 1997 en een VW Polo 2 GT coupe (HH) van 1983.
Polo's type 2 uit het verleden zijn 1.0 coupe 1986, 1.3 coupe 1988, 1.3 GT steilheck 1989 deze zijn alle door me gesloopt. Verder nog een 1.3 GT coupe (GK) 1989 en deze is nu in bezit van Jos (Orange Polo).
Nu dat jullie dit weten zal ik mijn GT aan jullie voorstellen.
De polo is een orginele nederlandse auto en ben de 3 eigenaar en heeft nu 160 dkm gelopen.
Op dit moment ligt er een orginele HH in met 60 paardjes....
Aangezien ik wat meer PK's wilde en dit graag wilde doen in de tijd van toen ben ik gaan plannen.
Al snel was ik eruit hij moest in de Sorg style opgebouwd worden met webers...
Al snel genoeg kwamen de spullen binnen.
Nu eigenlijk er alles was wilde ik gaan beginnen.
Omdat het een hele tijd zou duren zocht ik nog een HH en heb deze toen geloof ik van Dennis hier op het forum gekocht.
Eindelijk kon ik beginnen maar toen kwam de tegenslag in de vorm van veel te weinig tijd..... tja een drukke baan en priveleven eist dan zijn tol....
Gaan de weg werden de plannen steeds gewijzigd en wilde ik ook het onderblok aan gaan passen wat weer een investering ging worden..
Al een aantal jaren heb ik goede contacten met een duitser uit Köln en had een deftig blok in zijn rode derby liggen.
Nu ging hij een ander blok bouwen en bood zijn blok aan mij aan......
Hij had er veel chroomdelen aan zitten maar dat is niets voor mij
Over de prijs werden we het niet eens zijn prijs was me veel te hoog en besloot maar met mijn blok verder te gaan....
Nu kreeg ik een aanbod wat ik gewoon niet kon weigeren en heb besloten met mijn blok te stoppen en dit blok over te nemen.
Hier de feiten over het blok wat erin gaat komen....
Onderblok motorcode PY
Krukas bewerkt, verlicht en uitgebalanceerd
Drijfstangen bewerkt en uitgewogen
Gesmede zuigers van REC diameter 76,6 mm
Zuiger en drijfstanglagerschalen 3x gecoat van SKN
Aluminium carter met schot erin
Cillinderkop motorcode HH
Uitlaatkanalen zo bewerkt dat deze naadloos overlopen in de op maat gemaakte spagetti van KWL met einddiameter 63 mm
Inlaatkanalen zo bewerkt dat er naadloos een inlaatspruitstuk voor 45 mm webers op passen
Inlaatkleppen 32 mm en uitlaatkleppen 37 mm alle bewerkt en met bronzen bussen verbouwd
Dubbellen klepveren met bijpassende onderschotels van Schrick
Nokkenas van Debilas 316 graden met een spreiding van 108 graden en een kleplift van 11,4 mm
Koppakking van een G40
Verstelbaar nokkenastandwiel van KWL
Distributieriem van een G40
De compressieverhouding is 12,1:1
Op dit blok kommen 40er webers....
Het geschatte vermogen moet ongeveer 120-125 pk uitkomen
Hij reed op 45 trottelbodies met 148 pk