Auteur Topic: turbo  (gelezen 954 keer)

Offline azertion

  • L86C-0236
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • eerste wagen
turbo
« Gepost op: di, 08 dec 2009, 14:37:26 »
ben nieuw, heb een polo 2f als eerste wagen. -sturen-
heb een vraag naar de toekomst toe.
kan ik een turbo plaatsen op een 1.3 van een 2f? -naughty-
en vereist dit vele aanpassingen?
groeten
Polo 2f 1.3 aav '94 164k km daily
Polo derby gls 1.1  '77 95k km

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: turbo
« Reactie #1 Gepost op: di, 08 dec 2009, 14:47:37 »
Alles kan, maar je zal sowieso de compressieverhouding omloog moeten brengen. Je zou ook een G40 blok als basis kunnen nemen en daar een turbo opzetten, heeft al een lagere compressieverhouding dan een normale 1.3.

Het vereist wel wat aanpassingen aan het blok, maar ook de carrosserie zal enigsinds aangepast moeten worden, het is allemaal een beetje krap bij een Polo
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: turbo
« Reactie #2 Gepost op: di, 08 dec 2009, 15:12:15 »
Vergeet de rest niet: remmen, ophanging en rijervaring...

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: turbo
« Reactie #3 Gepost op: di, 08 dec 2009, 17:25:06 »
het is allemaal een beetje krap bij een Polo
Bij een Polo 2f is er wel wat ruimte in de neus -ja-
(vergeleken met een Polo 1 & 2 iig wel)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: turbo
« Reactie #4 Gepost op: di, 08 dec 2009, 17:48:27 »
wel wat ,er kan een olifant een nummertje doen :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: turbo
« Reactie #5 Gepost op: di, 08 dec 2009, 19:56:58 »
wel wat ,er kan een olifant een nummertje doen :)

das dan een klein nummertje.
Het zit in ieder geval niet in de dubbele getallen  -nana-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: turbo
« Reactie #6 Gepost op: di, 08 dec 2009, 19:58:11 »
69  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: turbo
« Reactie #7 Gepost op: di, 08 dec 2009, 20:00:03 »

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: turbo
« Reactie #8 Gepost op: di, 08 dec 2009, 22:18:42 »
ik zie dat je ook van belgie bent
al eens gedacht aan de keuring ieder jaar ?
ik rijd speciaal daarvoor met een oldtimer
de makkelijkste optie is zoals hierboven staat en te zien is een g40 motor met turbo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: turbo
« Reactie #9 Gepost op: di, 08 dec 2009, 23:08:21 »
:)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: turbo
« Reactie #10 Gepost op: di, 08 dec 2009, 23:19:53 »
Het lijkt mij ook het makkelijkst om een g40 blok met complete injectie te gebruiken, deze zijn al aangepast op drukvulling.

Volgens mij is het ook wel mogelijk om met verschillende zuiger/kop combinaties redelijk eenvoudig de eindcompressie naar beneden te krijgen, maar dan moet de hoeveelheid brandstof nog op de verhoogde cilindervulling aangepast.
Dan hebben we het nog niet over alle dingen die van een G40 toch "stiekum" anders zijn dan die van een gewone 1.3.
Ook is het aan te bevelen eerst het onderstel aan te passen, je kunt nog zoveel vermogen hebben, maar als je het niet op de weg krijgt en kunt houden is `t allemaal lichtelijk zinloos.

Ik vraag me trouwens wel af welke uitlaatspruitstuk/turbo combinatie op deze foto's gebruikt wordt.
Oo=o=oO

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: turbo
« Reactie #11 Gepost op: vr, 25 dec 2009, 16:22:38 »
Topic over ombouw van G40 naar Turbo
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit