Spruitstuk:
Aangaande het nieuwe spruitstuk dat je hebt gemaakt: let even op de positie van de vacuum aftap.
Bij mij hebben we dat van "schuin naar boven wijzend" veranderd in "schuin naar beneden wijzend".
Dit kwam namelijk beter uit met de route die de vacuum leiding naar je rembekrachtiger (en eventueel vacuum vervroeger) wil nemen.
Ik heb hem wel schuin naar boven toe, zal zien hoe dit straks uit komt. Ik kan hem altijd nog verplaatsen naar beneden. Maar wel een mooi aandachtspunt om op te letten Koude lucht toevoer:
Verder ben ik nog benieuwd welke oplossing je gaat bedenken voor de "koude lucht toevoer" naar je carbs?
Stiekum hoop ik dat je het dubbele motorkap systeem gaat bouwen dat ik bedacht heb en (nog) niet zelf heb toegepast op mijn project.
Heb hier nog niet echt over nagedacht. Ik heb nog een extra motorkap liggen, misschien ga ik hier wel even wat mee experimenteren om te kijken of er iets leuks te maken valt Carter ontluchting:
Ergens las ik dat je nog tobt over de carter ontluchting?
Kijk even in mijn topic: daar hebben we het opgelost door die simpelweg de carter ontluchting de vier aanzuigkelken in te laten dampen via een soort "fluit buis".
Prachtig woord overigens: een zogenaamde fluitbuis... Met steeds groter wordende doorgangen zodat iedere kelk evenveel damp te verwerken krijgt.
Op die manier houd je je motorruimte schoon / visueel "clean", ruik je geen stank terwijl je rijdt en hoef je geen oil catch tank enzo in te bouwen.
Ik ben er sowieso nog niet uit wat ik qua luchtfilter/luchtfilterbak ga doen. Maar wel een goed idee om het zo in te bouwen.Aandrijfassen:
Het kan een goed idee zijn om een paar diesel aandrijfassen te scoren, want bij het te verwachten vermogen zijn de standaard rietjes niet comfortabel.
Ook hier was ik nog niet zover met plannen. Dieselassen scoren is opzich geen gek idee.Interieur:
Welke kleur wordt het interieur?
Volledige interieur wordt zwart. Heb al zwarte stoelen, achterbank en deurkaarten. Wie weet wordt het in de toekomst nog wel een keer anders, maar het is eerst zaak dat de Derby weer op de straat komt. Meeste laswerk is nu klaar. Een deel van de auto is ook al deels straks, dus binnenkort maar eens opzoek naar een goede strakmaker en spuiter!