Auteur Topic: Project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT  (gelezen 13319 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2 GT
« Reactie #15 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 18:22:00 »
Foutje in je topictitel: is een Polo 2f.

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #16 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 18:46:08 »
Foutje in je topictitel: is een Polo 2f.

Joe, veranderd  -thumbsup-
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #17 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 18:54:11 »
mooi project!

klein vraagje, je hebt de gasklep aangepast. Hoe moet je nu wegrijden? omdat je zegt dat het nokje het wegrijden makkelijker maakt. En waar is de 2e klep dan voor? (ik weet helaas niet alles :P)

ik zou zeggen ga zo door.

nog een foto van de roest op de dorpel?

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #18 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 19:18:35 »
Dude ik zie nu dat jij ertegen op kijkt die velgen te laten behandelen.

Ik heb laatst mijn oude velgen laten stralen, gronden, spuiten en randjes laten polijsten.

Eentje moest worden opgelast en gericht. Kostte mij 350 euro. Dan ben jij voor 300 klaar denk ik.

Dit was bij Wielfix in Apeldoorn. Hele toffe gast btw.

Dit staat volgens mij wel helemaal te gek bij jouw polo. Heb evt foto's ervan mocht jij dit resultaat willen bekijken.

ps. Nooit weer banden bij kwikfit ed gaan halen. Zelfs de poolse banden zijn daar te duur........
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #19 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 19:36:51 »
mooi project!

klein vraagje, je hebt de gasklep aangepast. Hoe moet je nu wegrijden? omdat je zegt dat het nokje het wegrijden makkelijker maakt. En waar is de 2e klep dan voor? (ik weet helaas niet alles :P)

ik zou zeggen ga zo door.

nog een foto van de roest op de dorpel?

Ik ben zelf ook geen goeroe in dit vakgebied dus ik probeer het even uit te leggen zoals ik denk dat het in z'n werking gaat. Mocht ik het fout hebben hoor ik dat maar al te graag  -thumbsup-

Wel eens de gaskleppen zien bewegen?


Op deze foto zie je de eerste klep bijna helemaal open staan. Dit is zo'n beetje half gas. Druk je het gaspedaal nu verder in, dan komt de tweede grotere klep naar mate je het gas verder indrukt ook verder open.

Het nokje op de eerste klep.

Ter illustratie een doorsnede van een gasklep met een nokje (wedge):


Nummer 12 is het nokje. Je ziet dat bij de stand van de klep (14) dat er nauwelijks lucht langs de klep kan? Zie dit als de luchtstroom bij het normale wegrijden.

Denk nu eens het nokje weg in dezelfde stand, je ziet dat er nu toch wel wat meer lucht langs kan. Ik vind het zelf zonder het nokje prettiger rijden, hij is even wat feller geworden.

In de handleiding van de G40 gasklep modificatie staat het volgende:

The throttle body wedges are there to aid low speed throttle control & smooth set-offs.
Therefore if your G40 is more of a nice daily driver for you, you may want to reconsider this.
If you like to push your car & aren't afraid to put pedal to metal then go for it!
This free (if you have the tools already) & easy mod will put the G-smile back on your face.



Van de roest op de dorpel heb ik helaas geen foto. Ik zal morgen als ik eraan denk even een fototje schieten van het resultaat.
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #20 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 19:51:27 »
Dude ik zie nu dat jij ertegen op kijkt die velgen te laten behandelen.

Ik heb laatst mijn oude velgen laten stralen, gronden, spuiten en randjes laten polijsten.

Eentje moest worden opgelast en gericht. Kostte mij 350 euro. Dan ben jij voor 300 klaar denk ik.

Dit was bij Wielfix in Apeldoorn. Hele toffe gast btw.

Dit staat volgens mij wel helemaal te gek bij jouw polo. Heb evt foto's ervan mocht jij dit resultaat willen bekijken.

ps. Nooit weer banden bij kwikfit ed gaan halen. Zelfs de poolse banden zijn daar te duur........

Hey, nou ik zie er tegenop om het zelf te doen eigenlijk, maar ik ben er al overheen gestapt.
Laatst verf afbijt gekocht dus als ik een keertje tijd/zin heb ga ik ze ontlakken en kijken wat daaruit rolt.

Bij mij moet er ook 1 worden opgelast en misschien nog wel een andere.
Ik heb op dit moment nog geen geld vrij om de velgen te laten 'fixen'.

Bovenaan m'n verlanglijstje staat vooralsnog het stijver maken van het onderstel en het 'verhogen' van de auto.

Evengoed bedankt voor je reactie, heb ik weer een adresje voor op m'n  -klus- lijstje.

Haha tsja, kwikfit.. blijft een aparte onderneming  -gert-
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #21 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 22:08:20 »
uit de engelse beschrijving en jouw aanvulling begrijp ik het volgende over de gasklep: op het moment dat het nokje er niet meer zit, komt er meer lucht door de klep bij weinig gas geven. Maar ik lees letterlijk: als je een daily wilt, do het dan niet. Wil je een auto die je moet duwen  withstupid en veel hard mee wilt rijden, dan is het een goede (gratis) modificatie om uit te voeren.

Kwikfit is tegenwoordig ook minder op de reclame heb ik gemerkt (gelukkig maar) profile tyrecenter is toch een van de betere. Maar laat niet je remmen daar doen want ze hebben voornamelijk verstand van banden. Maarja zo heb je bij elke garage wel zijn voor en nadelen.

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #22 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 22:19:19 »
uit de engelse beschrijving en jouw aanvulling begrijp ik het volgende over de gasklep: op het moment dat het nokje er niet meer zit, komt er meer lucht door de klep bij weinig gas geven. Maar ik lees letterlijk: als je een daily wilt, do het dan niet. Wil je een auto die je moet duwen  withstupid en veel hard mee wilt rijden, dan is het een goede (gratis) modificatie om uit te voeren.

Kwikfit is tegenwoordig ook minder op de reclame heb ik gemerkt (gelukkig maar) profile tyrecenter is toch een van de betere. Maar laat niet je remmen daar doen want ze hebben voornamelijk verstand van banden. Maarja zo heb je bij elke garage wel zijn voor en nadelen.

Let er wel op dat die engelse beschrijving voor de G40 geld. Bij een G40 zijn de nokken veel groter dus zal er bij het verwijderen daarvan meer lucht langs de klep gaan. Wat ze wel een doe is bij de gasklep van de G40 één nokje er vanaf halen en de ander laten zitten.
Bij die van de GT is dit effect veel kleiner maar zeker merkbaar!

Ik ben er zo onderhand alweer aan gewend :P achja dat heb je met zoveel dingen  -naughty-

Je vertaling klopt alleen niet helemaal  -hug-

If you like to push your car & aren't afraid to put pedal to metal then go for it!

=

Als je graag je auto tot de limieten wilt 'pushen' en niet bang bent om vol gas te rijden, doe het dan!
;)
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #23 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 22:19:26 »
remmen gewoon lekker zelf doen ;) scheelt centen en zo moeilijk is t niet -klus- en als t niet goed is hoef je alleen je zelf een schop onder je hol te geven :D

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #24 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 22:40:35 »
hihi, ik had al zo'n vermoeden dat ik het verkeerd had begrepen :P

dat over de remmen, me ma had de blokjes ergens in april laten vervangen bij een profile tyrecenter, tesamen met nieuwe bandjes rondom. Maar het is dr niet geadviseert om gelijk de schijven te vervangen. Na 3,5 maand waren de blokjes nog niet ingesleten op de schijven, Inmiddels nog steeds niet echt. Piept bij lange ritten als de ziekte en het stinkt ook nog eens behoorlijk.

Beetje verstand van zaken en ze hadden de schijven vervangen. maarja... zowiezo verkeerde merk remblokken.
tis trouwens een peugeot 106 uit 2003, maar er zijn er al verdomd veel problemen mee geweest (nieuw gekocht)

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #25 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 22:43:41 »
Audio update

Zoals ik hierboven had verteld had ik de MTX opgeblazen.

Vond het opzich nog best wel humor dat die subwoofer het begeven had, dat dankzij mijn gerepareerde versterker wel te verstaan  -thumbsup-. Zo duur was die subwoofer ook niet hoor. De MTX heeft nu een mooi plekje gekregen hier tegen m'n muur -naughty-

Dus ja, er moest wel een nieuwe komen ;)

Het is deze geworden:
Rockford Fosgate T112D2
* 12 inch (30cm)
* 1200W max. (600W RMS)
* Impedance 2x 2 Ohm

Verschil tussen de ouwe en de nieuwe :P


nieuw vs oud


Het resultaat (Kast aangepast en voorzien van een nieuw likje verf)


Op de laatste foto is nog tezien dat er naast de subwoofer een Condensator lag. Deze was ik aan het testen omdat ik last had van voltage drops bij harde en lange bassen.
De condensator bleek alleen weinig te helpen.

Ik heb toen de condensator vervangen door een accu, een Exide Maxxima 900DC:


Om te zorgen dat ik alsnog de start accu niet leeg trek als de motor niet aan staat, heb ik een 'laad relais' tussen beide accu's gemonteerd. Als de motor draait schakeld dit relais beide accu parallel en zal de dynamo beide accu's laden. Als de motor niet draait kunnen beide versterkers alleen van de accu achterin snoepen. De radio had ik toen nog wel op de start accu aangesloten, maar die vreet niet zoveel. Hier een foto van het laadrelais:


Om het voltage van de accu achterin in de gaten te houden heb ik een voltmeter gekocht (Necom PF-P12V):


Het eerste wat ik gedaan heb is het lelijke 'Necom' logo dat oplicht als de voltmeter aan staat verwijderd. Maarja, nu nog ergens een plekje zien te vinden… hmmm.. Ah, ik rook toch niet, dus die cigaretten aansteker ken wel wieberen  -nana-

Resultaat:


Kijk aan, hij doet het ook nog -thumbsup-:


Achter de schermen:

Er zit een relaitje tussen zodat de voltmeter aan gaat als ik de sleutel op contact zet en dus alleen het voltage van de accu in de kofferbak meet. Start ik de motor, dan meet hij de parallel/laad spanning van beide accu's.
« Laatst bewerkt op: wo, 16 dec 2009, 22:51:02 door Woutzor »
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #26 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 23:11:03 »
Je rookt niet, maar je hoeft ook nooit je telefoon/TomTom te laden in de auto? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #27 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 23:14:16 »
Je rookt niet, maar je hoeft ook nooit je telefoon/TomTom te laden in de auto? -dunno-

TomTom zit op m'n telefoon, en m'n telefoon laad ik via de usb aansluiting op m'n radio  -thumbsup-
Misschien maak ik tzt. nog een aansluiting in het dashboard kastje, je zult 'm maar nodig hebben he  -ja-
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #28 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 23:16:32 »
zou idd de aanstekerplug even terug inbouwen, achterin het muntenbakje dus naast de temperatuurmeter, valt ie niet zo op. aangezien je niet rookt hoef je nooit tot daar te reiken met de aansteker, en je kunt toch nog gebruik maken ervan om tomtom of mobiel op te laden. Zou het zeker overwegen.

vind de kist van de sub trouwens groot en log, niet echt mooi. Condensator, was dat een goedkope of was dat eentje met een behoorlijk prijskaartje? De duurdere doen het meestal een stuk beter dan de goedkope. Capasiteit verschilt namelijk nogal.
netjes hoe je alle knopjes en dergelijke behuist in de originele knopgaten, lijkt allemaal wel zo geleverd standaard!

Overigens vind ik het wel weer jammer van de speakers in de hoedenplank, weeral een hoedenplank met gaten. Er zitten toch hoedenplankhouders met ruimte voor speakers naast de hoedenplank? Ik zou die toch liever gebruiken.

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: project [ DN-SF-18 ] Polo 2F GT
« Reactie #29 Gepost op: wo, 16 dec 2009, 23:48:52 »
zou idd de aanstekerplug even terug inbouwen, achterin het muntenbakje dus naast de temperatuurmeter, valt ie niet zo op. aangezien je niet rookt hoef je nooit tot daar te reiken met de aansteker, en je kunt toch nog gebruik maken ervan om tomtom of mobiel op te laden. Zou het zeker overwegen.

vind de kist van de sub trouwens groot en log, niet echt mooi. Condensator, was dat een goedkope of was dat eentje met een behoorlijk prijskaartje? De duurdere doen het meestal een stuk beter dan de goedkope. Capasiteit verschilt namelijk nogal.
netjes hoe je alle knopjes en dergelijke behuist in de originele knopgaten, lijkt allemaal wel zo geleverd standaard!

Overigens vind ik het wel weer jammer van de speakers in de hoedenplank, weeral een hoedenplank met gaten. Er zitten toch hoedenplankhouders met ruimte voor speakers naast de hoedenplank? Ik zou die toch liever gebruiken.

Ja de kist is wel erg groot inderdaad, maar die maten waren nou eenmaal opgegeven door MTX. Ik ben ooit nog eens van plan een andere kist te ontwerpen omdat de Rockford subwoofer niet berekend is voor de kast van MTX. Maar dat komt wel weer een keertje van het voorjaar ofzo.
De condensator was niet zo heel erg duur, was toen iets van 120,- ofzo op marktplaats. De condensator had een capaciteit van 18F maar dat was volgensmij bulls$$$. Achja, deze heb ik voor een leuk prijsje nog kunnen doorverkopen. De Exide Maxxima 900DC heb ik via accuweb.nl gekocht. Deze accu's worden op diverse autotjoening sites voor bijna het dubbele verkocht als bij accuweb -dunno-.

De knopjes vind zelf ook hel goed gelukt. Ik hou wel van priegelwerk -klus-

En ja, de hoedenplank... er zaten toen ik de auto kocht wel speakers in de originele vakjes maar die waren zga. kapoet. Nu wou ik wel weer nieuwe speakers achterin. Alleen hadden ze geen 4x6" speakers van Rockford bij de lokale shop dus had ik deze maar gekocht, die waren toen in de aanbieding.


Ivm. de verlaging heb ik om achterin gewicht te besparen de start accu vervangen door de Exide:

Ja, deze accu mag op z'n kant worden gemonteerd ;)

Ook rij ik sinds enige tijd zonder subwoofer rond... Dit scheelt toch al gauw 50 Kilo

Verdere uitleg waarom, is hier verder te lezen:
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8116.msg251291.html#msg251291
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]