Auteur Topic: Project [ PZ-81-RJ ] Polo 2 Coupe C  (gelezen 100853 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #165 Gepost op: wo, 21 dec 2005, 22:44:15 »
En om het compleet te maken:
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #166 Gepost op: wo, 21 dec 2005, 22:51:04 »
Met ABS Sensor -klus-
Voor de aansturing van de ABS/EDL -naughty-  
ABS: Anti Blokkeer Systeem
EDL: Elektronische Differentieel Lock

En wie weet ooit Launch control.

Dus als er een wiel spint: EDL
de EDL zal dat wiel afremmen.
Als er twee wielen spinnen: Launch control
Launch control zal het vermogen beperken
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #167 Gepost op: do, 22 dec 2005, 08:13:08 »
Porsche schijven?

    -thumbsup-

(vette wagen op de achtergrond trouwens)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #168 Gepost op: do, 22 dec 2005, 09:52:06 »
Porsche in 4x100?

Maarre: ziet er goed uit  -thumbsup-

Ben benieuwd of het ABS een beetje betrouwbaar gaat werken ivm gewichtsverschil donor <-> polo

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #169 Gepost op: do, 22 dec 2005, 18:18:25 »
Heej, er is weer leven in de MS-Brouwerij !
ABS,EDL ...stoeah  -thumbsup-




Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #170 Gepost op: do, 22 dec 2005, 18:31:31 »
luxe hoor.
ABS & EDL op een polo 2.
maar leuk dat werk weer wordt voort gezet. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #171 Gepost op: do, 22 dec 2005, 19:09:41 »
Porsche in 4x100?

Maarre: ziet er goed uit  -thumbsup-

Ben benieuwd of het ABS een beetje betrouwbaar gaat werken ivm gewichtsverschil donor <-> polo

ABS is niet gebaseerd op gewicht maar op snelheidsverschil tussen de wielen. Dus dat moet goed komen
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #172 Gepost op: do, 22 dec 2005, 21:01:44 »
Vraag me alleen wel af of het wel/niet gaat werken in relatie tot de rembalans voor/achter ?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #173 Gepost op: do, 22 dec 2005, 21:50:57 »
Geen idee hoe of wat er allemaal wel en niet kan qua abs,
maar uiteindelijk werken de standaard ABS systemen erg simpel:

Bij het remmen vertraagd de auto, of beter: de snelheid van de wielen neemt af. Op het moment dat je bij 100 op de rem gaat staan, is er van 100 tot 0 een vrij 'constante vertraging': de snelheid neemt vrij rap af. De vertraging is in het laatste gedeelte van het remmen het grootst.

MAAR: als een wiel blokkeerd (je staat niet, maar je STAMPT op t pedaal), dan gaat de vertraging van dat wiel niet 'vrij contant naar beneden, maar 'ineens': BAM stil. Dat abrubt stoppen ipv vertragen is te meten (met zo'n zelfde wieltje dat ook in ouderwetsche muizen zit), en bij te sturen: De remdruk voor een stilstaand wiel word verlaagd..


Bij EDL worden de waarden van alle wielen met elkaar vergeleken: Is er 1 wiel dat sterk afwijkt van de rest (1 stil 3 draaiend, of 1 sterk versnellend en 3 'normaal versnellend) dan word dat 1e wiel aangepast (remdruk verlagen of juist verhogen)..
EDL werkt tot een bepaalde snelheid (tot 30 per uur gloof ik), maar afwijkende bandenmaten zal daar wel wat speling in geven.
Hoe het voertuig gewicht (en de gewichtsverdeling) vervolgens in het ABS geheugen zit ingeprogrammeert? Geen idee: Een vol beladen corrado (daar komt t uit dacht ik) of een lege met alleen een rolkooi: schijnt allemaal te werken..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #174 Gepost op: do, 22 dec 2005, 22:35:38 »
Geen idee hoe of wat er allemaal wel en niet kan qua abs,
maar uiteindelijk werken de standaard ABS systemen erg simpel:

Bij het remmen vertraagd de auto, of beter: de snelheid van de wielen neemt af. Op het moment dat je bij 100 op de rem gaat staan, is er van 100 tot 0 een vrij 'constante vertraging': de snelheid neemt vrij rap af. De vertraging is in het laatste gedeelte van het remmen het grootst.

MAAR: als een wiel blokkeerd (je staat niet, maar je STAMPT op t pedaal), dan gaat de vertraging van dat wiel niet 'vrij contant naar beneden, maar 'ineens': BAM stil. Dat abrubt stoppen ipv vertragen is te meten (met zo'n zelfde wieltje dat ook in ouderwetsche muizen zit), en bij te sturen: De remdruk voor een stilstaand wiel word verlaagd..

Ehmz, zo beredenerend (...) is op het moment dat de ABS ingrijpt de originle "rembalans" feitelijk dus overgenomen door het ABS systeem natuurlijk.
En bij originele setup moet de juiste rembalans het blokeren van de achterwielen t.o.v. de voorsten voorkomen...

Kortom, gaat helemaal goedkomen  idd !  -thumbsup-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #175 Gepost op: vr, 23 dec 2005, 08:35:28 »
Geachte heer S,

Ziet er allemaal prachtig uit: mijn complimenten! Als het werkt zou je nog wel eens van het eeuwige voorwielgespin af kunnen zijn (tot op zekere hoogte). Dan zou je riskeren het vermogen van de ABU-turbo op de weg te kunnen brengen in plaats van banden op te roken. Weer eens wat nieuws voor een Polo met veel vermogen  -uitlachen-.

Vraagje: wanneer denkt u het torretje in het vooronder te schoenlepelen?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #176 Gepost op: vr, 23 dec 2005, 09:18:48 »
Citaat
Vraagje: wanneer denkt u het torretje in het vooronder te schoenlepelen?

Groet, Jan.


Ik denk dat ik na de kerst een keer naar Duisburg rij. Daar liggen als het goed is een hele stapel pakjes voor mij. Als daar de goede pakjes bij zitten ga ik beginnen.

@Jan  Waneer wil je komen voor je accuwak?
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #177 Gepost op: vr, 23 dec 2005, 10:04:10 »
Off-topic: Hoor jij niet op je werk te zitten?

semi-On-topic: Duisburg: d'r ligt daar ook nog wat voor mij

On-topic: uitspraak van Marcel: Je hebt pas voldoende vermogen als je t niet meer op de weg kunt krijgen.

Als je dan vervolgens de auto aan het vermogen aanpast....

What's next? www.polo86c4x4.nl maar vast reserveren?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #178 Gepost op: vr, 23 dec 2005, 10:05:48 »
Ochja: it's all been done before..

De vraag is alleen: wie is er het eerst met t daadwerkelijk op de weg rijden?

(bron: www.polo-allrad.de )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #179 Gepost op: vr, 23 dec 2005, 11:13:20 »
Ik heb nog ABS (incl. complete kabelboom) liggen van mijn 1.6 16V blokkie. Dat moet dus ook gewoon werken?
Praatjes vullen geen peekaatjes