Auteur Topic: Vr6 blok in Polo G40  (gelezen 7470 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #15 Gepost op: zo, 10 jan 2010, 13:26:17 »

front verzaagd!!




denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline heuvel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Christian Heuvel
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #16 Gepost op: zo, 10 jan 2010, 15:22:39 »
@vwinfo..

over dat golf 3 front..was als grap bedoelt..dat het erin wil en past is ee nding wat zeker is..
maar er moet zoveel aangepast worden..dat je ook aan de koets moet gaan werken..
dit is zeg maar kort gezegd niet een klus die je in een week klaart..

je moet hierbij dus denken dat je de motorsteunen zelf moet maken..de andrijfassen..je moet er een subframe onderhebben..
vanwege het feit dat de koets anders scheurt..

brandstof systeem moet naar hogere druk..dus andere pomp.
uitlaat systeem moet aangepast worden naar 63.5mm(dus zelf bouw vanaf het spruitstuk.

remmen moeten groter, en veering moet aangepast worden aangezien er meer gewicht in de neus ligt.
dan moet je nog de kabelboom aanpassen..

dit soort klussen zijn zelf het goedkoopste te doen...maar dan nog ben je veel geld en tijd kwijt..
als je dit door een bedrijf laat doen..incl aanlevering van de motor..moet je toch denken aan een bedrag rond een 10.000euro..

wij hebben op de zaak wel eens van dat soort klussen..en zitten al gauw op zo'n bedrag..

wil je wat leuks maken van je g40..koop dan een turbo kit pas klaar..
dit is monteren en rijden..vooreen aankoop bedrag zo rond de 1600,-euro..ex montage kosten..

hierdoor wordt de g40 zeker een groot stuk leuker..en heb je de slijtage niet van de lader..
wat niet past..wordt gelast!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #17 Gepost op: zo, 10 jan 2010, 15:42:21 »
{remmen moeten groter, en veering moet aangepast worden aangezien er meer gewicht in de neus ligt.
dan moet je nog de kabelboom aanpassen..}

Dit moet allemaal van een vr6 over gezet worden! de schotel waar de voorpoot in komt onder de kap moet ook verlast worden naar golf3 ;) anders past het 1 en ander niet van de vr6..

Dit is niet te vergelijken met een vr6 in golf1 want een polo heeft een hele andere koets bouw.
de vr6 turbo van youtube staat op material-mord.de die was niet klaar in 1 week -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline rens*g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #18 Gepost op: zo, 10 jan 2010, 16:11:08 »
Oke, bedank voor jullie reacties.

Denk dat hetd an idd gewoon een turbo op zet.

Nu heb ik nog een vraag, mijn auto rijd als ik rustig rij gewoon goed, maar zodra ik 1x vol gas gegeven heb is het drama.
Wat zou dit kunnen zijn, er zitten nieuwe bougies in en kabels.

Alvast bedankt, en ik ga me even voorstellen;)

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #19 Gepost op: zo, 10 jan 2010, 16:42:56 »
@vwinfo..

over dat golf 3 front..was als grap bedoelt..dat het erin wil en past is ee nding wat zeker is..
maar er moet zoveel aangepast worden..dat je ook aan de koets moet gaan werken..
dit is zeg maar kort gezegd niet een klus die je in een week klaart..
Haha.. oke dacht al na deze foto's te zien -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw4all

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #21 Gepost op: vr, 22 jan 2010, 23:09:15 »
Voor een VR6 in een polo moet je eens kijken bij Salzmann.

Persoonlijk raad ik je aan de G40 te upgrade ipv zo'n ombouw.
Ik ben gestart met een 1.8 G60 in een polo 2 maar ben na 3 jaar gestopt.

Er komt erg veel slijp en laswerk aan te pas en enorm veel frustraties.

Wanneer je de G40 een diesel krukas geeft en oversized zuigers, zit je 1500 cc.
Doe daar een K04 S turbo bij met een chip op maat en een groep A systeem kom je ruim over de 200 pk uit. -naughty-
EN, je weegt 100kg minder dan met een 174 pk vr6 in het vooronder..

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat verbouwen..

Olav
Polo 2 Steilheck 1.8 G60 ....Aborted....

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #22 Gepost op: vr, 22 jan 2010, 23:13:45 »
wow   tis echt lego dus  :)
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #23 Gepost op: vr, 22 jan 2010, 23:24:37 »
alleen zul je dan boring 77,3 moeten nemen en dan heb je akelig dunne cylinderwanden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #24 Gepost op: za, 23 jan 2010, 19:24:33 »

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #25 Gepost op: za, 23 jan 2010, 20:08:13 »
Maar daar mag ook "bijna" alles en daarbij komt dat ze ook nog een beetje -gert- "koekoek" zijn.
Ze knopen ze ook in mini's en je kunt bij wijze van spreken een kenteken op je tuinhuisje krijgen.
Oo=o=oO

Offline Janne

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Janne Mesu
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #26 Gepost op: wo, 26 jan 2011, 14:05:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=oB77YFeGla0

V8 past maar daar houd het wel mee op :)
Mooi is anders

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #27 Gepost op: wo, 26 jan 2011, 15:06:20 »
Oke, bedank voor jullie reacties.

Denk dat hetd an idd gewoon een turbo op zet.

Nu heb ik nog een vraag, mijn auto rijd als ik rustig rij gewoon goed, maar zodra ik 1x vol gas gegeven heb is het drama.
Wat zou dit kunnen zijn, er zitten nieuwe bougies in en kabels.

Alvast bedankt, en ik ga me even voorstellen;)

Wat versta jij onder drama?
Klinkt als noodloop: lopend uitlezen op foutcodes / meetwaarden.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #28 Gepost op: wo, 26 jan 2011, 15:30:58 »
Zou Rens al een jaar zitten te wachten op antwoord  -dunno-  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Vr6 blok in Polo G40
« Reactie #29 Gepost op: wo, 26 jan 2011, 18:35:11 »
Duhhh..
Vond het al vreemd dat ik het topic niet kende.