Als je tegenwoordig met een golf met 5 euro ncap sterren tegen een boom aanrijdt met een leuke snelheid, ben je ook dood. Alleen lig je niet in meerdere delen
Overigens is het groter = veiliger ook vroeger nooit van toepassing geweest. Stationcar ging net zo makkelijk naar de klote in een ongeluk.
Overigens, tis meer, hoe verder je van de wielen bent verwijderd (dus hoe meer je in het midden zit) hoe veiliger je bent. En dan nog niet. Rolkooi in elke auto zetten wordt de toekomst?
enne panda... tja ehmmmmm dont want that kind of shi*t
Shilt? Shikt? Shist? Shiat? Ik snap niet wat je bedoelt
Ben prima tevreden met de panda, al is 't wel een nuovo panda
Groter = veiliger was vroeger echt wel het devies, dat geef je zelf aan. Bij een grotere auto zit je ook vaak verder van de wielen af, en heb je een grotere kreukelzone.
Zag laatst een crashfilmpje van een Volvo 740 die vergeleken werd met een kleine(re) moderne auto. Bleef helemaal niets van de volvo over, terwijl dat nog steeds gezien wordt als een oude degelijke tank
In de afgelopen 2 decennia is er echt veel verbeterd op het gebied van passieve en actieve veiligheid in auto's. Of ze er mooier van zijn geworden....