Auteur Topic: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox  (gelezen 30823 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Gepost op: vr, 19 feb 2010, 15:40:31 »
Eindelijk heb ik dan ook een polotje gekocht. Na lang wachten, nadenken, opties langsgaan en vooral veel sparen heb ik dan eindelijk de polo gevonden die ik graag wilde hebben.

Afgelopen maandag de auto opgehaald met een aantal extra onderdelen. Tussendoor even getankt om de vulhals van de tank te controleren en anders kwam ik niet thuis. Gelukkig allemaal in orde. Extra onderdeeltjes bij het werk neergezet. Extra blok moet ik nog een keer op gaan halen, kreeg die echt niet in de polo. Niet alleen qua afmetingen, gewicht was ook niet handig.

De polo is in bezit geweest van een lid van het vw en polo forum. En nu issie dus van mij. Auto heeft van oktober te koop gestaan, is in de tussentijd nog wel gebruikt maar heeft ook veel stilgestaan.

KMstand is 254000km best veel, maar door dat extra blok is dat niet meer zo groot probleem meer. Blok is op zich goed onderhouden. Zowiezo is de technische staat van het blok redelijk goed. Dus voorlopig kan ik nog wel even door.

De auto is 60/60 verlaagd en voorzien van 16” BOSS XTS velgen. De wielkasten zijn omgerold om dit voor elkaar te krijgen.
Er zit een sportstuur in, en een leder interieur (geen skai). Op de speakers in de hoedenplank en in dashboard na zat er geen audio meer in.
Aangezien we allemaal mediageil zijn hier, heb ik een fototje van hoe die te koop stond.




Binnenkort zal ik even zelf wat fotos maken.

Zowiezo komt van een aantal zaken wat ik eraan doe een howto, behalve als al een soortgelijke bestaat! Dus iedereen heeft er straks wat aan.

Ik heb er nog wat plannetjes mee alles waar ??? achter staat is enkel als ik het echt nodig vind. Dat weet ik nu nog niet zeker, ligt eraan hoe ik het ervaar allemaal. :P En niet in de volgorde wat het staat is hoe ik het ga doen.


Korte Termijn:
-hoedenplank vervangen door onbeschadigd exemplaar (hou niet van gaten)
-Trilprobleem oplossen (auto trilt bij 80km/h) (waarschijnlijk wiellager rechtsachter)
- Uitlijnen
-APK verloopt in april, heb gisteren een voorkeuring gedaan, zie 2e post met alle punten.
- speakers inbouwen in hoedenplankdragers (vandaar ook onbeschadigde hoedenplank, ziet er netter uit)
- subwoofer plaatsen
-donkere knippers in zijschermen monteren ( smoke) Done
-kunststof wielkastverbreders monteren(ziet er netter uit)
-telefoonhouder monteren (ivm navigatie)
- Claxonknop plaatsen en zorgen dat de toeter weer werkt. Done

Lange termijn:
-dakje in originele kleur (laten) spuiten??? (ligt aan de kosten en het werk)
- motorkap vervangen of (laten) spuiten
-antenne voor op dak monteren???
-16" velgen opknappen(zien er niet meer zo netjes uit)
-extra blok reviseren, beetje rapper maken en plaatsen 3f of py blok plaatsen
-verlaging van 60/60 naar 40/40 of 60v 40a)???
-centrale deurvergrendeling met afstandsbediening (vind ik wat prettiger werken)
-slotloze klinken monteren (kan pas na de centrale vergrendeling, anti-inbraak)
- van binnenuit verstelbare spiegels monteren. Heb  1 die dat wel heeft, en 1 niet, en ik heb liever een complete set, die gelijk is aan elkaar.

tussendoor projectjes:
-spuiten remklauwen en trommels (roestbruin vind ik niet mooi hoor)
-groene accenten in auto aanbrengen??? (ligt eraan of ik dat mooi kan doen)
-achterruiten blinderen??? Doe ik niet meer
- Chromen logotjes, of een ander opvallende kleur (zwart is zo wegwerk-achtig, ik ben liefhebber van zowel merk als type)
-Voorgrill logo voorzien van ledjes (enkel voor de show, vind ik gewoon leuk)
-Naafkapjes plaatsen (er missen er 2, wellicht maak ik wel nieuwe)
« Laatst bewerkt op: ma, 29 mrt 2010, 08:28:46 door The_Maxx »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #1 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 15:55:18 »
APK punten en wat ik zelf nog tegen ben gekomen

- Uitlaat lek en hangt vanaf de kat tot einddemper los, en daar wel weer vast.
- Fuseekogelrubber gescheurt rechts
- Balanceergewicht van aandrijfas ontbreekt (geen afkeurpunt)
- Claxon werkt niet, zowiezo zat er geen knop in het stuur.
- Achterlicht is apk afkeur, straalt iets wit licht uit en het is de reflector
- remslangen voorzijde slecht, vertoont verouderingsscheuren
- Toplager linksvoor waarschijnlijk slecht, of bevestiging veerpoot niet goed. = stuurkogel met speling
- Remblokken zijn bijna op Schijven vervang ik ook maar gelijk want die zijn ook best uitgesleten.
- Stadslicht links kapot
- Dimlicht rechts kapot
- Kentekenplaatverlichting links kapot
- Naafdop LA mist
- Ruitenwisser LV is ingescheurt
- Band LA is twijfelgeval, had niet veel langer moeten schuren anders was het afkeur geweest. Dus die moet ik binnenkort ook gaan vervangen...
- Achteras is of krom of staat niet recht onder de auto, waarschijnlijk bij het plaatsen van nieuwe tank gebeurt
- beschermrubber van de beugel van de tank zit niet goed om de beugel, en hangt dus iets los onder de auto.
- Achterklep sluit slecht
- Geschakelde plus van radio komt geen spanning op te staan
- Dagteller werkt niet [edit: kmteller blijkt ook niet mee te draaien]
- Raamslinger rechts ontbreekt (afgebroken)
- Speaker rechtsachter kraakt
- touwtjes hoedenplank ontbreken
- Deurrubber links zit niet meer fatsoenlijk vast (kit los) en 2 van de dopjes om ze vast te zetten ontbreken
- pedaalrubber gaspedaal ontbreekt
- interieur niet netjes, vooral bestuurdersstoel vertoont forse beschadigingen

Volgens mij heb ik dan alles gehad.

dit is al gedaan:

Dimlicht RV vervangen
Nummerplaatverlichting vervangen (beide)
Stadslicht links vervangen
Radiokabels goed aangesloten. Fout zit waarschijnlijk in contactslotschakelaar, dus die moet ik er uit zien te krijgen en na gaan kijken. Hopelijk is het niets ernstigs.
Achterklep sluit weer, stangetje liep stroef. aan slotzijde.
Heb nog speakers liggen, dus die ga ik achterin schroeven, tijdelijk dan, tot ik een fatsoenlijke onbeschadigde hoedenplank heb gevonden
Claxonknop gekocht en bevestigd, moet alleen nog kijken waar het door komt dat ie niet werkt (toeter kapot, of ook weer contactslot, want de toeter werkt normaal ook niet als de auto niet op contact staat)

Ach ik heb in elk geval nog genoeg te doen. Door die remslangen en dunne blokjes ga ik voorlopig ook nog even niet met de auto rijden.
Op de sloop hier in de buurt hebben ze niks. Misschien volgende week even bellen naar de sloop een stukje verderop, want die was vandaag gesloten en daar stond een 2f steilheck achter de hekken, dus i hope they have anything for me.
« Laatst bewerkt op: ma, 29 mrt 2010, 08:30:13 door The_Maxx »

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #2 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 19:47:13 »
ziet er  netjes uit zo op de foto zeg -thumbsup-.

Maar een flinke waslijst met plannen en dingen die moeten gebeuren .

Nou succes met alles  -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #3 Gepost op: za, 20 feb 2010, 10:47:44 »
pedaalrubber voor gaspedaal zie die maar eens te vinden,die ben ik op geen ene polo tegen gekomen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #4 Gepost op: za, 20 feb 2010, 12:43:40 »
pedaalrubber voor gaspedaal zie die maar eens te vinden,die ben ik op geen ene polo tegen gekomen.

ik vond het al zo gek :P Die hoeft er dus helemaal niet op te zitten?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #5 Gepost op: za, 20 feb 2010, 17:34:34 »
nee die bestaan niet -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #6 Gepost op: za, 20 feb 2010, 17:39:52 »
dat wist ik dus echt niet  withstupid

Vannacht tijdens me nachtwerk maar eens verder aan de auto sleutelen.

Iemand trouwens ervaring met autopartsonline.nl? scheeld me 25 euro op remschijven, blokken en remslangen ten opzichte van de lokale onderdelenboer. En er zit gratis remmenreiniger en kopervet bij.

Heb inmiddels al een mail gestuurt naar een uitlijnstation ivm de achteras. Kijken wat hun ervan zeggen. Ga ik vannacht ook even naar kijken, misschien dat ie gewoon een stukje is verschoven, zet ik m wel terug.

Iemand een idee of het makkelijk zelf te doen is om je remslangen te vervangen? Kan dat gewoon op straat? (zuurbestendig bakje eronder) Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Zijn beide voorremmen. Remvloeistof moet ik wel dan nog bijkopen. Wat zal dit kosten bij de garagist?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #7 Gepost op: za, 20 feb 2010, 22:28:23 »
remvloeistof 10 euro per liter of zo.
Ik doe het ook gewoon zo aan straat. Slangetje er op en potje er onder. (jampot of zo)

Rekordc

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #8 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:11:53 »
Zaterdagnacht even op mijn werk wat fotos gemaakt. Veel te koud om wat te doen natuurlijk. Daarbij ook geen krik of wat dan ook. Vet lastig werken vind ik dat.

Remblokken die op de andere veerpoten zaten waren net zo ver afgesleten als die wat op mijn auto zitten. Dus daar heb ik net zo goed niks aan. Schijven vielen nog mee, maar ik doe alles nieuw.

Maandag maar even een garage bellen die mijn remslangen kan vervangen en dan zelf de schijven en blokken vervangen. Dat vind ik het belangrijkste.

Heb inmiddels een mailtje van een uitlijnstation terug gehad, dat de achteras niet kan worden uitgelijnd omdat het een starre as zou zijn.
Volgens dit topic klopt dat niet?:  http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8433.0.html Dus weer teruggemailt en ik hoop dat ik snel reactie heb.

Fuseekogelrubber vervangen zou niet zomaar mogelijk zijn, dan zou direct de gehele draagarm moeten worden gedaan. Daar ben ik niet blij mee. Ben blij dat ik nog 2 draagarmen heb liggen, moet ik ook even nazien, want 1 had een slecht rubber.

Claxon werkt dus nog steeds niet, ik ga hem deze week een bypass geven, zodat ik tijdelijk een oplossing ervoor heb. Radio zit er nu eigenlijk ook maar voor de sier in, want ook die werkt nog niet. Zowiezo moet ik tijdelijk even een ander setje speakers in de hoedenplank zetten, want ik hou niet van krakende speakers. En ook niet van een hoedenplank met gaten. Dusja.

Heb nog even wat fotos gemaakt (en een nieuwe avatar ;))




De velgjes


Het achterlicht met een soort deuk in de reflector. Dit is apk afkeur omdat het wit licht uitstraalt. (ja sticker gaat eraf, net zoals die op de motorkap)


Niet-origineel kanteldakje. Heeft wel een originele ingezeten, maar deze is later geplaatst ter vervanging voor zover ik heb begrepen.




Remschijfjes die toch best al dun zijn, en remblokken die ook heel dun zijn. het remt ook echt voor geen meter meer. Grote vrije slag.


Ontbrekend naafdopje levert dit soort taferelen op. Ben dus nog steeds op zoek naar eentje.


Achterasbevestiging linkerzijde


Achterasbevestiging rechterzijde


Ja die ziet er ook niet meer zo netjes uit, wordt nog mooi zilver, net zoals de vw logos moeten worden


En van bovenaf.

Dat was het voorlopig weer even.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #9 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:21:00 »
een grote remslag door dunne blokjes?
Je remmen zijn toch zelfstellend?

Volgens mij ook maar even zoeken naar lekkages en of vervanging van remvloeistof....

of mis ik nu wat? kan ook hoor. Ben niet de wizzkid van het forum  :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #10 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:30:50 »
een grote remslag door dunne blokjes?
Je remmen zijn toch zelfstellend?

Volgens mij ook maar even zoeken naar lekkages en of vervanging van remvloeistof....

of mis ik nu wat? kan ook hoor. Ben niet de wizzkid van het forum  :)

remslangen zijn ook niet in beste staat meer, dus grote kans dat dat ook 1 van de redenen is. Als je goed hard de rem intrapt werkt ie wel.

Uitlijnen gaat me 55 euro kosten, sporing kan dus niet ingesteld worden, nja ze kunnen iig de achteras opmeten en eventueel een tikje geven. Ik wil er neit zelf aan beginnen

inmiddels zijn er ook weer 2 mails de deur uit ivm de remmen, wat de garagisten ervoor vragen.

er rijden hier in de buurt trouwens maar weinig polos rond. Heb er tot nu toe 2 zien rijden in echt en roermond. Sinds ik me auto heb dan. Waarvan 1 in dezelfde kleur.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #11 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:42:33 »
De sporing van de achteras is wel te stellen. Dat de garage dat zegt is niet vreemd, meestal hebben ze er geen zin in en is het stellen van de sporing het enige dat gebeurt.

Dat je een vrij grote slag hebt kan ook heel goed aan je remvloeistof liggen, als die al jaren niet vervangen is zit daar behoorlijk wat vocht in waardoor je een lekker sponzig rempedaal krijgt. Als je toch bezig gaat zou ik het hele systeem spoelen en voorzien van nieuwe remvloeistof.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #12 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:47:40 »
De sporing van de achteras is wel te stellen. Dat de garage dat zegt is niet vreemd, meestal hebben ze er geen zin in en is het stellen van de sporing het enige dat gebeurt.

Dat je een vrij grote slag hebt kan ook heel goed aan je remvloeistof liggen, als die al jaren niet vervangen is zit daar behoorlijk wat vocht in waardoor je een lekker sponzig rempedaal krijgt. Als je toch bezig gaat zou ik het hele systeem spoelen en voorzien van nieuwe remvloeistof.

hoeveel liter remvloeistof ben ik dan ongeveer kwijt? En dan heb ik iemand nodig die me ermee kan helpen :P
Ik zou niet weten wat de staat van de vloeistof is, of hoe lang ie er al in zit.

Ik vond het ook al vreemd dat ze dat bij het uitlijnstation zeggen. Op welke manier is het dan te stellen? Want dan kan ik ze dat eens leren daar (wel tegen korting natuurlijk :P)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #13 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:48:17 »
Mondy zijn ouwe polo -klus-






denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [GR-ZS-70] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #14 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 09:50:20 »
dat klopt ;)

maar ik ga er wel wat meer aan doen. niet alleen technisch, ook uiterlijk wordt verbeterd.

Die vervelende deuk onder het rechter achterlicht zit er ook nog steeds in, op zich niet hinderlijk. maar ik breng eerst de technische staat van de auto terug op orde. Vind ik nu even belangrijker, voornamelijk voor mijn eigen veiligheid en de apk.