Auteur Topic: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox  (gelezen 30820 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #30 Gepost op: do, 25 feb 2010, 20:42:32 »
Zoals men zegt; verder kijken dan je neus lang is  -nana-

rubber kan los vervangen worden, maar de fuseekogel niet. Als je fuseekogel nog goed is, heb je aan een rubbertje genoeg  -thumbsup-. Rubber kan je ook van die andere draagarm halen als die goed is, dan hoef je de draagarm en stabi niet los te halen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #31 Gepost op: do, 25 feb 2010, 20:55:19 »
My bad...heb er nog nooit goed naar gekeken
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #32 Gepost op: vr, 26 feb 2010, 15:49:00 »
Ik vervang dan gewoon de draagarm. Ik vindt het lekkerder steutelen aan de bank. Dus dan moet hij er toch af. Ik heb er zat liggen dus pik gewoon de beste eruit. Met een half uurtje zit de "nieuwe" draagarm eronder.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #33 Gepost op: vr, 26 feb 2010, 18:25:07 »
voor iemand die het vaker doet is het idd een halfuurtje werk. Maar ik ben nog een leek daarin. Draagarmpjes begin ik liever niet zomaar aan.

Remmen zitten er op. Iemand een idee waarom ik nu ineens bijna geen remdruk meer heb met de motor lopend? (alleen met pompen komt er iets remdruk terug)
Reservoir zit nu ook te vol volgens mij. Maar dat wordt dinsdag verholpen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #34 Gepost op: vr, 26 feb 2010, 20:35:04 »
remmen gewoon ff weer op pompen . wordt het niet minder met 10 slagen van je rempendaal ,dan je remmen ontluchten .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #35 Gepost op: za, 27 feb 2010, 18:33:42 »
Heb weer remdruk
Helaas start nu de auto plots niet meer (accu leeg heb ik het idee?) Startmotor draait even krijgt m nog geneens 1slag rond. Auto heeft 1 dag stilgestaan, heb vanochtend er nog een klein stuk mee gereden. Heb alleen lampen getest vanavond, verder niks uitgevoerd... lampen doen het gewoon nog normaal (achterlichten iig, koplampen niet op gelet) Acculampje gaat wel uit met starten maar flitst aan als de startmotor stopt.

Heb inmiddels een neiuwe achterlamp, koplamp en een setje zijknippers erbij. Tevens een nieuw raamslingertje, wat dopjes voor op de regengoot en een nieuw deurrubber voor bestuurderskant.
Hanf (rob) bedankt!

Heb de achterlamp en zijknippers inmiddels gemonteerd.


Het oude achterlicht (duidelijk te zien wat er fout is)


En het nieuwe gemonteerd. Deze is ook niet helemaal heel (zit een barst in knipperlicht gedeelte) maar dat is niet zo heel erg. Dat kan nooit afkeur zijn.


Het oude gele zij-knipperlicht (bah lelijk, en nog vol met water ook)


En het nieuwe smoke glaasje gemonteerd. Moet er wel nog eens oranje peertjes in zetten, maar dat doe ik een andere keer wel. (voor de apk zet ik tijdelijk de gele er gewoon weer op, of mag wit licht ook?)



En de look nu. Ziet er een stuk beter uit met die smoke lichtjes.

Dat was het weer even!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #36 Gepost op: za, 27 feb 2010, 18:37:05 »
Ziet er goed uit en ben blij dat ik je er een plezier mee kon doen -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #37 Gepost op: za, 27 feb 2010, 23:13:54 »
Accu nachtje aan de lader, doet soms wonderen. Vooral als je een tijdje aan het klussen bent, doet zo'n interieurlampje ( deur open ) stiekem langzaam de boel leegtrekken..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #38 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 09:22:58 »
Accu nachtje aan de lader, doet soms wonderen. Vooral als je een tijdje aan het klussen bent, doet zo'n interieurlampje ( deur open ) stiekem langzaam de boel leegtrekken..

Helaas hebben we geen lader hier, dus maandag even overstarten en motor een tijdje laten draaien om m bij te laden.

Heb meestal het interieurlampje uitstaan als ik aan de auto bezig ben (om dus het leeglopen te voorkomen) Vind het wel erg snel een dag. Misschien trekt me radio wel veel weg, knippert ook een led in bijvoorbeeld. (radio zelf werkt nog niet, zit enkel zonder geschakelde plus aangesloten)

Heb inmiddels wat zekeringen, dus ik ga er zo veel mogelijk vernieuwen. Misschien zit het toch in 1 van de zekeringen dat de radio en claxon het niet doen. We will see.

Overigens, ik krijg met geen mogelijkheid het fuseekogelrubber van de draagarm af (heb nog een veerpoot met draagarm zegmaar liggen) krijg zowiezo de draagarm niet van de poot af. Bout met moeite los kunnen krijgen, maar blijkbaar wordt die draagarm nog steeds te zeer geklemt. Iemand een idee?

hoe krijg ik trouwens een toplager van een veerpoot af? Er is kans dat ik die nodig heb. Ben gelukkig zo slim geweest om de veerpoot van me werk mee naar huis te nemen, zodat ik er beter aan kan werken.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #39 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 12:40:11 »
Misschien is een vraagbaak handig? Staan veel foto's in en vaak ook een duidelijke beschrijving van de werkzaamheden.

De meeste dingen zijn hier ook wel op het forum besproken of al eerder gevraagd.

De fuseekogel uit de veerpoot halen (met ingebouwde veerpoot) is zonder brug soms knap lastig. Als je toch de hele draagarm vervangt kan je deze ook beter aan de carrosseriekant+ stabi loshalen, dan staat er wat minder spanning op de draagarm.

Fuseekogelrubber zit alleen met een veerring vast op de draagarm , heb je die los dan wip je het rubber er zo af.

Een knipperend LEDje trekt echt je accu niet leeg, zelfs met een volledig lege accu knipperde het LEDje van mijn radio nog steeds vrolijk (eergisteren iig wel :D )
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #40 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 13:05:03 »


Overigens, ik krijg met geen mogelijkheid het fuseekogelrubber van de draagarm af (heb nog een veerpoot met draagarm zegmaar liggen) krijg zowiezo de draagarm niet van de poot af. Bout met moeite los kunnen krijgen, maar blijkbaar wordt die draagarm nog steeds te zeer geklemt. Iemand een idee?

hoe krijg ik trouwens een toplager van een veerpoot af? Er is kans dat ik die nodig heb. Ben gelukkig zo slim geweest om de veerpoot van me werk mee naar huis te nemen, zodat ik er beter aan kan werken.

koop zoals eerder gemeld een vraagbaak . en het fuseekogelrubbertje ,probeer eens dat klemveertje eens los te halen voordat je begint te rukken (2x)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #41 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 13:05:52 »
en zo een toplager loschroeven zonder veerspanners is vragen om een kunstgebit
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #42 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 14:27:39 »
en zo een toplager loschroeven zonder veerspanners is vragen om een kunstgebit
uitlachen2

duur toplagertje. alhoewel ik denk dat je tandarts blij is dat je zijn vakantie voor hem betaald  :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #43 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 14:46:42 »
punt 1. Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoe het dan moet met die toplager???? dat een verenspanner nodig is, okey, maar wat moet ik dan verder doen?

punt 2: ik heb 1 losse veerpoot, dus niet gemonteerd. Daar probeer ik de draagarm vanaf te krijgen zodat ik het fuseekogelrubbertje kan loshalen (die klemveren heb ik gezien ja)
Ik krijg die alleen niet los. Maar ga nog eens met een hamer proberen, want de bout is los. Dus niet het rubbertje zelf.
Loop ik trouwens ook de kans dat ik dat rubbertje beschadig als ik deze eruit probeer te krijgen?

vraagbaak kost geld en dat heb ik opt moment niet veel. Auto moet op orde, kost al geld genoeg helaas.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #44 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 14:50:54 »
wel als je bout er uit is . zie je een uitsparing in de veerpoot zitten welke de bout samen klemt . daar sla je een beitel in zodat het gat van de fuseepen wat verder open komt . nu kun je de draagarm van de veerpoot scheiden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .