Auteur Topic: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox  (gelezen 30824 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #45 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 15:10:24 »
wel als je bout er uit is . zie je een uitsparing in de veerpoot zitten welke de bout samen klemt . daar sla je een beitel in zodat het gat van de fuseepen wat verder open komt . nu kun je de draagarm van de veerpoot scheiden

En dan kan ik hem zonder veel moeite (tikje met de hamer ofzo) eraf krijgen? Mooi. Gaan we dat doen morgen, want het regent nu te hard (helaas geen carport hier anders was ik wel begonnen) Bout is er idd volledig uit. Kostte wel behoorlijk wat moeite. Rubbertje kan er dan zo vanaf? of is de kans dat het beschadigd nogal groot?
ty voor de tip.


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #46 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 16:00:50 »
De kans dat je die rubber heel houdt is niet heel groot, maar het kán wel. Helaas is de kans dat je hem beschadigt als je hem monteert ongeveer net zo groot, en dat is klote... -nana-  De klemveren heel houden (voor hergebruik) bij demontage is mij echter nog nooit gelukt (niet dat ik dat ooit geprobeerd heb, gewoon altijd nieuwe erbij).
Het is een enorm gepiel om ze er weer goed op te krijgen, zonder dat je per ongeluk je hoesje lekprikt...  -klus-

Overigens een tip: het feit dat jij een beperkt budget hebt en toch de keuze maakt om een auto te kopen waar je van alles aan moet doen, en daarom geen financiële prioriteit meer geeft aan het kopen van goed en handig naslagwerk (vraagbaak), betekent niet dat wij daar rekening mee moeten houden?

Ik bedoel maar meer te zeggen dat je totnogtoe volgens mij niet te klagen hebt over de hulp die je krijgt op vragen die je stelt, maar dat het wel wijs is om zuinig te zijn met dit soort opmerkingen:
punt 1. Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoe het dan moet met die toplager? ? ? ?vraagbaak kost geld en dat heb ik opt moment niet veel. Auto moet op orde, kost al geld genoeg helaas.
Als je te dwingend wordt zul je er versteld van staan hoe snel je door de mensen met verstand-van-zaken genegeerd kunt worden?!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #47 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 19:53:41 »
 withstupid

Als je geen rubbertjes kan scheiden van een fuseekogel of een draagarm uit een veerpoot krijgt is een vraagbaak best wel handig. Voor een tientje heb je er al 1, de beste investering voor je auto. Ik heb er in het begin heel veel aan gehad, dan weet je in ieder geval dat je niet iets belangrijks over het hoofd ziet.
Je gaat mij niet wijs maken dat je zelfs geen tientje meer hebt te besteden.  -dunno-


Even Ontopic;

de toplagers zitten met een verzonken moer vast, die je met een speciale dop los kunt/moet halen. Het is een 6kant, met 2 nokjes, die precies in de verzonken moer vallen. Je kan ook gaan kloten met een oude schroevendraaier of een doorslag, maar dan kan je de moer ook maar beter vernieuwen  :)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #48 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 07:03:42 »
En die moeren zijn niet los verkrijgbaar ;)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #49 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 12:35:00 »
En die moeren zijn niet los verkrijgbaar ;)

Zeker wel, gewoon bij de dealer.
Als je koni's of dergelijke heb met afwijkend schroefdraad, dan zal het wat lastiger worden. Maar ook zullen echt wel na te bestellen zijn.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #50 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 13:27:41 »
Ik heb echt totaal geen idee wat eronder zit hoor. Volgens mij zijn de veren groen ofzo, maar geen idee wat voor dempers er onder zitten.

Ik laat dat morgen wel nakijken door de garagist, veerpoot laat ik achterin liggen.

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #51 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 13:36:36 »
Volgens mij zijn de veren groen ofzo
Groene veren zijn van het merk WEITEC..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #52 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 13:42:28 »
Groene veren zijn van het merk WEITEC..


Zal er vanavond even met een natte spons overheen gaan om het beter te bekijken ;) Dan weet ik ook duidelijker wat er op zit.
Koplampje monteren en morgen naar de garage ermee.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #53 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 22:30:00 »
helaas niet zoveel meer kunnen doen vanavond (werd al gouw donker, en met een lege accu heb je weinig licht in de auto)

heb nog niet naar de veren kunnen kijken iig. Weet nu wel waarom me toeter het niet doet. Radio via de geschakelde plus van de achterruitverwarming aangesloten en die werkt nu dus. Moet alleen nog veel doen om m een beetje redelijk te laten klinken zowel voorin als achterin zitten prut speakers. Achterin heb ik wel wat voor, maar daarvoor moet ik zowiezo adapterplaten maken (heb ronde speakers, geen ovalen zoals er in zit) Maar dat is latere zorg.

Koplampje moet ik ook nog doen, die stellen ze me maar met de apk keuring fatsoenlijk in.

Raamslingertje zit er weer op. Viel me wel op dat er ongelofelijk veel vocht in de deur zat na afgelopen dagen van veel regen. Enkel rechter portier liep duidelijk water uit het afwatergaatje toen ik hem open deed, links niet. Waar kan dit aan liggen?

Oja, heb een vraagbaak besteld, komt als het goed is vrijdag of zaterdag binnen. voor minder dan een tientje. Wel een vraagbaak voor t type met ronde koplampen, maar op een aantal interieurdelen en de koplampen en achterlichten na, zouden de technisch gezien hetzelfde zijn. Motorblokje even niet meegeteld.
Kon voor een 2f enkel duitse en engelstalige boekjes vinden. En daar kan ik niet zoveel mee.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #54 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 22:49:31 »
Haynes is best te doen, vrij simpel engels wordt daarin gebruikt!
Heb ik voor men Golfjes (PDF formaat weliswaar).

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #55 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 14:35:33 »
- toeter werkt weer
- radio werkt weer
- remslangen zijn vervangen
- remsysteem is ontlucht
- naafkapje is gemonteerd
- fuseekogelrubber is vernieuwd
- uitlaat is gelast
- uitlaat is op het punt waar ie trilde een beetje ingedeukt, maar dat heeft helaas niks gebaat. Uitlaat is eronder gebeunt, loopt niet zoals ie moet horen, waardoor ie dus te weinig ruimte heeft. Houdt in dat er vanaf de kat t/m de eindpijp iets van 10 lasnaden zijn te vinden. Pijp loopt in het midden niet recht waardoor ie tegen het chassis trilt. Hittenschild zit op meerdere punten los. En het rubber van de tankbeugel zit nog los. Maar dat laatste kan ik zelf nog wel doen.

heb ff de banden op spanning gezet... la en ra zat er 0,5 en 0.6 in terwijl er 2.3 in moet. Vooraan was iets beter gesteld. Maar ook niet veel (0,8 en 1.0) Nu alles weer netjes op 2.3 spanning. Rijdt gelijk een stuk rustiger en minder klappen e.d. Lijkt ook alsof ie rechtsachter nu niet meer aanloopt.

Helaas blijkt dat mijn druklager lawaaïg is. Dus daar moet ik ooit nog wat aan doen. Best jammer ook.
Toplager is niet slecht, t blijkt de stuurstang te zijn linksvoor. Als ik die nog ff vervang en de koplamp (moet nog even kijken hoe die moet) dan is de auto op orde voor de apk!!

O ja hij heeft soms moeite met starten. Trekt moeilijk benzine op. Maar de tank was best leeg, dus daar kan het ook door komen. Accu is iig weer een stuk bijgeladen, hopelijk start ie morgen weer normaal verder.

Iemand een stuurstang voor me in de aanbieding? :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #56 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 15:30:28 »
Trekt moeilijk benzine op: benzinefilter al gechecked/vervangen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #57 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 16:58:30 »
Goed bezig Rutger, en een heleboel geleerd al he?  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #58 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 17:07:08 »
Trekt moeilijk benzine op: benzinefilter al gechecked/vervangen?

nee. Maar als de motor eenmaal loopt, is het niet meer. Zodra de tank wat meer gevult is, valt het ook wel mee. Moet iig goed de brandstofpomp ff een paar seconden laten lopen anders slaat ie gewoon niet aan.

haha ja heb ook weer heel wat geleerd luc ;)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #59 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 17:21:12 »
Laat ik het dan anders zeggen: ik zou het brandstoffilter eens goed nakijken cq vervangen...  -gaap2-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!