Auteur Topic: zekeringenhouder  (gelezen 703 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
zekeringenhouder
« Gepost op: di, 23 feb 2010, 18:16:45 »
kom ik weer aan met me rare vragen

het viel me op dat in mijn polo een ouderwetse zekeringhouder zit. Met van die ouderwetse staafjes.
Vergelijkbaar:


Ik vind deze nogal vervelend om te vervangen, omdat het moeilijk te zien is of ze kapot zijn of niet, en ze zitten op een vervelende manier bevestigd in dat kastje onder de motorkap. Daarbij zou ik totaal niet weten waar ik nieuwe zou kunnen krijgen.

liefste heb ik dit soort zekeringen erin:


Die zijn wat meer gangbaar, makkelijk te verkrijgen en heel eenvoudig te vervangen. En veel makkelijker te zien of ze kapot zijn. Daarbij lopen ze minder kans op falen door corosie of vervuiling, omdat de smeltdraad in een plastig omhulsel zit.

Weet iemand of het mogelijk is om de zekeringenhouder om te bouwen naar dit type zekeringen? Of zijn er zo bakken voor te krijgen, plug and play?

Ik was niet van plan om dit al gelijk te gaan doen, maar ik wil het graag weten.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Waar haal jij je zekeringen bijvoorbeeld?
Ik wil zowiezo ze allemaal vernieuwen, dan weet ik zeker dat het daar niet in kan zitten als er iets niet werkt.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: zekeringenhouder
« Reactie #1 Gepost op: di, 23 feb 2010, 19:04:59 »
Makkelijker te verkrijgen? Zeker nog nooit op een sloop geweest! "Zakkenvol" hebben ze daar ....  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: zekeringenhouder
« Reactie #2 Gepost op: di, 23 feb 2010, 19:09:40 »
Makkelijker te verkrijgen? Zeker nog nooit op een sloop geweest! "Zakkenvol" hebben ze daar ....  -naughty-

toevallig vandaag op de sloop geweest nog, maakte niks uit wat ik vroeg, klein spul bewaarden ze niet. En zo heb ik dat van meerderen gehoord.
Nja hier in de buurt heb ik nu 4 slopen gezien en gevraagd, maar geneen die wat voor me kan doen, want niemand heeft wat staan of liggen. Tis echt erg hier in de buurt...

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: zekeringenhouder
« Reactie #3 Gepost op: di, 23 feb 2010, 19:11:04 »
Motorkap opentrekken en zelf kijken!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: zekeringenhouder
« Reactie #4 Gepost op: di, 23 feb 2010, 19:14:18 »
toevallig afgelopen weekend nog zien liggen bij de plaatselijke onderdelenboer, gewoon nieuw nog te koop.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: zekeringenhouder
« Reactie #5 Gepost op: di, 23 feb 2010, 19:24:57 »
Motorkap opentrekken en zelf kijken!

er is er maar 1 die nog een open terrein had, de andere is allemaal met zo'n balie en je ziet geneens autos staan voor de deur, behalve die voor de verkoop zijn. Vet irritant hier. Geen sloperij gevoel meer, echt heel erg jammer. Alleen al om een beetje rond te struinen op zo'n plek is leuk om te doen. Mja die ene had dus geen polo staan, enkel 1 voor de verkoop. Ze rijden hier in de buurt niet veel.

@ pieter1f, hmm ik heb ze nog niet gezien. Nog maar eens navragen dan, want ik kon ze echt niet vinden.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: zekeringenhouder
« Reactie #6 Gepost op: di, 23 feb 2010, 21:17:47 »
die staafzekeringen kan je zelfs bij de Gamma kopen....  (in Delft iig wel). Bij de onderdelenboer (Brezan) kon ik ze per stuk kopen, moest daarvoor wel bij de balie vragen. Ze hadden daar ook wel assortimentsdoosjes met van alle soorten een aantal.

Ben het wel met je eens dat ik het vervelende dingen vind, heb liever de plastic steekzekeringen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983