Auteur Topic: Schone handen - vuile handen  (gelezen 5896 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Schone handen - vuile handen
« Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 17:17:40 »
Schone handen - vuile handen

Wie maakt er niet zo nu en dan vuile handen?

Je kan handschoenen aan doen om dat te voorkómen, maar dat werkt niet altijd lekker,
of naderhand je handen met wassen met swarfega / zeep / terpentine / wasbenzine etc. (keuze hangt af van soort vuil en eventguele allergie of angst voor het reinigingsmiddel).

Andere mogelijkheid is om - voor je met het vuile werk begint - je handen met een invisible glove te behandelen.

Wat zijn de ervaringen? Wat zijn de voors en tegens?
« Laatst bewerkt op: vr, 19 mrt 2010, 17:19:21 door KoenG40 »

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 17:34:44 »
Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd...... heb die vloeibare handschoen gehad, maar vind ik niet zo geweldig omdat dat spul dan ook gaat zitten in de spullen waar je het liever niet hebt.

Latex/onderzoekshandschoentjes heb ik ook gehad, maar gaan te snel kapot en je zweet je er een ongeluk in......

Heb nu van die héle dunne textiele sleutelhandschoenen die olie en andere zooi bestendig zijn, kosten 7 euro en vind ik nog de beste van ze allemaal!!!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 17:36:56 »
Ik haal voor een paar euro een soort Swarfega bij de Action! Waarom, ik houd meer gevoel bij blote handen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 17:39:24 »
Die incisible glove werkt opzich wel goed  Maar je handen worden evengoed vuil, het voordeel wel is dat het vuil alleen niet in je vingerafdrukken/porien en nagelriemen gaat zitten. Alleen je moet elke keer smeren nadat je je handen hebt gewassen. En als het nat wordt lost het weer op.

Zelf werk ik graag met die strakke handschoenen. Je kunt er gewoon ringetjes mee oppakken, je houdt echt schone handen, na gebruik kun je ze ook weer wassen. Ik gebruik ze elke dag op me werk en op me werk gooien we ze weg als ze vies zijn.........dus Jorp heeft een heleboel paar handschoentjes thuis en in de garage.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 17:43:22 »
`t scheelt al een heleboel als je voor je begint je handen eerst met gewone handcreme, uierzalf of rozenglycerine in te wrijven, hierdoor hecht vuil minder goed en kan het ook niet zo goed in de huid trekken. Werkt zeer goed, misschien niet zo goed als invisiglove maar er zit dan ook wel een prijsverschil in. Ik denk dat een tube Invisiglove meer kost dan 2 euri.
Het schoonmaken gaat dan al stukken beter, dit doe ik thuis vaak met gewone handzeep en een graai uit een koffiefilter, het is verbazingwekkend hoe goed je daarmee je handen schoonkrijgt.
Op het werk hebben we witte dreumex is wat zachter voor de huid, laatst hebben we een paar weken gele gehad daar was ik niet zo blij mee, m`n vel stroopte er zowat vanaf -gert- maar ik zal ook verwend zijn met die witte
Oo=o=oO

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 19:09:48 »
Werk de laatste tijd veel met van die dunne dynema handschoenen met PU-coating zitten als een 2e huid en zijn echt super sterk! Die zijn er ook nog in een kevlar uitvoering maar die zijn weer duurder als de dynema handschoenen


M-Safe PU Dynema, Cat.2

PU coating op een 100% dynema rondgebreide drager
hoge snijweerstand
uitstekende pasvorm
goede beweeglijkheid

Artikelnummer Uitvoering Maten :
1.14.082.00 M-Safe PU Dynema 7,8,9,10


Oa hier verkrijgbaar

De kevlar variant

Werken ook wel lekker maar niet met thinner etc dan lossen ze op -dunno-
« Laatst bewerkt op: vr, 19 mrt 2010, 19:15:00 door Der Ghopmeister »

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #6 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 19:28:23 »
Idd, ik gebruik dezelfde!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #7 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 19:38:16 »
maar gebruik nooit terpentine of wasbenzine om je handen schoon te maken dit spul gaat letterlijk door de huid heen en de benzeen hierin is kankerverwekkend .

ik sta niet bekend om mijn schone handen (is ook gods onmogelijk als je zoveel rubber door je handen laat glijden )
enigste wat ik doe is vaak mijn handen wassen en s'winters doe ik er tietjescreme overheen tegen de kloven .

handschoenen gebruik ik liever niet , swinters ga je er in zweten en heb je nog koudere handen . en het fijne gevoel ben je gewoon kwijt .

enigste bescherming die ik heb is de eeltlaag in mijn handen waar ik met grote regelmaat staalsplinters uit haal .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #8 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:02:58 »
Wat dat gevoel betreft mag ik ook graag voelen wat ik in mijn handen heb :D (kom maar met die flauwe opmerkingen -nana-) Maar dat heb ik met die dynema handschoenen bijna net zo goed als zonder handschoenen  -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #9 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:04:16 »
totdat je met echt klein spul in de handen staat  -nana-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #10 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:12:05 »
Vooraf insmeren met creme of vaseline helpt vaak heel goed (oude Limburgse carnavalstip: eerst je gezicht insmeren, dan gaat achteraf de schmink er beter vanaf :D), maar vaak neem ik daar de tijd niet voor... Dan begin ik met sleutelen, en kom ik er achteraf achter dat ik de volgende dag een overleg heb met de Hoofdofficier of zo en sla ik me voor m'n kop (met dus de volgende dag in de vergadering ook nog een zwart voorhoofd :D).
Ik heb diverse dozen met operatie-handschoenen, en dat werkt ideaal. Helaas haal je ze ook snel open en heb je vervolgens alsnog zwarte vingers op die plek?!
De PU-handschoenen vind ik teveel gevoel wegnemen...
Vaak heb ik nog een paar diesel-handschoenen van het tankstation in de auto liggen voor quick-fix-reparaties, maar daar zweet je indd hevig in.

Uiteindelijk sleutel ik het meest (en het liefst) met blote handen. Achteraf wel eens spijt, maar goede (droge) garagezeep doet een hoop. Een greep in het koffiefilter deed ik ook altijd, maar tegenwoordig drink ik vaker espresso (en om nou eerst koffie te zetten omdat je vieze handen hebt?! :D)

Nawassen met Unicura helpt vervolgens heel goed (met nagelborsteltje) en laat je handen ook nog eens heerlijk ruiken (itt die garagezeep).

Vaak heb ik mijn handen wel nog (op tijd) schoon, maar zitten ze vol met wondjes en sneetjes...  doh
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #11 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:35:14 »
Ach: me omgeving is inmiddels wel gewend aan m'n zwarte klauwen -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #12 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:38:16 »
jups die van mij ook , alleen na het weekend heb ik maar 1 schone vinger  -naughty- :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #13 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:45:22 »
 -thumbsup- ?

Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: Schone handen - vuile handen
« Reactie #14 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 21:30:45 »
ik gebruik zelf nu monteurshandschoenen perfect op maat via het werk geregeld koste wel 17 euro voor een paar gelukkig niet voor mij.
Nog een voordeel mijn handen liggen niet meer zo veel open als ik is uitschamp of tegen een hete uitlaat zit.

die creme op voorhand heb ik geprobeert maar dit gaat goed tot bepaalde vuiligheid maar eenmaal paar uur sleutelen heeft het naar mijn mening geen werking meer.

en die zandzeep van dreumex heel lang gebruikt maar dit is het echt niet , is helemaal niet goed voor handen of gezondheid.