Maar daar wordt 't practisch gezien niet makkelijker van.
Een aantal voordelen:
*klinkt gaaf
*high performance motortje
*RWD is prachtig
*omdat het kan
Nadelen;
*vermogen is beperkt, zijn niet echt oeh ahhh waarden die het blokje uitbraakt
*bak van de motor niet geschikt voor gebruik in een auto (last = veel te zwaar), die gaat kapot -D
*Pens vol werk om het rijdbaar te krijgen en degelijk uit te voeren
*Extra framewerk/achteras/diff constructie zijn ook niet licht, extra kilo's zijn niet echt wenselijk lijkt mij?
Als je toch gaat 'bouwen' en de polo RWD wilt maken, zou ik voor een Goldwing blok gaan
Een 1500cc 6 cilinder in het vooronder -D
Of een volledige trein van een RX-7. Een gierende wankelmotor incl. bak/dif en achteras. Dan kan je richting de 1000pk gaan
Een roestige RX-7 NA haal je voor minder dan 1000,- Wankelblokje weegt ook niet zo heel veel en het geluid is veel gaver dan een motorfietsblok.
Ik zou zelf voor circuitgebruik een 1.6 16v helemaal bewerken/tweaken. Heb je een vrij licht blokje, auto kan ook ooit nog op kenteken komen en je hoeft aan de auto zelf weinig te doen.