Auteur Topic: roest behandelen  (gelezen 1029 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
roest behandelen
« Gepost op: ma, 05 apr 2010, 22:56:36 »
kom ik weer met me dubbele vragen  -gert-

Ik wil binnenkort mijn achterbumper gaan demonteren van me 2fje. Vooral om de schade te bekijken en er een foto van te maken zodat er naar gekeken kan worden wat ik met de schade kan doen.

Ik heb op het forum gezocht naar: bumper demonteren, maar ik kom alleen 1 topic tegen over de voorbumper en niet over de achterbumper.

Ik begrijp dat ik die 4 boutjes los moet halen waar de achterklep normaal voor zit (bij mij zijn het nog maar 3 boutjes, de meest rechtse zit niet meer recht voor de opening door de schade zegmaar) maar er zullen vast nog meer boutjes zijn.


edit: haynes niet goed doorgespit, maar heb het nu gevonden.


Tevens ben ik erachter gekomen dat mijn kunststof wielkuiplijsten wellicht zonder teveel aanpassingen en zonder kit terug kunnen worden gemonteerd. Er zitten namelijk nog wat gaatjes op de normale positie. Niet de volledige wielkastrand is dus omgerold.
Maar aan het randje en somigge gaatjes is wel roest ontstaan. Dit wil ik graag opschuren en behandelen tegen roest, om vervolgens een paar lagen blanke lak ertegenaan te zetten zodat het niet meer gaat roesten. En het valt niet zo op onder die randen dat t niet netjes uitziet. Als t maar roestvrij wordt.

Zowiezo ga ik die lijsten met boutjes en moertjes vast zetten, zodat t nog steeds los kan, popnagels komen er dus niet in.

De vraag is nu, wat kan ik het best doen om die randen goed tegen roest te behandelen. Tis geen sterke roest, zeer licht bruin en zeker niet rot. vliegroest zegmaar. Ik wil dit graag doen zodat ik straks niet alsnog de hele wielranden moet gaan vervangen omdat ze rot zijn. En ik wil toch graag mijn kunststof wielranden er terug op monteren (liggen al sinds de koop in de achterbak te slingeren)

heb dit topic al gelezen, maar omdat steeds mensen melden van ja ik ga het testen, kom ik er nie wijs uit wat ik nou het beste kan gebruiken
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8587.0.html

hopelijk weten mensen wat advies te geven.

Groet
« Laatst bewerkt op: di, 06 apr 2010, 00:30:54 door The_Maxx »