Auteur Topic: Wie is Ian  (gelezen 32904 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #15 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 14:27:11 »
Hij gaat op mijn oude coupe lijken zo met die lampen en kleur -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #16 Gepost op: di, 27 apr 2010, 14:45:32 »
Ziet er goed uit  -thumbsup-
Zie ik nou bij je nieuwe G40-achterlichten dat je links de achteruitrijlamp hebt? Engelse lampen?
Dat zie je goed, maar aan de linkerkant zit een (rood) mistlicht, en aan rechterkant een acteruitrijlamp.  -naughty-


Huh: ik meen daar een 1.0 carb (motorcode HZ) te herkennen.........in een Polo 2f?
Zijn de carb-motoren langer doorgeleverd in Belgie -dunno-
Eh, ik zou het niet weten, ken niet veel van motors namelijk. -dunno-


Hij gaat op mijn oude coupe lijken zo met die lampen en kleur -thumbsup-
Kleur is wel mooi, maar van zodra hij een beetje vuil is zie je het meteen. -boehoe-


Zo staat ie er momenteel bij:






Toen ik 'm kocht:




Originele achterkant:




Achterkant nu:




Heb alleen wat probleempjes met het linkerzijscherm. Het past namelijk niet helemaal (zie foto's). :( Ook een teringwerkje om dat zijscherm vast te schroeven btw... Dit scherm komt van een G40, zijn deze dan breder of verschillend dan van een gewone Polo? -dunno-











Wou trouwens ook de Borbet velgen erop doen die ik vrijdag gekocht heb van remco91, maar de standaard moeren die ik heb zijn te kort. :( Is dit een spoorverbreder? En kan ik die eraf krijgen of niet?






Vind enkel de knipperlichten wat donker uitvallen met de voorlichten, maar 't is iig al beter dan die standaard oranje knippers. :)
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Wie is Ian?
« Reactie #17 Gepost op: di, 27 apr 2010, 14:49:19 »
je hebt ook wel verlengde wielbouten.. gewoon te krijgen bij je lokale automateriaalen zaak .. als het goed is heb je achter die niet nodig.. had ik iig -klus-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Wie is Ian?
« Reactie #18 Gepost op: di, 27 apr 2010, 14:56:08 »
dat scherm hebben ze er met geweld afgetrokken denk zodat ie een paar centimeter breder is geworden!!
met wat brute kracht terug duwen ;)
scherm van een g40 is niet breder..


het demonteren da,s pas een tering werkje, monteren is pies of keek  :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #19 Gepost op: di, 27 apr 2010, 15:06:23 »
je hebt ook wel verlengde wielbouten.. gewoon te krijgen bij je lokale automateriaalen zaak .. als het goed is heb je achter die niet nodig.. had ik iig -klus-
Hmm, dan moet ik het achteraan ook nog eens testen. :P


dat scherm hebben ze er met geweld afgetrokken denk zodat ie een paar centimeter breder is geworden!!
met wat brute kracht terug duwen ;)
scherm van een g40 is niet breder..


het demonteren da,s pas een tering werkje, monteren is pies of keek  :)
Heb al proberen duwen maar krijg er geen beweging in. :( Het scherm zou ook een beetje naar omhoog moeten, mja, vervelend dit. :\ Scherm komt trouwens van WouterP's G40.

Demonteren vond ik ook moeilijk, het terug monteren eigenlijk ook, omdat ik geen armen van rubber heb die overal met gemak tussen kunnen. Bestaan er geen koppen voor op een boormachine om moeren los/vast te draaien? Zou iig al makkelijker gaan denk ik dan met een gewone moersleutel. -naughty-


Het handschoenenkastje had origineel ook geen deurtje, nu heb ik een deurtje maar het slotje moet nog vastgemaakt worden zodat het deurtje dicht blijft. Enig idee hoe dit makkelijk kan?
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #20 Gepost op: vr, 30 apr 2010, 09:26:11 »
bij mij zitten de spatborden ook niet heel strak,als het je verder niet zo stoort dan zou ik het zo laten voorloig.
nu nog langere bouten scoren en dan je Atiwe's er onder zetten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #21 Gepost op: vr, 30 apr 2010, 10:41:57 »
De rand om je dashboard kastje er met geweld aftrekken. Dan zie je vanzelf hoe je het klepje kan monteren.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #22 Gepost op: vr, 30 apr 2010, 14:56:12 »
De rand om je dashboard kastje er met geweld aftrekken. Dan zie je vanzelf hoe je het klepje kan monteren.
Jup, wist al dat die rand eraf kon (hadden we eens gedaan bij monteren van radio & speakers), nu zit het deurtje er ook op. Slotje vastgelijmd. -naughty-


Dat spatbord zal ik er misschien nog eens afhalen. Zou het helpen als ik er wat op duw als het op de grond ligt dan? -dunno- Natuurlijk zonder het hele spatbord krom te duwen.

Enig idee waar ik die verlengde bouten kan bestellen (maat? type? lengte?)? Ben deze week al naar de autozaak (Auto 5) geweest, maar daar hadden ze enkel anti-diefstal bouten. -dunno-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #23 Gepost op: za, 01 mei 2010, 09:34:37 »
ga eens langs bij een bandenboer in de buurt.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #24 Gepost op: za, 01 mei 2010, 16:09:49 »
Natuurlijk is het vandaag net weer 1 mei.  doh

Wou eens kijken of de velgen achteraan ook pasten (mijn bouten zijn 2,5 cm). De bouten waren daar ook te kort, maar toen merkte ik dat die spoorverbreder los zat. Ik kon hem van de velg doen (gewoon door het wiel rond te draaien op de achteras), van beide achtervelgen. De spoorverbreders op de voorbanden zitten echter muurvast. -dunno-

Heb ook geprobeerd met een hamer om ze los te kloppen. Wellicht niet echt een goeie methode, dus ik durfde niet echt door slaan met m'n hamer.


De achtervelgen zitten nu gemonteerd. Echter twijfel ik of het wel veilig is zonder die spoorverbreders, aangezien de diameter van het gat in het midden van de velg iets groter is dan die van de spoorverbreder. Wil namelijk niet dat de velgen kapot gaan door een domme fout of zo. Ook even een voorzichtig testritje gedaan ermee. Het geluid in de auto is nu iets luider denk ik, of is dit normaal met dit soort banden?


Foto's:


















Verder vind ik dat deze velgen de Polo wel netjes staan. -dj-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #25 Gepost op: za, 01 mei 2010, 18:16:59 »
wel even wat laten zakken he -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wie is Ian?
« Reactie #26 Gepost op: za, 01 mei 2010, 18:30:45 »
wel even wat laten zakken he -thumbsup-
Zo Polo Country  :) , maar wel mooie spatlappen  -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is Ian?
« Reactie #27 Gepost op: za, 01 mei 2010, 18:45:18 »
Moet je sowieso geen konische wielbouten gebruiken met die velgen.
(ik meen originele bolkonische vw wielbouten te herkennen op foto namelijk)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #28 Gepost op: za, 01 mei 2010, 19:28:25 »
Zo Polo Country  :) , maar wel mooie spatlappen  -thumbsup-
Hehe thanks. Had er normaal ook vooraan met zwart VW logo, maar toen ik hem kocht hing er enkel 1 links voor. :( En die is er nu ook af omdat ik een ander spatbord gemonteerd heb, en weet niet echt meer hoe ik die spatlap er terug op doe. -naughty-


Moet je sowieso geen konische wielbouten gebruiken met die velgen.
(ik meen originele bolkonische vw wielbouten te herkennen op foto namelijk)
Geen idee. -dunno- Op de foto zijn het idd originele VW wielbouten.


wel even wat laten zakken he -thumbsup-
Wil ik ook erg graag maar het geld is een beetje op en ben momenteel werkloos. -boehoe- Komt wellicht een 40/40 of 60/40 verlaging op dan.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #29 Gepost op: za, 01 mei 2010, 20:18:17 »
60/40 is wel mooi onder deze.
Er worden vaak leuke 2e handsjes setjes aangeboden hier op t register enzo.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2