Auteur Topic: Wie is Ian  (gelezen 32901 keer)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian?
« Reactie #30 Gepost op: za, 01 mei 2010, 20:42:06 »
60/40 is wel mooi onder deze.
Er worden vaak leuke 2e handsjes setjes aangeboden hier op t register enzo.
Klopt, alleen is het probleem dat hier in België een GOCA-attest vereist is voor de keuring. :(


Citaat
. Voertuig dat voor het eerst na 1 mei 2003 in verlaagde toestand wordt gekeurd

Wie?
Voertuigen die vanaf 22 maart 2004 worden voorgereden en een keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 3 maanden mbt verlagingen voorleggen.
Voertuigen die vanaf 22 maart 2004 voor de eerste maal gekeurd worden onder verlaagde toestand.

Waar?
Deze voertuigen worden in de keuringscentra voor ‘keuring na ongeval’ verwacht. Teneinde een vlotte bediening te waarborgen, wordt er gevraagd voorafgaandelijk een afspraak te maken. De adressen zijn op www.goca.be te raadplegen.

Vereiste documenten?
Teneinde de keuring van het voertuig te kunnen aanvatten, dienen twee documenten: het montageattest en het validatieverslag voorgelegd te worden.
Het montageattest dient de klant aan te vragen bij de verbouwer, die op zijn beurt dit attest zal opvragen bij de Federaties :
Federauto (verdere info www.federauto.be – Federauto Dienst Boekhouding Woluwedal 46 bus 9 1200 Brussel tel: 02/778 62 00 fax: 02/778 62 22 ),of
De bond van de Garagisten Beroepsverenigingen : (J.Wybrandlaan 40, 1070 Brussel tel: 02/529.59.29 fax:02/529.59.25).
Het validatieverslag  kan de klant eveneens opvragen bij de verbouwer. De verbouwer zal het opvragen bij de invoerder die de vraag richt aan GOCA. GOCA stuurt het origineel verslag naar de invoerder. Deze laatste stuurt een gecertificeerde kopie naar de verbouwer die het document overhandigd aan de klant.

Wat wordt gekeurd?

    * De basisvereiste voor deze voertuigen is dat deze voldoen aan een bodemvrijheid van 11 cm met bestuurder aanwezig in het voertuig. Hierop wordt een meettolerantie van 2 cm toegepast.
    * Bijkomende vereisten:
         1. de verlaging werd niet gerealiseerd door de veren te verkorten
         2. indien de vering in hoogte regelbaar is, moet deze veer op correcte wijze geborgd zijn, zodanig dat geen andere afstelling van de ophanging mogelijk is dan deze waarbij de bodemvrijheid van de niet-elastisch vervormbare onderdelen tenminste 11cm bedraagt
         3. de spoorbreedte is maximum 2% groter dan deze vermeld op het P.V.G of COC
         4. de bedekking van de wielen door het koetswerk is verzekerd
         5. een voldoende vrije ruimte blijft behouden tussen  de wielen en het koetswerk / spatbord, de remleidingen en de ophangingselementen (bij volledige wieluitslag)
         6. de wegcontacttest zonder bijkomende belasting bedraagt minstens 20 Eusama-eenheden.
         7. de reglementaire plaatsing (hoogte) van lichten en reflectoren
         8. bij een eventuele trekhaak moet de hoogte van het midden van de bolkoppeling tot de  grond minstens 350mm zijn.
         9. De gegevens van het validatieverslag van GOCA worden vergeleken met de  verbouwing.
        10. De wielgeometrie komt overeen met de specificaties van het validatieverslag van  GOCA of met de gegevens van de constructeur van het voertuig.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #31 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 17:33:48 »
Vandaag even de Polo gewassen (enkel met water). Volgende week wss eens grondiger wassen en beetje waxen indien het weer het toelaat.






Velgen en wieldoppen van de Zafira en Astra van m'n ouders ook maar even snel gewassen nu ik toch bezig was. Kan niet echt tegen vuile velgen.  -naughty-






Hier nog zwei rain pics van vorige week toen ik de Borbet Atiwe velg met nieuwe center ringen even aan het passen was:






Als alles goed gaat komen morgen de verlagingsveren eronder die ik kocht van POLOKEN via Volksforum. Zijn TA Technics veren van -60 mm. De achterste zijn wel in hoogte verstelbaar. Ik denk dat ik de achterste op 40 ga zetten. Hier een foto van POLOKEN's Polo met de veren eronder (bij hem staan de achterste veren op laagste stand)

"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #32 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 17:41:56 »
Nice!!!

vetjes die polo, tege de grond hangen, en vette velgen eronder ... VETTE plannen!!!

 -nana-
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #33 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 18:16:04 »
Thanks -naughty- Morgen zakt ie. -klus- Dan naar de keuring en daarna de Borbet Atiwe's eronder. -dj-

Ben alleen nog niet tevreden over dat linkervoorscherm. Had ik vervangen omdat in het mijne een deukje zat, maar deze die er nu op zit past niet goed. :(
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #34 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 19:15:37 »
Idd, kleur is wel anders precies.

Zeg, vanwaar in belgië bent gy?
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #35 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 21:39:32 »
Idd, kleur is wel anders precies.

Zeg, vanwaar in belgië bent gy?
Ik woon naast Waregem.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #36 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 22:26:02 »
In de westvlaanders!

Ikke in Zoersel (de antwerpse kempen)
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #37 Gepost op: zo, 16 mei 2010, 23:24:44 »
In de westvlaanders!

Ikke in Zoersel (de antwerpse kempen)
Precies -naughty-

We wonen wel een eindje van elkaar dan.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is Ian
« Reactie #38 Gepost op: ma, 17 mei 2010, 09:17:18 »
Ondertussen ook de juiste wielbouten erbij?

links => bolconisch ( vw standaard )
Rechts: Conisch ( meeste lichtmestaalvelgen )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wie is Ian
« Reactie #39 Gepost op: ma, 17 mei 2010, 13:08:34 »
(meeste lichtmestaalvelgen )

Origineel VW is dan vaak wel weer gewoon dolkomisch bolkonisch

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #40 Gepost op: ma, 17 mei 2010, 23:22:38 »
Ondertussen ook de juiste wielbouten erbij?

links => bolconisch ( vw standaard )
Rechts: Conisch ( meeste lichtmestaalvelgen )
[img]http://img62.imageshack.us/img62/6296/bouty.jpg[img]
Nope. Was wel langsgeweest bij een bandenzaak en had daar bouten meegekregen van een BMW, maar ze waren iets te lang (heb de spoorverbreders van de velgen gedaan). Dan heb ik ook center ringen moeten laten maken bij een velgenboer, en de week erna ging ik ook eens langs om te vragen of ie conische bouten had. En dat had ie, maar hij wou dat ik met de velgen en Polo kwam (was toen met andere auto) om ze te passen en zelf de banden te monteren (rekent ie ook nog eens voor aan)... Maar ga nog even wachten daarvoor want wil eerst dat ie gekeurd wordt met verlaging, omdat die banden op m'n Borbet velgen niet reglementair zijn voor mijn type auto. Vroeg ook eens hoeveel het zou kosten om m'n snowflakes op te knappen... 75 euro per velg als ie ze alleen polijst (de stukken waar geen lak zit) en niet spuit. -gert- Voor volledig spuiten erbij rekent ie nog eens 50 erbij per velg. -gert-

Verlaging helaas nog niet voltooid. We hadden een helse moeite om de voorveren los te krijgen gezien je alles inclusief remblokken etc er eigenlijk moet uithalen, wat op zich niet zo erg is, maar bovenaan de veer zit zo'n speciale moer of zo en we hadden geen gepaste sleutel daarvoor, dus was het prutsen om die los te krijgen.. Morgen waarschijnlijk verder.
« Laatst bewerkt op: ma, 17 mei 2010, 23:25:44 door Ian_C »
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ian
« Reactie #41 Gepost op: di, 18 mei 2010, 08:01:28 »
velgen opknappen is duur, 75 per velg: 300 totaal. plus nog eens 200 als je ze helemaal wil laten doen.

Nu vind ik voor alleen polijsten van de delen zonder lak wel heel erg duur. Kijk eens verder rond. Gemiddeld kost het tussen de 350 en 450 euro om velgen compleet te laten opknappen. maar somigge zijn goedkoper en er zijn zeker ook duurdere. Maar de meesten beginnen bij 350 euro.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Ian
« Reactie #42 Gepost op: di, 18 mei 2010, 10:54:23 »
wielfix.nl heb ik de mijne laten doen. -thumbsup- en voor de 350 euro die genoemd zijn....
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #43 Gepost op: wo, 19 mei 2010, 10:36:27 »
wielfix.nl heb ik de mijne laten doen. -thumbsup- en voor de 350 euro die genoemd zijn....
Nice. Heb je ook een foto van hoe ze er voor de restauratie uitzagen?
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Ian
« Reactie #44 Gepost op: wo, 19 mei 2010, 16:43:02 »
Zeker en dit was de enige met mooie opgepoetste rand zonder stoeprandschade. Eentje had een slag die gericht moest worden en eentje die opgelast moest worden. Alles voor het genoemde bedrag.

« Laatst bewerkt op: wo, 19 mei 2010, 16:45:26 door JTG »
vw,vw,vw,mercedes en seat