Auteur Topic: Wie is Ian  (gelezen 32909 keer)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #45 Gepost op: wo, 19 mei 2010, 22:52:48 »
Dat is zeker netjes dan. -thumbsup-

De velgenboer die ik gevraagd had om een prijs te maken zei dat het zo duur was omdat het 'moeilijk' is om het te spuiten.


Voor alle duidelijkheid, 't gaat om deze velg(en):






De lak is eigenlijk nog best goed, al zou ik deze liever in het zwart hebben, dan kan ik ze later nog gebruiken als de Polo iets overkomt, de Polo is blauw, maar als m'n volgende auto groen of wit is of zo.. naja, je snapt het wel denk ik. -naughty- Enkel op de ongelakte/metaal delen is er veel corrosie en wat stoeprandschade.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Ian
« Reactie #46 Gepost op: do, 20 mei 2010, 06:27:02 »

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #47 Gepost op: do, 20 mei 2010, 11:03:15 »
Moest meteeen aan dit topic denken maar die had je zelf ook al gevonden

Jup, inderdaad. Had het ook verteld aan de velgenboer, maar hij verklaarde me zowat gek. Hij vroeg of ik een spuithok, en oven had (om ze te poederlakken), maar dat heb ik natuurlijk niet. Hij zei dat ik het wel kon proberen maar dat hij dan niet verantwoordelijk is als de verf eraf springt van de spaken door het afdraaien. Hij vroeg ook of ik de velgen (van RS_Rick) al gezien heb nadat ze 3 weken op z'n auto gezeten hebben, maar daar moest ik ook nee op antwoorden aangezien RS_Rick ze nog niet gemonteerd heeft.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #48 Gepost op: do, 20 mei 2010, 11:05:01 »
blanke delen opschuren en polijsten is niet eens zo heel veel werk. het hangt er meer vanaf hoe erg de velg gecorrodeerd is op de plekken onder de blanke lak!

Ik zou het lekker zelf doen, paar middagen werk en de velgen zijn weer mooi. Een paar honderd euro in deze snowflakes stoppen zou ik niet doen. Er zit niet eens zo heel veel werk aan denk ik, het oppervlak is niet groot en je kan er goed bij.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #49 Gepost op: do, 20 mei 2010, 11:17:45 »
Ja, heb er ook al aan gedacht om het zelf te doen.

Kan iemand me even vertellen welk materiaal ik allemaal nodig heb om te schuren/polijsten? Kan ik daar al voor gaan kijken in de winkel. -klus-

Maar stoeprandschade kan je toch niet zomaar fixen?

Hier nog een foto van de velg met de ergste schade:

"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ian
« Reactie #50 Gepost op: do, 20 mei 2010, 12:13:13 »
stoeprandschade, licht eraan hoe erg die is. Als er echt heel wat hoogteverschillen met de rest van de rand is, dan zal je ze toch moeten laten afdraaien. Is de rand verder nog vrijwel in orde, oftewel t zijn in weze gewoon behoorlijk diepe krassen, ruw oppervlak. Zou je kunnen proberen ze op te schuren, in eerste instantie met wat grover schuurpapier, daarna gouw naar heel fijn schuurpapier anders beschadig je de velg (moet ook echt alleen t randje schuren dan).

Voor zover ik het kan zien lijkt het me zeker de moeite waard om de velgen op te knappen. En het beste gewoon zelf dus.

Alles wat je wegschuurt, wordt in principe wel gecompenseert op het moment dat je de wielen laat balanceren. let er wel op dat de balanceerder met plakloodjes werkt. Klemloodjes (zoals erop zaten zoals ik op volksforum zag) kunnen ervoor zorgen dat je banden gaan lekken langs het loodje (was bij mij ook) Plakloodjes schaden het uiterlijk van je velg ook niet, klemloodjes wel.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is Ian
« Reactie #51 Gepost op: vr, 21 mei 2010, 02:34:40 »
Toen ik dit zo las over je velgjes, moest ik meteen denken aan de Wheeler Dealers aflevering waarin ze een MR2 opknappen. De velgen zijn daarvan ook lelijk, die lapt hij zelf helemaal op. Misschien heb je er wat aan!

http://www.youtube.com/watch?v=c-iQvDZ6ix0&feature=related

'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #52 Gepost op: vr, 21 mei 2010, 20:33:42 »
Toen ik dit zo las over je velgjes, moest ik meteen denken aan de Wheeler Dealers aflevering waarin ze een MR2 opknappen. De velgen zijn daarvan ook lelijk, die lapt hij zelf helemaal op. Misschien heb je er wat aan!

http://www.youtube.com/watch?v=c-iQvDZ6ix0&feature=related
Bedankt, even opgeslagen in m'n YT favorites. -naughty-


Ook een update ivm de verlaging, deze is vandaag voltooid. Nu moet hij nog naar de keuring en dan kunnen de Atiwe's erop. -sturen-


Voor:




Na:








Het is nu wel opletten met putten, kan nogal hard aankomen vooraan.
« Laatst bewerkt op: vr, 21 mei 2010, 20:36:01 door Ian_C »
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Ian
« Reactie #53 Gepost op: vr, 21 mei 2010, 21:41:08 »
 -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Wie is Ian
« Reactie #54 Gepost op: vr, 21 mei 2010, 23:15:35 »
Ziet er stukken beter uit zo -thumbsup-

Mijn collega op het werk rijdt in een rode/roze coupe en dat lijkt net een terreinwagen naast mijn verlaagde steilheck -uitlachen-

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Wie is Ian
« Reactie #55 Gepost op: za, 22 mei 2010, 23:15:47 »


Alles wat je wegschuurt, wordt in principe wel gecompenseert op het moment dat je de wielen laat balanceren. let er wel op dat de balanceerder met plakloodjes werkt. Klemloodjes (zoals erop zaten zoals ik op volksforum zag) kunnen ervoor zorgen dat je banden gaan lekken langs het loodje (was bij mij ook) Plakloodjes schaden het uiterlijk van je velg ook niet, klemloodjes wel.

zoiezo ben je niet goed bij je hoofd als je slaglood op lichtmetaal gaat doen.... vaak kan het niet eens aan de buitenkant, alleen aan binnekant...

verder die stoeprandschade , bij mn eigen polo heb ik het zo gedaan:

men nemen de auto , krikt die aan 1 kant op, doet de op te knappe velg erop, en zet hem in zn 1, dan draait het wiel mooi rond en kun je er zo korrel 80 tegenaan houden!    moet je wel even je auto iets vastleggen, wat voor de wielen leggen en nog een wiel onder de auto bijvoorbeeld!!

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #56 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 01:05:23 »
Vooraan of achteraan opkrikken, en moet het dan niet aan beide kanten?  -dunno-

Ook nog een vraagje ivm velgen bouten. Kan het kwaad om mijn gewone bolconische bouten te gebruiken om m'n Atiwe's te monteren?
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ian
« Reactie #57 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 12:45:13 »
ik heb mijn velgen ook met standaard bouten erop zitten. Geen problemen mee. Nu moet ik wel zeggen dat de bouten behoorlijk diep erin gaan. ligt er trouwens ook maar net aan wat je mooi vind. Heb je liever bouten die gelijk met t vlak van de velg liggen, verdiept of iets uitstekend. Daarop kun je ook baseren wat voor bouten je erop wilt. Maar origineel vw bouten zijn niet aan te raden. Maar wel "te doen" maar niet bij elke velg.

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #58 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 13:11:34 »
Ja, ik heb dus standaard VW bouten, en zou daarmee m'n Atiwe's tijdelijk willen vastschroeven.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #59 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 16:13:34 »
Polo vandaag eens grondig gewassen (was alweer nodig na een weekje buitenstaan :()




Zelfs tijdens het wassen, vloog er al weer nieuwe vliegenpoep op.  :(
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O