Auteur Topic: Wie is Ian  (gelezen 32906 keer)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Wie is Ian
« Reactie #60 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 16:40:23 »
bouten moet je even kijken of het conisch of bolconisch is! dit moet zeker wel goed zijn! dus niet zomaar de oude erin, eerst controleren....


Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #61 Gepost op: ma, 24 mei 2010, 08:13:53 »
bouten moet je even kijken of het conisch of bolconisch is! dit moet zeker wel goed zijn! dus niet zomaar de oude erin, eerst controleren....

Zijn bolconische (links)


"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ian
« Reactie #62 Gepost op: ma, 24 mei 2010, 13:18:28 »
Zelfs tijdens het wassen, vloog er al weer nieuwe vliegenpoep op.  :(

ik zou dan juist blij zijn dat het niet op jezelf terecht kwam. Dat had ook nog kunnen gebeuren. Ja je kunt t gelukkig wel eraf poetsen op je auto. op jezelf is lastiger :P

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #63 Gepost op: ma, 24 mei 2010, 14:06:55 »
ik zou dan juist blij zijn dat het niet op jezelf terecht kwam. Dat had ook nog kunnen gebeuren. Ja je kunt t gelukkig wel eraf poetsen op je auto. op jezelf is lastiger :P

Ja dat wel. -uitlachen- Maar 't is vet irritant om al je poetswerk in 1, 2, 3 weer verprutst te zien worden. :(
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Wie is Ian
« Reactie #64 Gepost op: ma, 24 mei 2010, 15:34:55 »
met die bouten moet je even kijken in de velgen wat dat is , bol of conisch... originele wielen zijn altijd bol, maar aftermarket vaak conisch dusja!

goh die vliegenstront kut he! heb er ook ervaring mee sinds vandaag, heeft er 1 dag opgezten , niet gezien, dus ik was het eraf , zit het er al ingebeten  -gert-

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #65 Gepost op: di, 25 mei 2010, 14:24:50 »
De velgen die ik zou willen monteren zijn conische.. Maar had ze al eens gemonteerd met m'n VW wielen. Maar misschien is dat slecht voor de velg dus vraag ik het nog even voor de zekerheid. -thumbsup-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ian
« Reactie #66 Gepost op: di, 25 mei 2010, 14:34:29 »
Trouwens je zegt dat je de voorzijde van je auto te stug vind. Hoe komen bobbels en putten over? Als echte klappen (alleen als je superlangzaamrijd niet) of is het als een soort tik, alsof er iets los lijkt te zitten? of dat je je velg raakt?
Beetje moeilijk te beschrijven zowiets. Maar ik heb het zelf ook. Auto is behoorlijk stug aan de voorzijde. maar linksvoor klinkt het alsof er een tik in zit bij putten. Zellfs bij een simpele rioolput geeft t een behoorlijke klap. Terwijl aan de rechterkant niks mis is. En er is niks mis met mijn bandenspanning. Wel is de toplager linksvoor slecht, zit speling op. Vermoed dus dat het daar vanaf komt.

Wellicht is het bij jou ook het geval? die dingen hebben nou niet het eeuwige leven.

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #67 Gepost op: di, 25 mei 2010, 17:24:35 »
Er zat wel een beetje speling op bovenaan ja, alsof de veer te kort is. Bobbels en putten zijn al serieuze klappen als ik 70km/u rijd. Soms blijft m'n cd in m'n autoradio zelfs even haperen erdoor.

Soms heb je echt van die smerige putten in de weg, waardoor er echt een serieuze klap is, zelfs aan vrij trage snelheid. Dan is het alsof er geen veren zitten vooraan, of dat die stangen waar de veren rond zitten door je motorkap gaan schieten. Bandenspanning heb ik onlangs ook eens goed gezet. Rij zelfs nog op de dikke standaardbandjes dus wat moet het dan niet zijn op smalle banden. -gert-

Achteraan zitten van die rubberen schok absorbeer dingen op m'n schokdempers (zaten er op op de standaard schokdempers), maar vooraan niet.

Volgens mij zijn de top lagers nog in orde. M'n oom die het meeste werk gedaan heeft zei er ook niets van.


Gisteren met het mooie weer en de vrije dag ook eens een paar foto'tjes gemaakt van de Polo in z'n huidige staat. -dj-












Wou soms dat ik een nieuwere Polo/auto had met betere motor ivm comfort maar dan kijk ik weer wat Polo 86C foto'tjes en ben ik alweer blij. -hug-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ian
« Reactie #68 Gepost op: di, 25 mei 2010, 18:57:18 »
speling op de toplager = toplager gaar. Veren die ingezakt zijn is niet echt veilig. Kun je de veer verdraaien als je de auto opkrikt? dus met de hand, ten opzichte van de schokdemper?

Die rubber dingen zijn bumpstops. Weet niet of ze er origineel op horen te zitten. Maar dit werkt niet tegen klappen. Dit verkort alleen de veerweg.

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #69 Gepost op: do, 27 mei 2010, 20:23:08 »
Die bumpstops zaten er origineel op bij mij, voor de zekerheid dus ook maar op de nieuwe dempers gestoken.


M'n Borbet velgen eens op m'n Polo gestoken vandaag. Als ik ze er weer af haal zal ik eens kijken of ik die veer los kan ronddraaien. Heb er wel even aan gevoeld, maar niet echt grondig.














Ziet er dik uit, maar het rijcomfort is dat helaas niet.  -gumuz- Ook is het geluid binnen in de auto nu luider door die banden (?). Maar ze zitten er maar tijdelijk op, heb toch nog niet de juiste bouten.

Moeder en zus vinden het lelijk en een johnny gehalte hebben, maar ik niet.  -nana-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wie is Ian
« Reactie #70 Gepost op: do, 27 mei 2010, 20:34:23 »
'k Vind dat mooi staan hoor, die witte velgen bij de blauwe koets -thumbsup-

Andere (plattere) banden kunnen idd meer lawaai maken, ook in het interieur, en minder veercomfort geven

Zelf merk ik dat  na de wissel van 175/65 R13 Vredestein Snowtrack naar 195/40R15 Michelin Pilot Exalto.
Met name op kleinere opeenvolgende oneffenheden (slecht gelegde straatklinkers, kapot gereden asfalt-bovenlaag) merk ik dat.

en - ik heb het denk ik al eens gezegd - die spatlappen  -love-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is Ian
« Reactie #71 Gepost op: do, 27 mei 2010, 20:37:16 »
Koen heeft helemaal gelijk: mooi exemplaar zo. En dat voor een 2F  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Ian
« Reactie #72 Gepost op: do, 27 mei 2010, 20:38:33 »
 -thumbsup- stukken beter,  Johnny gehalte ? echt niet

ja spatlappen Koen, je moet er van houden -nana-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #73 Gepost op: do, 27 mei 2010, 20:41:48 »
Nu zitten er 175/55 R13 Drago van Pirelli op.

Spatlappen vind ik ook mooi, ze zien er nog steeds goed uit, is leuk dat het VW logo daar in het wit op staat. -dj- Had vooraan ook 1 met zwart logo, enkel alleen aan de linkerkant, waar nu dat zwarte spatbord zit, vandaar dat ie er niet meer aan hangt. Maar wil nog eens een setje kopen zoals achteraan, om vooraan te hangen. -klus-

Ik vind de wielen ook vet staan bij dit kleur. -thumbsup- De verf op de wielen is echter eens aan vernieuwing toe, hier en daar stukjes eraf gebladderd (is gewoon gespoten ergens thuis denk ik zo) maar dit is geen prioriteit gezien het sowieso geen 'bling' auto is nu.

M'n maat zei ook dat, indien ik deze velgen zou monteren terwijl ie niet verlaagd is, hij waarschijnlijk wat weg heeft van een rally auto dan. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ian
« Reactie #74 Gepost op: za, 29 mei 2010, 10:02:32 »
als ik me niet vergis,moeten deze velgen normaal een glimmende rand hebben.
verder ziet het er al top uit -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2