Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 122887 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #660 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 22:18:55 »
en weer wat gedaan vandaag
Gisteren kwam eindelijk de kabelboom binnen voor het nz kopje. Das dus gelukkig al geregeld. inmiddels uit proberen te pluizen wat nou wat is. Maar ik kom er niet helemaal uit. Binnenkort maar eens met etka erbij gaan bekijken wat wat precies is.
Er zat ook een 2e ecu bij, plus een polo montagebeugel voor de ecu. Ecu net zoals de ecu van de golf even ontdaan van hoes en ik zag dat ze verschilden

de J is van de golf. Deze heeft 2 extra chips, waarvan 1 vervangbaar (de chip die je dus ook kunt vervangen om extra te tunen) De ecu van de polo heeft die chips niet. Voor de rest zijn ze redelijk gelijk.

Omdat ik de mogelijkheid wil hebben om een andere chip te proberen, heb ik de ecu van de golf gebruikt om er een 8.0mhz kristalletje in te solderen. Dat zie je op de 2e foto.
De Polo ECU gebruik ik als backup, mocht ik wat verkloot hebben door die kristal erop te solderen.

Verder heb ik mijn koplampstelmotoren aangepast. printplaatje eruit gehaald en gewoon 2 rechtstreekse draadjes naar de stekkeraansluiting van de motortjes. Straks een keertje een kabelboompje in elkaar fixen en dan kunnen we die ook op een andere manier dan origineel werkend krijgen (gewoon zoals een electrisch raam zegmaar)
Ook nog wat onderdeeltjes aangeschaft:
3x uitlaatrubber (moet ik toch een keer goed eronder hangen)
8x snijmoer besteld zodat ik eindelijk de speakers achterin goed kan bevestigen (bleken toch nog leverbaar te zijn)
1x carterplug met carterring. Een van de delen die ik vergeten was om aan te schaffen voor de kopwissel straks

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #661 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 08:34:34 »
Lekker bezig hoor -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #662 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 08:36:52 »
Die KEN heb ik volgens mij ook nog liggen,heeft toen wel in me polo gedraaid.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #663 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 16:52:08 »
vind het nogal vreemd dat er verschil in zit, terwijl ze beiden digijet zijn.

Nu weet ik van de golf waar ie uitkwam dat die op de teller 190 haalde. Dus leverd het misschien wel wat op? Ding is gewoon standaard, daar niet van.

8 snijmoertjes bijn binnen: 14ct per stuk, dat was echt een rip uit me lijf uitlachen2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #664 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 17:50:26 »
190 op 16" zeker -gert-
Ik gok er op dat de verschillen inzitten dat 1 een vierkante bobine heeft en de andere een ronde.
Of wel in de polo's 2 en 2F is het NZ blokje geleverd,in de 2f niet zolang als de 2.
En wat ik eens van Jelle hoorde is dat polo bodegrave een andere NZ systeem heeft als normaal bij de 2 zit.
Kijkend naar je AAV bobine zit daar ook een 4kant blok in en dat heeft of had polo bodegrave ook.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #665 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 17:53:24 »
Golf had een ronde, waar ik de kop uitgehaald heb (bobine heb ik ook meegeplukt) Kabelboom die ik heb komt van een 2, ook met ronde bobine.

Dus dat verschil kan het niet zijn.

Golfje is voor zover ik weet standaard geweest. Ding had wel een inlegfilter en extra koudelucht aanvoer, maar was verder standaard, ook niet verlaagd, en geen 16" velgen ;)

Polo 2f met nz heeft wel vierkante bobine idd. (wanneer standaard geleverd) kijk maar naar die van JJ, das nz met vierkante bobine, en een 90er.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #666 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 17:54:52 »
Dan heeft ie een gigantische teller afwijking gehad.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #667 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 17:55:57 »
zou kunnen. We gaan het zien. iig is de eerste tuningstap gezet: kristal vervangen voor een 8.0 mhz.

Morgen eens wat aan de auto klussen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #668 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 18:37:39 »
 -klus- -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #669 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 23:27:57 »
de blok bobine bij jj zou dan ook niet 3 aansluitingen moeten hebben zoals bij aav maar 5 als ik het me goed herinner
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #670 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 23:30:45 »
dat zou je hem moeten vragen. Weet iig zeker dat hij een blok heeft.

Ronde bobine die ik heb heeft 4 of 5 aansluitingen.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #671 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 17:55:19 »
Zo, we zijn weer eens bezig geweest vandaag (zoals gemeld)
- Even de 2 relaitjes vervangen die bij de ecu hangen. Bleken allebei roestplekjes te hebben, dus wellicht daarom kapot aan het gaan.
- Stoelen eruit gehaald en beiden gesmeert.beiden even schoongemaakt (voor zover) en gelijk even het tapijt met de stofzuiger gedaan. Iig de rugleuning verstelling bleek enkel een kwestie van smeren te zijn, want daarna deed ie het weer. Knop er terug op gemonteerd.
- Geprobeerd om de bodem terug in goede vorm te slaan met een hamer en een stuk hout. Naderhand met enkel de hamer (tapijp ertussen, dus kon niet veel extra beschadigen) Maar het heeft niet echt geholpen helaas. Te lichte hamer denk ik.
Ik kwam trouwens wat roest onder de achterbank tegen. Is dit erg? Kan dit van binnenuit zijn? Ik wil het wel gaan opschuren en behandelen. Maar ik weet dus niet of het enkel vliegroest is, of dat het van buitenaf komt. Iig kraakt er niks als ik eromheen duw.

- Speakers in de hoedenplankhouders geplaatst met de snijmoertjes. Helaas bleek er al een pinnetje te zijn afgebroken, maargoed, hebben we een snijmoertje over. Zit allemaal wel goed vast hoor. Klinkt ook weer een stuk beter qua muziek in de auto
- Verbandtrommelhouder gemonteerd. beetje kloten met de kabelboom die erachter over het plaatwerk heen liep, maar gelukkig wel op zijn plaats gekregen zoals het hoort.
- Diverse roestplekjes opgeschuurt en bijgewerkt rondom de bestuurdersdeur en van de bestuurdersdeur. Heb nog lang niet alle plekjes gehad, en de Astijl moet een keer opnieuw want ik heb een klein plekje over het hoofd gezien.
Iig het begin antiroest is er. Alles wat ik opgeschuurt heb, is in de zinkspray gezet. zodat ik straks rustig nogmaals eroverheen kan schuren en vervolgens terug wit kan schuren.
- Heb ook nog een forumstickertje geplaatst aan de andere achterruit. Had m links al zitten, nu rechts ook.

Ik heb wel ffkes de oliedop eraf gehad, toen ik de motorweer even heb laten lopen. Omdat ik de kleppen hoorte tikken (ging gelukkig snel over). Maar ik merkte dat er lucht naar buiten kwam via die dop. is dat normaal?

Verder: Fotos!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #672 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 17:57:01 »
nog wat fotos

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #673 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 19:22:18 »
Lekker bezig geweest hoor Rutger -thumbsup-

Maar als je die roest bij je achterbank kon zien, dan kon je toch zelf gewoon kijken of het vliegroest is of niet?
Kunnen wij zo niet bepalen hoor :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #674 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 21:51:19 »
Hij begint toch wel erg op de polo van de vriendin van Jelle te lijken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2