Auteur Topic: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?  (gelezen 2757 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #15 Gepost op: di, 13 jul 2010, 10:48:07 »
met turbo -naughty-

Is dan idd niet erg handig. Kan namelijk een bewerkte kop van een 1100 met scherpe nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel kopen. Dacht dat deze met kleine aanpassingen misschien op een 1300 zou passen ivm met meer cc's.

Na ja een 1100 met 75 pk is ook wel heel dapper :)

past een inlaat van een 1100 wel op een 1300 of andersom?
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #16 Gepost op: di, 13 jul 2010, 10:58:05 »
ja, dat past. De inlaat van een HB/HK is qua aansluiting op de kop gelijk.

Een aangepast 1100'tje is toch wel gaaf! Ik dacht trouwens dat er een GK in je derby zou komen?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #17 Gepost op: di, 13 jul 2010, 12:24:01 »
die 1300 GK gaat er zeker komen, alleen heb ik een perfect 1100 tje staan. Bij aankoop van die kop is het dan erop bouten en heb je een mooi blokje met pit in een omdraai :) 5-bak eraan (8p) en lekker touren met de motorcarbs -naughty-

dank voor de info -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #18 Gepost op: di, 13 jul 2010, 16:36:04 »
als ik dan zo mag zijn om het topic even te lenen  :)

zit er (veel) verschil in de doorlaat van de poorten van de AAU en AAV?

ik heb namelijk een AAV waarvan de kop niet helemaal lekker is, en heb nog een nette AAU kop liggen.
kan ik met het AAV onderblok in combinatie met de AAU kop (veilig) rijden? ivm kleppen/poorten enz?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #19 Gepost op: di, 13 jul 2010, 21:19:13 »
hb is leuk kietelen ,mag uit ervaring spreken in een derby op dubbele su carbs , 4 mm koperen pakking en gk kop (daarvoor met normale pakking was het kleppen verbranden )omgeslepen hh nok en een zelfbrouwsel van spaghetty .1,1 heeft best pit aan boord
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #20 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 09:27:23 »
oei, ook nog uitgerekend wat de compressieverhouding met de normale pakking was?  -naughty- Zal vast niet weinig geweest zijn  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #21 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 20:30:16 »
met de normale pakking was dit na achteraf paS gaan rekenen  een 15 op 1 (of je even diesel wilt gaan tanken )met de koperen kom je op 12,8 op 1 (ron 98 en octaan booster is een must )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #22 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 20:44:10 »
dat wordt het dus niet voor mij te veel poeha.....maar wat doet een standaard 1100 dan -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #23 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 20:48:42 »
een standaard 1.1 (graaft een vraagbaak uit het stof )37pk en varierende aan het motor bouwjaar 81 is 77nm en 82 is 82nm koppel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #24 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 21:14:37 »
Mijn 1100 heeft 50 pk standaard  -dunno- doelde meer op de compressieverhouding van zo'n ding. met alle veranderingen moet een 75 pk toch haalbaar zijn neem ik aan  :) en dan de nm aan koppel...... -naughty- ben benieuwd
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #25 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 21:57:02 »
Idd: motorcode HB = 50pk (Polo 1, 1f + vroege 2)
Er zijn alleen 2 verschillende HB: hebben verschillende compressie.
(die met hogere compressie lag in de Polo 2 Formel E ??)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #26 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 22:14:06 »
dat zal hem dan wel niet zijn :) maar heb je de gegevens ervan?
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #27 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 22:15:55 »
idd my bad zat de kw en pk doorelkaar te halen is idd 50 pk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #29 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 22:34:51 »
dank u -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat