Auteur Topic: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind  (gelezen 20753 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #105 Gepost op: do, 17 nov 2011, 21:04:17 »
schop hem maar eens naar de 7000 :)
Probeerde het gister nog ff met de 107,shit begrenzer.
7000? daar ga ik in de tunnel echt wel voorbij  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #106 Gepost op: do, 17 nov 2011, 21:16:15 »
Nee dat komt over 2 tankbeurten, zit nou aan de 450km (inrijolie)

Maar hij pingelt, net co op 2x360 graden en Main op 165 en ontsteking op 18/19 graden gezet, maar pingelt nogsteeds..

MH deksel zit er dan weer wel op ,in de lak en gepolijst. nou nog een gepolijste dop vinden..
foto komt van het weekend wel. is nou te donker
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #107 Gepost op: do, 17 nov 2011, 21:26:11 »
gelukkig was het een oude/versleten zuiger om te proberen.. en die heeft z'n werk gedaan :D

het resultaat: zuigers 2mm gevlakt en 12cc verbrandingsruimte gedraaid.

met een abu koppakking wordt dat een compressieverhouding van 11,3 : 1
meer durf ik niet v/d zuigers af te halen.
helaas net 1cc te weinig om ron95 te kunnen tanken. dus dat moet dan maar met een flesje octaan booster oid als het niet anders kan..


Hier voorspel je het al
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #108 Gepost op: za, 19 nov 2011, 10:56:58 »
Zo, mh deksel zit er op. En net ook even de goeie hall omgewissseld van HZ naar NZ verdeler. (Onderste foto is van de NZ)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #109 Gepost op: za, 19 nov 2011, 10:58:16 »
 -thumbsup- wat zijn de bevindingen?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #110 Gepost op: za, 19 nov 2011, 10:59:12 »
bah geen gezicht :) -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #111 Gepost op: za, 19 nov 2011, 16:08:07 »
Na NZ verdeler afgesteld te hebben pingelt ie nog,  maar al een stuk minder.
Nadat ik de boel rijker had gezet liep ie alleen maar slechter.  Dus weer terug naar het begin:
Co op 3 halve slagen
Main op 148
En gezien er nog wel iets meer in mag en de main groter niet helpt de naalden maar met 1 ring opgehoogt (2 in totaal)

Dit keer synchroniseren met 4 vacuüm meters ipv de flowmeters, hij loopt weer mooi en het pingelen is ook bijna over.
Ik ben bang dat ik weer een set carbs moet zoeken.. membranen beginnen scheuren te vertonen aan buitenzijde en bij het oogje van chokegedeelte is er al 1 bijna door..
 -boehoe-
dus als iemand nog 4 goeie pc31/35 schuiven heeft hoor ik het graag..
« Laatst bewerkt op: zo, 20 nov 2011, 09:09:17 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #112 Gepost op: di, 22 nov 2011, 19:57:21 »
Gister op de heenweg van het werk viel de motor bij elk kruispunt uit. Irritant! ...  Dus maar even onder de kap kijken,  loopt een beetje op 3 cilinders. Verder geen duidelijke oorzaak zichtbaar.  's avonds carbs doorgeblazen,  co een tikje hoger naalden weer op 1 ring en beetje kit bij de membranen. Proefrit.,  alles lijkt ok.
Vanochtend weer het zelfde verhaal.. Dus op de terugweg wat lektestgereedschap mee en eens kijken of ik thuis kom.
Eerste 800 meter gaan goed tot ik de 'grote weg' op draai.  Ineens een overduidelijke cilinderuitval en gevonk hoorbaar.
Dus op 3 cilinders terug en de bougies gecontroleerd,  vonken alle 4. Raar...  Bij demontage 3e bougie kwam er een extreme lucht naar buiten.  Dus van cilinder 3 de kabel vervangen en de terugweg verliep weer mooi op 4 cilinders.  Pfiew!
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #113 Gepost op: di, 22 nov 2011, 20:29:10 »
Extreme lucht? Waterdamp?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #114 Gepost op: di, 22 nov 2011, 20:46:32 »
Ja....die snapte ik ook niet helemaal -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #115 Gepost op: di, 22 nov 2011, 20:47:24 »
Denk eerder benzinedamp door 'niet ontbranden' van het mengsel?!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #116 Gepost op: di, 22 nov 2011, 20:48:43 »
Dat zou wel kunnen inderdaad.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #117 Gepost op: di, 22 nov 2011, 21:47:49 »
Nee zelfs geen dampen. Er kwam alleen een sterke lucht voorbij toen ik de 3e bougie eruit haalde. Kep nog gekeken of er niet iemand naast me stond te bouten.. :) maar niemand in de buurt..

Ondertussen 3 nieuwe kabels gevonden, helaas was de 4e weg..
loopt redelijk mooi nou.
toch maar eens een setje bestellen en misschien ook meteen een sterkere bobine..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #118 Gepost op: di, 22 nov 2011, 23:51:01 »
Wat bedoel je met sterker? Meer ampere's?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #119 Gepost op: wo, 23 nov 2011, 17:39:58 »
Jip.

Vanochtend was het wel iets beter, maar bij het laatste stoplicht en tijdens het 'sukkelen' (niet fatsoenlijk door kunnen rijden door slapende voorgangers) begon ie weer moeilijk te doen..
Vanavond de oude 2f bobine maar eens opzoeken en monteren.

Ik heb eens gekeken bij een golf 2 en zag dat er verschillende bobines gebruikt worden bij een 1.3 en een 1.6/1.8L
Ze zijn bijde rond en met hall uitvoering (dus geen contactpuntjes) (de verdeler) alleen wel ander onderdeelnr???
Zouden deze sterker zijn?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen