Auteur Topic: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor  (gelezen 7387 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor
« Reactie #75 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 16:45:05 »
Krijg die figuur (Jan Böse van http://www.tt-turbo.de/produkte_mapsensor.php ) helaas niet meer te pakken en hij reageert niet meer op e-mails.
Een klacht/claim bij PayPal bleek niet meer mogelijk, want dat had ik binnen 40 dagen na aankoop moeten doen.

Ik steek er verder geen energie meer in en ga lekker door op een wel begaanbare weg: zie http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9615.msg289810.html#msg289810

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor
« Reactie #76 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 16:49:38 »
doet me goed om te horen dat je er al plezier van hebt -thumbsup-

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline polo86 steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • bart dijks
Re: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor
« Reactie #77 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 17:49:50 »
ik heb ook al een keer gehad dat de peilstok rubber kapot was. de olie lekte er hard langs ineens begon het olie lampje te branden
nieuwe rubbers gekocht en erop gezet en hij was weer lekvrij
ford escort: rip - golf II: sold - polo 6N: rip - polo steilheck polo coupe

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor
« Reactie #78 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 07:28:18 »
ik heb ook al een keer gehad dat de peilstok rubber kapot was. de olie lekte er hard langs ineens begon het olie lampje te branden
nieuwe rubbers gekocht en erop gezet en hij was weer lekvrij

Peilstokrubber? Zit dat ook in een PY-motor?
Ik zie bij bij mijn auto nl. alleen een rood plastic tuitje waar het rode plastic 'stopje' onder het peilstok-oog in gaat  -dunno-

Offline polo86 steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • bart dijks
Re: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor
« Reactie #79 Gepost op: di, 14 jun 2011, 17:53:12 »
de peilstokrubber die ik bedoel zit onder op de buis waar peilstok in komt en dicht het motorblok af. als je het schroefje op de kop los draait kun je de peilstokbuis zo uit het motorblok halen
ford escort: rip - golf II: sold - polo 6N: rip - polo steilheck polo coupe

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Koelvloeistof- en olieverlies bij/na hoger belaste motor
« Reactie #80 Gepost op: di, 14 jun 2011, 22:01:36 »
de peilstokrubber die ik bedoel zit onder op de buis waar peilstok in komt en dicht het motorblok af. als je het schroefje op de kop los draait kun je de peilstokbuis zo uit het motorblok halen

OK, dank voor je reactie, dit wist ik niet.

Ik dacht dat het misschien ging over een rubbertje aan de bovenkant.

Zie http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10671.msg324366.html#msg324366

en http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10671.msg324394.html#msg324394