Poll

60/40 of 80/60

60/40
80/60
anders?

Auteur Topic: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe  (gelezen 160463 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #15 Gepost op: di, 14 sep 2010, 08:18:59 »
Ik neem zeer waarschijnlijk een setje 80/60 TEC Tuning, goedkoop maar boeie. Weet niet of het heel veel uit maakt maar is 160 euro bij SKGstyling voor elke maat wat je maar wilt (40mm tot 80mm met de verschillende variaties er tussen in) http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten_detail/013962.html

ik vraag me af waarom je 160euro uit wilt geven terwijl diezelfde sets nog geen 100euro kosten op ebay -dunno-..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #16 Gepost op: di, 14 sep 2010, 15:45:13 »
Stug vind ik niet erg!
Maar voor n eerste setje ga ik toch TA Technix nemen 60/40.
Heb op het forum gelezen dat t ook nodig is om je lagers te vervangen?

En: veerpootbrug lassen of schroeven in veerpootbehuizing?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 sep 2010, 15:51:43 »
ik vraag me af waarom je 160euro uit wilt geven terwijl diezelfde sets nog geen 100euro kosten op ebay -dunno-..

Omdat ik daar nog rond zat te kijken ;) Ik had het ook wel gezien hoor maar ik heb liever iets wat ik wel kan verstaan en waar ik mee kan communiceren mocht er iets mis gaan...
86 2 GT

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #18 Gepost op: di, 14 sep 2010, 18:40:13 »
veerpootbrug, verstandig (moet ik ook nog aanschaffen trouwens)
wiellagers, de voorste, zelf heb ik ze vervangen, reden: als ze moeten gedaan worden als je alweer een tijdje rijdt, kom je weer alles los aant halen en dus in principe ook weer opnieuw uitlijnen na het terug te monteren. Dus doe je het als je je schokdempers en veren vervangt, dan hoef je het later niet nogmaals te doen.

achter heb ik zelf wel besteld, maar nog niet gemonteerd, maar hiervoor hoeft ook niets onder de auto uit, behalve je wiel en o.a. remtrommel. Maar ik heb er nog geen tijd voor gehad.

@c1rob: je kunt ook een vertaalmachine gebruiken voor de communicatie, engels is ook een mogelijkheid. ;)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #19 Gepost op: di, 14 sep 2010, 19:50:24 »
veerpootbrug, verstandig (moet ik ook nog aanschaffen trouwens)
wiellagers, de voorste, zelf heb ik ze vervangen, reden: als ze moeten gedaan worden als je alweer een tijdje rijdt, kom je weer alles los aant halen en dus in principe ook weer opnieuw uitlijnen na het terug te monteren. Dus doe je het als je je schokdempers en veren vervangt, dan hoef je het later niet nogmaals te doen.

achter heb ik zelf wel besteld, maar nog niet gemonteerd, maar hiervoor hoeft ook niets onder de auto uit, behalve je wiel en o.a. remtrommel. Maar ik heb er nog geen tijd voor gehad.

@c1rob: je kunt ook een vertaalmachine gebruiken voor de communicatie, engels is ook een mogelijkheid. ;)

Jah, okay maar ik had gehoord dat je die moet persen? of kan je ze kant en klaar kopen? withstupid
Want dan ga ik deze zeker ook vervangen.
mooi meegenomen dan, veerpootbrug, verlagingsset en lagers. 3 in 1 klap!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #20 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 10:26:01 »

wiellagers, de voorste, zelf heb ik ze vervangen, reden: als ze moeten gedaan worden als je alweer een tijdje rijdt, kom je weer alles los aant halen en dus in principe ook weer opnieuw uitlijnen na het terug te monteren.


Waarom zou je opnieuw uit moeten lijnen als je een wiellager/toplager vervangt? er zijn geen stelbare delen los geweest.  -dunno-
Oo=o=oO

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #21 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 12:08:54 »
stuurstang haal je los, daarbij je fuseekogels, oke die zijn niet zo 1 2 3 te stellen, maar door de verandering van je wiel en veerpootstand, kan die instelling "wijzigen" daarom is het bijvoorbeeld ook handig om wellemsblokken te monteren, omdat deze 1 van de afwijkende standen weer "goed" zet. Net zoals sleufgaten voor het camber te kunnen stelen.

Ik heb zelf nog niet opnieuw laten uitlijnen, maar het is wel nodig. Ik had vooraf al een afwijking, en deze is erger geworden door het verlagen.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #22 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 12:15:13 »
Ah okay, dus ik moet ook wellemsblokken bestellen? Anders moet ik de volgende keer weer alles loshalen en uitlijnen?

Owja @ Rutger, mn ebay bestelling van de lagers is gelukt en de domlagers zijn samengevoegd en worden zo snel mogelijk verstuurd :D

dus dat tot nu toe..

nu nog bestellen:

60/40 set.
en evt wellemsblokken.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #23 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 12:34:55 »
als je die verlagings set van Ebay trekt heb je de kosten van de wellemsblokken er ook weer uit.  :)

@ Rutger, ik bedoelde als je een wiel/toplager vervangt, en de veren houdt zoals ie uitgelijnd is, hoef je niet opnieuw uit te lijnen, de stuurstang haal je uit de veerpoot en deze is conisch opgesloten dus kan de stand niet veranderen. Een nieuw wiel/toplager verandert de wielstand niet, en als ie wel veranderd is heb je iets niet goed gedaan.
Zodra je begint te verlagen dan moet er uitgelijnd worden, maar dat is met eigenlijk elke auto zo.
Alleen bij polo's t/m 2F is het verstandig de wielen dmv wellemsblokken weer naar voren trekken.
Het enige voordeel van het nieuw bijbestellen van wiel/toplagers is dat je alles meteen vervangen hebt, zodat je niet binnen enkele maanden opnieuw de hele boel eronderuit hoeft te trekken, om dit alsnog te gaan vervangen.

Oo=o=oO

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #24 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 13:27:33 »
duidelijk Sieperman!

Maar wellemsblokken setje is wel zo verstandig als ik ga verlagen? ivm met hoeken en verhoudingen die dan veranderen..
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #25 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 14:21:20 »
Als je verlaagt dan komen je wielen verder naar achter te staan, hierdoor komt de veerpoot rechterop te staan waardoor het stuurgedrag nerveuzer wordt.
Er is al eens over geschreven. Alstu..
Oo=o=oO

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #26 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 14:30:12 »
wellemsblokken zijn geen verplichting en zijn ook later te monteren, dit gedeelte hoef je namelijk niet los te halen met monteren van je verlagingsset.

@siepermann, het is idd zo dat bij dezelfde veren en schokdempers de boel niet opnieuw hoeft te worden uitgelijnd, maar als je gaat verlagen wel degelijk

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #27 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 23:14:10 »
Als je verlaagt dan komen je wielen verder naar achter te staan, hierdoor komt de veerpoot rechterop te staan waardoor het stuurgedrag nerveuzer wordt.
Er is al eens over geschreven. Alstu..

Ja, dat had ik inderdaad al eens gelezen, ik snap wat het doet, maar vroeg me af of ik dit ook beter gelijk kan doen of ook later zonder opnieuw te hoeven uittelijnen en alles los te halen...
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #28 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 23:41:07 »
Als je verlaagt, je zit te denken aan wellemsblokken, en je hebt de financiele ruimte dan is `t beter, anders ben je later voor de tweede maal centen kwijt aan uitlijnen.
Top/lagers kun je beter meteen vervangen, dan ben je zeker, maar als je `t niet doet, dan hoef je niet opnieuw uit te lijnen op het moment dat ze vervangen moeten. Wiellagers zou ik, als ze nog goed zijn, laten zitten.
Oo=o=oO

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [YX-53-KB] rode 2f Coupe
« Reactie #29 Gepost op: wo, 15 sep 2010, 23:46:22 »
Als je verlaagt, je zit te denken aan wellemsblokken, en je hebt de financiele ruimte dan is `t beter, anders ben je later voor de tweede maal centen kwijt aan uitlijnen.
Top/lagers kun je beter meteen vervangen, dan ben je zeker, maar als je `t niet doet, dan hoef je niet opnieuw uit te lijnen op het moment dat ze vervangen moeten. Wiellagers zou ik, als ze nog goed zijn, laten zitten.

Eh even kijken of ik het snap :)

Ik heb nu besteld: lagers voor voor en achter, en domlagers.
Dus die ga ik zowieso vervangen..

Als ik die lagers dus vervang, de verlagingsset monteer. en de polo dan laat uitlijnen.
En later als ik bijvoorbeeld weer wat geld heb alsnog wellemsblokken bestel en die plaats moet ik dan wel of niet opnieuw uitlijnen?

enne toplagers zijn domlagers toch?
Polo-loos Audi A4 b5