Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 144948 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #255 Gepost op: do, 18 sep 2008, 14:08:55 »
het leek mij ook nogal raar, maargoed ik heb het er iig niet op zitten :)
wie van jullie heeft wel een 7 polige stekker(met 7 kabels ipv 6) (met temperatuursensor) volgens mij is het namelijk een andere sensor dan wat de injectie gebruikt. voor ik er zomaar een kabel aan lus eerst maar eens de weerstanden opzoeken ....

Even heel flauw zijn: Ik heb wel een 7-polige op de Volvo zitten, maar das voor de trekhaak....  -prut-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #256 Gepost op: do, 18 sep 2008, 19:30:15 »
mh ontsteking gebruikt geen temp sensor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #257 Gepost op: do, 18 sep 2008, 21:50:42 »
dat wil nog niet zeggen dat het niet aangesloten kan worden  -klus-
het moduul heeft dan ook niet voor niets 7 polen
heb in schema's gezien dat bij een model (dacht gt's) de 7e aansluiting op het "moduul" aangesloten zit op een kvs sensor.
de golf waar ik de kabel uit heb gehaald had ook 2 zelfde KVStempsensoren als in m'n aav. 2 polig en niet zo'n 1 polig die massa via het blok maakt. kan nergens de waardes vinden van deze sensor. mocht die het zelfde zijn dan scheelt dat weer een hoop met warme/koude motor
« Laatst bewerkt op: do, 18 sep 2008, 21:53:24 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #258 Gepost op: do, 18 sep 2008, 21:53:24 »
was zekers een nz in die golf
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #259 Gepost op: do, 18 sep 2008, 21:55:46 »
nee dat zeker niet, ik dacht aan het luchtfilterhuis te zien dat het een carb was, maar toen ik de sensoren zag begon ik te twijfelen.
het moduul komt weer uit een andere golf, dat was een pf ofzo. iig het zelfde onderdeel nr.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #260 Gepost op: do, 18 sep 2008, 22:01:15 »
mh motor heeft ook 2 temp sensoren ,alleen deze sturen geen van beiden de ontsteking aan , kan ook niet aangezien het moduul wat jij omschrijft een transistor blok is welke eigen lijk van 12v  5v maakt . de 7e aansluiting is voor de nz motor zodat de computer een pulssignaal krijgt vanaf de ontsteking voor de injectie pulsen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #261 Gepost op: do, 18 sep 2008, 22:11:24 »
dat heb ik idd gezien op een schema.
snap niet wat je wilt zeggen met "kan ook niet aangezien het moduul wat jij omschrijft een transistor blok is welke eigen lijk van 12v  5v maakt"
de sensor in m'n aav (gelijk aan nz dus) wordt ook gewoon door 5v gevoed, maar gaat dan weer naar de ecu. gebruikt de (gk?) gt modellen dan een ander moduul?

moduul/transformatorblokje is voor mij het zelfde
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #262 Gepost op: do, 18 sep 2008, 22:15:02 »
bingo transistor blok is geen injectie computer zoals op je aav , maar een losstaande voeding voor je ontsteking ,om de hallsensor van 5v te voorzien
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #263 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 18:08:29 »
heb af en toe last van backfire en als de motor koud is wil deze niet stationair blijven lopen, pas vanaf 1500/2000 toeren
als ik choke valt de motor uit namelijk (heb het id dat hij te veel brandstof krijgt)
ben telkens de co schroef aan het dichtdraaien (ben bij 3 halve slagen begonnen) weet niet waar ze nu op staan, maar zal me niets verbazen dat ze bijna dicht staan. moet ik dan juist weer kleinere sproeiers monteren? of staan deze helemaal buiten de co schroef? (heb 150 sproeiers)

en waarom eigenlijk de ontsteking op 14 gr voor bdp stationair wordt gezet? (aangezien de fabrieksgegev. dat bij 3000rpm aangeeft) omdat er meer brandstof in gaat? of omdat je de vacuum aansluiting niet gebruikt? (is dacht ik maar 5 graden)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #264 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 18:17:18 »
das empirsich ondervonden door mij en werkt altijd als je de onderdruk vervroegng niet aansluit
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #265 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 18:47:40 »
maar waarom is deze anders dan eerder dan? omdat er meer lucht/benz naar binnen gaat of omdat je de vacuum niet aansluit?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #266 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 18:54:55 »
lees eens
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #267 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 22:13:06 »
vacuum dus, kwam meer over als werkt altijd wel zonder vacuum.  -thumbsup-
wat ik nog niet snap hoe het precies zit met de grootte van sproeiers, met de co schroef regel je toch de hoeveelheid brandstof? of zijn de sproeiers alleen voor het half/volgas gedeelte?  kan het ook niet precies in die engelse handleiding vinden

heb de carbs er weer op zitten met dunnere rubbers, heb de co schroeven weer mooi gelijk gezet en weer wat armer, loopt al weer wat beter en choke begint ookal te werken   -wanker-
morgen steuntjes afmaken en lambda maar eens nameten, denk dat ie nog iets armer moet.
« Laatst bewerkt op: vr, 19 sep 2008, 22:16:21 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #268 Gepost op: za, 20 sep 2008, 21:23:00 »
co is stationair en progressie gaten . daarna komen de hoofdsproeiers welke je dus regelt met evt opboren sproeiers en lifthoogte van de naalden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #269 Gepost op: za, 20 sep 2008, 21:45:42 »
heb ondertussen een afr meter "gebouwd" :P en kan nu mooi zien dat het stationair toch te kort komt aan brandstof en op toeren te weinig. ideaal om af te regelen.. toch vreemd dat de choke amper werkt, alleen als ik ermee "melk"

(motor is net uitgezet dus let niet op waardes)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen