ik bedoel dus dat als ik er een filter op zet, er iets minder lucht naar binnen gaat, dus ook minder brandstof kan/moet afgesteld worden. met het verzuipen bedoel ik dus dat er nu meer lucht, dus ook meer brandstof afgesteld kan/moet worden. en dat hij dan dus verzuipt. heb ook gezegd dat als ik hem armer af stel de choke wel begint te werken maar ik dan last krijg van backfire vanwege te arm mengsel, of ik moet de ontsteking wel erg laat zetten (zit nou op 15/16 denk ik, had op 14 afgesteld maar heb nog iets bij moeten stellen)
iemand enig id waar het aan kan liggen dat de choke niet werkt? het verschil tussen warm/koude motor in toeren is best hoog, +/- 1500 rpm warm, en koud na starten is hij niet stationair te krijgen, moet beetje gas blijven geven. zodra het iets heeft gelopen gaat het wel. tenzij ik de ontsteking tegen de 30 gr voor bdp zet (beetje extreem) maar dan is het warm weer bagger. vandaar dat ik dus ook dacht dat er nog een KVStemp aansluiting mist
ontsteking mechanisch met hall, aav meuk heeft er maar een halve dag op gezeten. was om uit te proberen.
de choke wil ik dus gebruiken om die te lage toeren met koude motor te compenseren.
verder heb ik deze ook niet nodig, start prima. maar denk dat als ik er niks aan doe dat ik dan in de winter een probleem krijg
niet teveel denken
Tempsensor is niet nodig. Wie moet daar iets mee doen? Stroomverdeler/onsteking iig niet, de carbs al helemaal niet.
Verzuipen doordat er minder lucht binnenkomt? Deze hoeveelheid lucht neemt brandstof mee omhoog (door de sproeiers). Dus minder lucht= minder brandstof. Deze ideale dingen (carbs) regelen dat enigzins zelf. Door een filter gaat je motor niet ineens verzuipen. Anders afstellen is wel nodig, maar echt verrot lopen kan niet het resultaat zijn van een filter.
Een backfire wordt (in eerste plaats) niet veroorzaakt door het armer stellen van je mengsel (in de lage toerengebieden).
Dus als ik het goed begrijp maak je je nu zorgen over de choke, probeer je de boel daar op af te regelen omdat je ander misschien wel eens een probleem zou kunnen krijgen in de winter? Choke alleen gebruiken bij de start. Is het zo dat je deze later nog moet gebruiken om de motor aan de praat te kunnen houden, dan is er iets niet goed aan de afstelling.
Ik zeg, de ontsteking is de boosdoener. Afstellen met een stroboscoop op de waarde van Serge (14 graden voor BDP) en dan rustig aan de carbs afstellen.
Eerst de CO schroeven 2 slagen uit en met de naalden aan de gang. Daarna CO/stationair toerental afstellen.
Niet zomaar alles aanpassen, first things first.