Auteur Topic: stationair toerental  (gelezen 1187 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
stationair toerental
« Gepost op: wo, 30 jul 2003, 23:05:30 »
ik krijg het stationair toerental van mijn polo niet onder de 1000 toeren.

hoe kan dit?

alvast bedankt

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
stationair toerental
« Reactie #1 Gepost op: do, 31 jul 2003, 13:02:02 »
Misschiend dat de choke niet helemaal opent zodat ie te weinig lucht krijgt?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
stationair toerental
« Reactie #2 Gepost op: do, 31 jul 2003, 21:09:03 »
valse lucht
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
stationair toerental
« Reactie #3 Gepost op: ma, 04 aug 2003, 20:09:11 »
en nog een: valse lucht

en wel langs de voet-pakking van de carburateur..

Flinke lik vloeibare pakking erom, of nog beter: een nieuwe pakking ertussen (kost ongeveer 35 uirie)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
stationair toerental
« Reactie #4 Gepost op: ma, 04 aug 2003, 21:25:38 »
fout serge en jaap , bij Valse lucht krijg je net MEER lucht binnen en dat is net het omgekeerde van ( choke effect) waarbij je minder lucht krijgt ( rijker mengsel ) of de carb moet zeeeeer rijk staan.
Dus vermoedelijk krijgt ie te veel benzine of de ontsteking staat niet goed of de voorontsteking blijft hangen vacuumpompje bij de verdeler

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
stationair toerental
« Reactie #5 Gepost op: ma, 04 aug 2003, 21:45:35 »
Precies, daarom had ik ook geen valse lucht als mogelijke oorzaak genoemd.

Door valse lucht gaat een motor juist armer lopen :)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
stationair toerental
« Reactie #6 Gepost op: di, 05 aug 2003, 13:24:10 »
Yeah, kick their asses! :D
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
stationair toerental
« Reactie #7 Gepost op: di, 05 aug 2003, 19:32:56 »
vreemd maar als je het vacuum leidinkje trekt van je warme lucht klep onder je filter gaat het toerental omhoog rararararararapolitie pet. :P
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
stationair toerental
« Reactie #8 Gepost op: di, 05 aug 2003, 23:01:13 »
Daar moet je ook gewoon afblijven  :D
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
stationair toerental
« Reactie #9 Gepost op: wo, 06 aug 2003, 18:08:46 »
vreemd maar als je het vacuum leidinkje trekt van je warme lucht klep onder je filter gaat het toerental omhoog rararararararapolitie pet.  


effe opletten of de aansluiting voor of na de gasklep uitmond , erna is er een grote vacuumzone bij gesloten gasklep tussen choke klep en gasklep krijg je enkel vacuum met choke op , vandaar warme luchtaanvoer bij koude motor , en geen nut bij warme motor  en /of weer.
Dus, trek je het vacuumleidingkje af bij koude motor , dan zal ie langzamer draaien en bij warme motor gelijk of iets sneller als de motor te rijk staat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
stationair toerental
« Reactie #10 Gepost op: do, 07 aug 2003, 20:24:15 »
okee jij bent wakker . ;)
maar dit verhaaltje gaat niet op bij dellorto's .
helaas bij wendy der hokje een gescheurd inlaat spruitstuk,waardoor valse lucht ,.waardoor stationair iet beneden de 1000 rpm te krijgen .gelast en gevlakt ,alles was perfect af te stellen .helaas weer gescheurd en aangezien de flenzen te dun gaan worden ,maar een andere inlaat er op.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
stationair toerental
« Reactie #11 Gepost op: za, 09 aug 2003, 22:55:16 »
lijkt me idd ook de beste oplossing , maar dat scheuren moet toch ook een oorzaak hebben , trillen of andere mechanische krachten???

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
stationair toerental
« Reactie #12 Gepost op: di, 12 aug 2003, 20:23:52 »
aanhechtings flenzen te dun,tja
je hebt laagvliegers en modelvliegers .