Auteur Topic: Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren  (gelezen 1535 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Gepost op: vr, 07 mrt 2003, 14:29:05 »
Hoi,

De laatste tijd,.. nuja, sinds terugkomst van m'n vakantie, dus das sinds september ofzo, liep m'n auto niet echt lekker..

Af en toe dan leek t of ie even óver sloeg, qua verbranding.

Bij de winter meeting in Nunspeet alles nagekeken: tijdstip, contacthoek, contactpuntafstand, carburateur, enz enz enz..

alles bleek goed te staan.. stationair: als een zonnetje,. maar onder last (bijv. 60km/u, 4e versnelling, vol gas), sloeg ie toch nog even over (af en toe)..

De laatste tijd werd het steeds erger, maar t stomme was: blijf je flink op toeren, dan is er niet zo veel aan de hand ( 120 per uur, 4500 toeren, heen en terug naar Friesland, slaat ie maar 1 keer over)..

Goed, dan maar luk raak gaan vervangen: Bougie kabels, verdeler, rotor, luchtfilter, carburateur nog eens schoon gemaakt, enz enz enz.. Niets hielp. Sterker nog: Gisteren was het helemaal kut...

Maar goed: vandaag dan nog maar eens de contactpuntafstand gemeten, keurig 0,4 mm, geen ingebrande plekken, nix.

Toch maar vervangen (condensator was nergens op voorraad, dus eigenlijk wilde ik even achter op een condensor, dan kan alles in 1 keer vervangen)... Ontsteking uitgebouwd, lagerkapje eraf, contactpuntjes eruit, nieuwe erbij, naast elkaar gehouden,.. en wat blijkt..

De veer ligt er helemaal niet goed op. Normaal gezien ligt de veer om het scharnierpunt (asje)  van de 'boom', en raak daarbij niets...
Maar: Als de veer niet goed vast zit (daar waar het draadje naar de condensator vast zit), dan 'valt' de veer iets achterover, en ligt dan OP het asje.. Gevolg: contactpunt afstand is ok, stationair loopt ie ook ok,. maar door de constante wrijving word het veertje wel steeds dunner... en dunner en dunner... En laat het veertje nu ook net het geleidende deel zijn naar de condensator... Dat de veer goed heet is geworden blijkt wel uit het inbranden op de as. (isolerend gedeelte)..

Maar goed: all's well, that ends well: Hij doet t weer helemaal 100%.. !

Nieuwe puntjes, en GAAN

Kan ik weer normaal mee komen met het verkeer, en hoe ik niet de toeren-teller naald boven de 3500 toeren te houden!

Wat een feest!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #1 Gepost op: vr, 07 mrt 2003, 19:51:37 »
soms zou je wensen dat ze konden praten die polo's.
zou wel een stuk makkelijker zijn bij eventuele vreemde praktijken.
zoals dat veertje. :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #2 Gepost op: za, 08 mrt 2003, 17:25:44 »
Precies!

Tot 1979 hadden de Polo's, Derby's en Audi'50ers tenmiste nog gewoon een diagnose stekker.. Kon je m gewoon ff aan de computer hangen.. Stukken gemakkelijker..


Jammer dat het werd weg bezuinigd... Tegenwoordig hebben ze t weer ingevoerd (met ietsie pietsie kleinere computers)..



Heeft er iemand een foto van de computer kast waar je de Audi 50 kon aansluiten? 2 van die dingen en je garagebox is vol!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #3 Gepost op: za, 08 mrt 2003, 19:48:40 »
Jammer dat het werd weg bezuinigd... Tegenwoordig hebben ze t weer ingevoerd (met ietsie pietsie kleinere computers)..

Sommige 2F-en waaronder de G40 kunnen ook aan de kast hoor.
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #4 Gepost op: za, 08 mrt 2003, 21:44:43 »
Sommige 2F-en waaronder de G40 kunnen ook aan de kast hoor.

En mijn 1F :P
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #5 Gepost op: zo, 09 mrt 2003, 14:36:00 »
Weet nog zo'n kast te koop ....
Zal wel duur zijn

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #6 Gepost op: zo, 09 mrt 2003, 15:21:49 »
Weet nog zo'n kast te koop ....
Zal wel duur zijn

Beter duur als niet te koop! ;)
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #7 Gepost op: zo, 09 mrt 2003, 20:56:54 »
Dat vindt jij Douwe en ikke ...

De rest ( bijna ) koopt liever niet want dat kost geld en glimt niet : als ze Golluf zouden rijden dan geilden ze op Porsjuh wieluh  :(

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Slecht lopen, tussen 2 en 3,5 duizend toeren
« Reactie #8 Gepost op: ma, 10 mrt 2003, 12:50:42 »
ach een classic inclusief kosten voor reperatie voor 150 euro .ik blijf lachen al is het een hz ,0-100 uiteindelijk.wind tegen max 120 maar wel 1 op 17 lopen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .