Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 121724 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #315 Gepost op: ma, 26 jul 2010, 21:41:37 »
de lagers zijn al besteld en kan ik niet zomaar terugsturen vermoed ik...

ik heb ze op advies besteld, omdat die lagers zowiezo sneller stukgaan met verlagen, en als toch alles los is, waarom niet. Achter had ik beter kenne laten, want daar hoefd de veer iid niet voor los, maar de remtrommel (dacht ik later pas aan)

@pieter, hoe krijg ik de topmoeren dan vast? Zowiezo zou er een rubber lapje tussen griptang en schokdemper komen en zo hoog mogelijk vasthouden.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #316 Gepost op: ma, 26 jul 2010, 22:20:20 »
@pieter, hoe krijg ik de topmoeren dan vast? Zowiezo zou er een rubber lapje tussen griptang en schokdemper komen en zo hoog mogelijk vasthouden.

Ik ram ze met een speciale dop (lange dop 14  aangeslepen) vast met lucht hihihi,

Maar om het zonder dat lucht te doen, zo ver mogelijk omhoog met die tang en ja misschien een rubberen lappie er tussen. an als ze wel beschadigt raken ff met een vlakke vijl weer die bramen er af vijlen en als het noodzakelijk is met een heel fijn schuurpapiertje na schuren.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #317 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 15:40:09 »
net een berichtje gehad van ebay dat de verlagingsset is verstuurd. Als ik t goed begrepen heb waren de lagers ook verstuurd.

Me ma is tegen de rechter buitenspiegel van me auto gelopen en die is dus afgebroken  -boehoe- Kan ik weer een nieuwe halen... Hopelijk heeft die sloper er nog een, want daar ga ik binnenkort nog maar eens heen.. Moet nog wat klein grut hebben...

Ben nog op zoek naar een garagebedrijf dat die lagers even voor me kan persen. Maar 1 wil t alleen doen als ik daar lagers koop... maar wil ook geen prijs geven wat t dan met lagers kost...

Weet iemand een adresje hier in de buurt?

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #318 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 15:47:25 »
Iedere willekeurige garage doet dat voor je persen hoor, kost nog geen 2 tientjes ofzo...

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #319 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 15:48:14 »
heb er inmiddels 3 gevraagd, 2 nog geen reactie en 1 wil het dus alleen doen als ik ook de lagers bij hun koop... -gert-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #320 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 16:47:45 »
ja dat doen ze wel vaker. maar hier is ook wel een garage die hem er effe inperst voor je voor een normaal bedrag..
en anders kom je maar hierlangs;) want ook met persen kan er iets mis gaan hoor -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #321 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 17:18:34 »
grote bankschroef is ook ok en met beleid en verstand persen wel te verstaan, gewoon de delen die je eruit perst gebruiken om de nieuwe erin te persen.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #322 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 17:31:05 »
gezien ik er geen ervaring mee heb, laat ik t liever door een vakman doen, met bon ;)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #323 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 19:11:15 »
Zo leer je t ook nooit als je t niet durft aan te pakken ;) Je hebt toch een vraagbaak? zoja lukt ook jouw dat! al zou ik in de oude lager delen die je er uit tikt even een kant doorslijpen zodat je m er makkelijk weer uit kunt pakken als je de nieuwe er in ge tikt hebt ;)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #324 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 19:18:52 »
Zo leer je t ook nooit als je t niet durft aan te pakken ;) Je hebt toch een vraagbaak? zoja lukt ook jouw dat! al zou ik in de oude lager delen die je er uit tikt even een kant doorslijpen zodat je m er makkelijk weer uit kunt pakken als je de nieuwe er in ge tikt hebt ;)

vraagbaak heb ik, van kluwer, deze geeft al aan: wielnaaf afpersen, nieuwe lager ook erin persen met passende stempels. oftewel, gezien ik geen pers heb, zou ik nie weten hoe t moet. Maar eens de searchfunctie gebruiken want een topic staat me wel bij...

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #325 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 19:40:46 »
er is je nou al 2x zowieso verteld hoe t moet hier maar goed als je t dan nog niet begrijpt zou ik t laten doen jah.....

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #326 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 19:45:34 »
kan geen beschrijving vinden hoe t moet, ook niet in andere topics van mij. Heb de howto opt forum gevonden, maar ook dit gaat met pers + poelietrekker. Beiden heb ik niet. Ook geen bankschroef trouwens.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #327 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 20:03:14 »
Zonder bankschroef wordt het lastig. Laatste keer dat ik een wiellager verving kwam er een plasmasnijder, lasapparaat, diverse punttangetjes, bankschroef, poelie, bandschuurmachine en slagmoersleutel aan te pas.

(met alleen een bankschroef kan je het nieuwe lager wel persen, maar dat klote deeltje wat op de naaf achter blijft!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #328 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 20:13:50 »
heet stoken tot ie rood ziet en dan inkerven met een beitel  ,valt ie er zo vanaf (bijna dan )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #329 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 22:01:26 »
gloeiende gloeiende...


 :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983