Vandaag aan de polo kunnen werken, centreerringen eindelijk met veel moeite kunnen monteren. Dus das al check.
Gekke topmoertjes gecontroleerd: check, zaten nog goed vast!.
maar eens aan het wiel liggen wrikken en gekeken waar er speling zit:
rechts (de kant met t geluid): beweging naar boven en beneden mogelijk, gepaard met tikken, beweging links en rechts, voor-achter ook mogelijk. Duidelijk speling, komt van bovenaf, ik vermoed de toplager, maar dat zou vreemd zijn, want die is nieuw... (gaat ook gepaard met tikken.)
Links: beweging van boven naar beneden mogelijk met getik. Verder geen speling ontdekt
Speling is te voelen, te horen maar ook te zien, want je ziet in de motorruimte de schoteltjes bewegen...
Kan zijn dat deze speling minder is als de auto ingeveerd staat, heb ik niet naar gekeken. (geen brug ter beschikking)
Dus maar eens de auto opgetild aan het spatbord...
Links: geen geluid.
Rechts: Vooral geluid bij omhoog trekken, naar beneden duwen is geluid af en toe maar.
Rubbers draagarm: gecontroleerd, geen poreuse rubbers, nog netjes heel, niet gescheurt.
Ik weet niet wat het is, maar ik vermoed dat de schokdemper niet lekker kan bewegen. Wellicht komt dat door die ring in de afsluitmoer die ik erin heb laten zitten ivm de olie die rond de schokdemper zit.
Wel nog gedaan: uitlaat maar eens goed proberen te hangen. Tevergeefs, hing redelijk goed, maar ik ben gaan rijden en ik raak de drempels nog erger...
Tevens heb ik de naafkapjes even van VW logos voorzien.
Even motorblokje bekeken. Zag ineens witte kristallen op de bak liggen. Slangen nagelopen daar, maar niets kunnen vinden van lekkende slangen ofzo. Waren ook maar een paar druppels, maar was typisch koelvloeistofkristallen. Linksvoor waar dat beugeltje zit voor de slang, en de driemkap (het gedeelte tegen het blok aan) vast zit, eens losgeschroeft, omdat die driemkap niet helemaal tegen t blok aan zit. Bleek dus te zijn afgebroken. Beugeltje brak ook af, maar gezien ik toch geen slang meer heb, is dat niet erg.