Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 119566 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #765 Gepost op: za, 09 apr 2011, 02:07:45 »
ik zeg niks

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #766 Gepost op: za, 09 apr 2011, 06:35:48 »
ik zeg niks

mag je ook niet net je 3 ton  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #767 Gepost op: za, 09 apr 2011, 11:46:43 »
ik zeg niks

haha ja koen, in vergelijking met de jouwe is het natuurlijk een groot verschil. Maar je staat sowieso al een streepje voor met "eerste eigenaar"

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #768 Gepost op: za, 09 apr 2011, 12:32:22 »
mag je ook niet net je 3 ton  :)

370 volgens mij al (of iets in die buurt)
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #769 Gepost op: za, 09 apr 2011, 23:25:54 »
dashkabelboom vervangen voor eentje met mistlampschakelaar en fatsoenlijke stekker voor de sigarettenplug.

Was makkelijker dan ik dacht. Dacht dat de stekker helemaal links zat (leek er nogal sterk op) maar ik kwam er vervolgens achter dattie onder de stuurkolom al zit.

Alles weer teruggebouwd. Hmm, schakelaar geeft wel licht als ik het gewone licht aanzet.

Mistachterlicht werkt niet.
mogelijke oorzaken:
- motor moet misschien gestart zijn om de mistlamp aan te mogen schakelen? (weet wel dat de gewone verlichting aan moet staan, en dat was ook het geval, maar misschien ook de motor draaiend?)
- Kapotte schakelaar (lampje in de schakelaar brand ook niet als je m aanzet, zoals bij de achteruitverwarming)
- Kapot pitje/geen pitje (niet op gelet bij het vervangen van de lampen
- er hangt 1 draadje los bij dat achterlicht, zou niet weten in welke aansluiting die moet (aansluitingen zijn veel ruimer opgezet dan daadwerkelijk nodig) En het gaat om 1 los kabeltje.

Eerste 3 opties gaat ik morgen even proberen. of het op die manier op te lossen is. Kabeltje ga ik even bekijken of ik daar info over kan vinden waar die precies hoort. Aan de andere kant heb ik ook 3 losse draadjes in het achterlicht liggen, maar deze komen van een aparte kabel af, en dat is duidelijk die wat naar de trekhaak loopt. Kan die ene misschien ook wel zijn bedenk ik me nu, want waar komt het linker knipperlichtsignaal anders vandaan (heb dat kabeltje nog niet gevolgt)

Verder is de isostekker van de radio weer verkeerd (constante plus zit op de geschakelde plus) Maar dat wordt dus een andere isostekker erop solderen binnenkort. Had ik beter vooraf kunnen doen, maargoed. Dat lossen we wel op. Even zonder subwoofer rijden dus.

Verder niet veel gedaan vandaag. Kabelboompje wisselen duurde langer dan ik wilde, door wat irritant geplaatste ti-wraps en overbodig werk. Gelijk even de dradenbende onder t dash wat gefatsoneert. Liep nog een draadje voor de deurschakelaar rechts en een draadje voor de thermometer in de auto. Die bungelden wel eens bij me voeten. Net zoals de speakerkabel voor links. Maargoed, das nu allemaal gefixt. Hebben we geen last meer van.

Geen fotos helaas.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #770 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 08:59:11 »
Ehm ok......, wéér een heel verhaal voor alleen de hele dag naar 3 kabels kijken???

Begrijp me niet verkeerd vind het leuk als mensen een project hebben en dat graag bij willen houden in hun topic, maar lees bij jouw alleen maar ellenlange langdradige kutverhalen die vaak ook de uiterst simpele dingen gaan zoals kabels vast zetten, lampje vervangen en speakerkapjes erin klikken.......... -gert-

Reden van mijn reactie? Ik ben aant lezen door je inmiddels 52 pagina's en zie alleen maar van dit soort posts, bijna geen foto's.....

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #771 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 09:28:31 »
 -hitit-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #772 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 11:52:12 »
370 volgens mij al (of iets in die buurt)

389

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #773 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 13:45:05 »
Ehm ok......, wéér een heel verhaal voor alleen de hele dag naar 3 kabels kijken???

Begrijp me niet verkeerd vind het leuk als mensen een project hebben en dat graag bij willen houden in hun topic, maar lees bij jouw alleen maar ellenlange langdradige kutverhalen die vaak ook de uiterst simpele dingen gaan zoals kabels vast zetten, lampje vervangen en speakerkapjes erin klikken.......... -gert-

Reden van mijn reactie? Ik ben aant lezen door je inmiddels 52 pagina's en zie alleen maar van dit soort posts, bijna geen foto's.....

Als ik wel fotos post, komen er weinig tot geen reacties. Als ik tekst post, komen er eerder reacties op. Maar dan nog, wat heb t voor zin op deze manier om te posten. Al dat gezeik van een paar mensen hier die menen dat ze me respectloos kunnen behandelen, en zelf NOOIT hun topics updaten!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #774 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 13:51:50 »
Heeft niets met respectloos of wel of geen topic updaten te maken kerel!
Ik probeer alleen duidelijk te maken dan het niet écht nodig is om 52 pagina's vol te stoppen met dingen die toch verder niemand interesseert. Begrijp me niet verkeerd, maar denk je nou écht zelf dat iemand er genoegen uit neemt als jij 52 pagina's volzet met dingen zoals kabeltje hier gelegd, zekering daar vervangen, lampje gewisseld....... daar zit namelijk niemand op te wachten!
Die je dat namelijk wel, dan is het vragen om off-topic reacties of dit soort reacties. Wat voor reacties wil je dan graag hebben??? "Goh gefeliciteerd met het vervangen van je rechter knipperlicht??? Gecondoleerd met het overlijden van je tellerbaklampjes???

Nogmaals heb er alle respect voor dat jouw project zo belangrijk voor je is, maar dan hou dan thuis de uitgebreide versie bij en post hier alleen het broodnodige. Mensen hebben er geen zin om om een heel 50 pagina tellend topic door te gaan lezen als er a) geen foto's instaan en b) er voor de rest alleen oninteressante informatie in staat......

Maargoed doe er je ding mee en iig succes met je project verder -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: zo, 10 apr 2011, 13:56:23 door Hanf »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #775 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 13:58:28 »
rob, je bent niet verplicht om het te lezen, en als je daar geen zin in hebt, moet jij dat weten ;)
Er zullen ook mensen zijn die het prettig vinden dat ik wat details noem, en wat voor probelemen ik tegen ben gekomen. Zodat ze zelf niet dezelfde fouten maken.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #776 Gepost op: zo, 10 apr 2011, 17:25:31 »
@ Hanf: het is zijn projecttopic. de keuze om het te lezen is aan jou.
Wat voor de een een project is is voor de ander gesneden koek  :)

Back on topic:
minder lullen, meer solderen enz...  -nana-

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #777 Gepost op: di, 12 apr 2011, 12:50:46 »
waarom andere stekker solderen als je alleen de +30 en de +15 wilt omwisselen

Die kun je evt met een zelf gemaakt tooltje van een paperclip uit de iso stekker halen en omwisselen
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #778 Gepost op: di, 12 apr 2011, 17:16:47 »
dat heb ik al geprobeert, maar dat lukt me niet op een of andere manier.
Daarbij heb ik een remote nodig, dus is het wel handig als die ook aanwezig is. En die zit in de stekker van vw niet voor zover ik weet.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #779 Gepost op: di, 12 apr 2011, 17:29:02 »
Blauwe antenne kabel sluit je normaal toch de remote aan vast als ik me niet vergis...