Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 119553 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #825 Gepost op: ma, 18 apr 2011, 12:28:17 »
nog wat fotos

De laatste foto is dus die aan de driemkant. Alleen bij deze zie ik dezelfde strepen op de abd nokkenas.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #826 Gepost op: di, 19 apr 2011, 21:49:39 »
krijg ik een vraag, plaats ik een reactie, met fotos. Komt er weer geen reactie op... Wat is dat toch hier? Nog nooit iemand wat tegengekomen wat hierop lijkt?

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #827 Gepost op: di, 19 apr 2011, 22:13:27 »
is ook al een hele dag geleden sinds de laatste post, dus misschien een beetje geduld -dunno-

als ik het wist had ik het je verteld :)

en jonge, vooral voor jezelf, raak dat boetekleed nu eens kwijt -hug- (het calimerosyndroom zeg maar)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #828 Gepost op: di, 19 apr 2011, 22:15:43 »
Gaan we weer... Geduld is een schone zaak, Rutger?! Je hebt je eigen wachttijd zojuist mogelijk nog weer verlengd... -gert-

En voor de duidelijkheid: nee, ik kan je er helaas geen zinnige inhoudelijke reactie op geven, kans slechts reflecteren op het proces.
Daarbij mag je je bedenken dat ik één van de meer frequente bezoekers ben, die je bijdrage nu pas voor het eerst ziet. Go figure?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #829 Gepost op: di, 19 apr 2011, 22:16:17 »
ik maak me gewoon zorgen. ik heb liever dat ik weet wat er is, dan dat ik straks klaar ben met de kop te bewerken en dan iemand ineens aankomt van: wist je dat die kop eigenlijk niet bruikbaar is?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #830 Gepost op: di, 19 apr 2011, 22:19:18 »
de meesten van ons werken en kijken niet altijd naar jouw topic , er is meer dan jouw topic , een leven bijvoorbeeld .




maar zachtjes met scotchbrite en wd40  de lagerkappen poetsen . ook de nokkenas , voorzichtig poetsen .

zo te zien hebben deze  verscheidene keren zonder olie gelopen (niet noemenswaardig ernstig ,heb al slechter gezien )

bij montage dus met olie monteren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #831 Gepost op: di, 19 apr 2011, 22:25:52 »
maar zachtjes met scotchbrite en wd40  de lagerkappen poetsen . ook de nokkenas , voorzichtig poetsen .

zo te zien hebben deze  verscheidene keren zonder olie gelopen (niet noemenswaardig ernstig ,heb al slechter gezien )

bij montage dus met olie monteren

Kijk hier kan ik wat mee.

met olie monteren was sowieso al mijn planning, vanwege dat de eerste paar rondjes anders zonder olie zijn, en das nie zo handig(als het koppie er eenmaal opzit)

Scotchbrite, is dat in meerdere varianten te krijgen? zoals commandant bijvoorbeeld) zo ja, welke kan ik dan het beste nemen? (ik ga sowieso even wat opzoeken erover)

Lagerkappen heb ik opt moment ingespoten met wd40 ter voorkoming van erger (als het corosie zou zijn)

oja, ik heb ook nog wel een leven naast het forum hoor ;)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #832 Gepost op: di, 19 apr 2011, 22:26:31 »
de rode variant
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #833 Gepost op: wo, 20 apr 2011, 07:01:54 »
krijg ik een vraag, plaats ik een reactie, met fotos. Komt er weer geen reactie op... Wat is dat toch hier? Nog nooit iemand wat tegengekomen wat hierop lijkt?

ja jongen ik heb meer te doen dan alleen dit forum en iets wat belangrijker is dan jou koppie ff.


Maar idd wat Serge zegt!
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #834 Gepost op: wo, 20 apr 2011, 11:10:19 »
ik maak me gewoon zorgen. ik heb liever dat ik weet wat er is, dan dat ik straks klaar ben met de kop te bewerken en dan iemand ineens aankomt van: wist je dat die kop eigenlijk niet bruikbaar is?

Met alle respect rutger, maar ben je bv al eens met die kop naar een revisie bedrijf geweest en het aan hun eens voorgelegd cq advies gevraagd???
Ja ik weet dat kost benzine, tijd en geld........ Dus dan post je het hier maar want dat kost toch nix en dan ook nog zeuren als er niet iemand binnen 24 uur reageert..... -gert-

Als gouden tip rutger MEER DOEN EN MINDER NADENKEN!!!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #835 Gepost op: vr, 22 apr 2011, 11:40:07 »
 -hitit-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #836 Gepost op: vr, 22 apr 2011, 12:46:42 »
Met alle respect rutger, maar ben je bv al eens met die kop naar een revisie bedrijf geweest en het aan hun eens voorgelegd cq advies gevraagd???
Ja ik weet dat kost benzine, tijd en geld........ Dus dan post je het hier maar want dat kost toch nix en dan ook nog zeuren als er niet iemand binnen 24 uur reageert..... -gert-

Als gouden tip rutger MEER DOEN EN MINDER NADENKEN!!!

nee dat kopje heb ik hier nog niet gezien :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #837 Gepost op: za, 23 apr 2011, 18:53:50 »
zul jij ook niet bij jou thuis zien ;)

Vandaag wilde ik veel doen, maar uiteraard weer niet gelukt door allerlei tegenslagen...

Allereerst maar eens een reparatie uitvoeren aan het beugeltje voor de uitlaat. Allemaal goed en wel gelukt, nog wat roest weggehaald hier en daar (bandenbak, remleidingen ivm de komende apk)
Vervolgens einddemper eronderuit gehaald en een andere (vw) uitlaatklem erop gezet. Deze bleek achteraf nog niet te doen wattie moest, want de uitlaat lekt nog steeds. Volgende keer maar uitlaatcement/pakking ervoor kopen.

Nieuwe rubbertjes rondom, vooral middemdemper was flink uitgerekt (verklaart ook waarom ie zo laag hing)
einddemper monteren.. TING, ja hoor nee niet mijn reparatie maar het beugeltje zelf brak dus af. Reparatie had dus ook geen nut meer (had een stuk tussen t beugeltje en de kas gezet zodattie niet meer de verkeerde kant op kon buigen)

Natuurlijk had ik lasapparaat in de buurt (en kan ik niet lassen)
dus stuk pijp gepakt, stuk platgeslagen en met veel moeite een gat door de kas in de pijp geboort en vervolgens er een flinke parker in gezet. Toen bleef ie gelukkig wel zitten (viel er steeds uit) Hopelijkt blijft het allemaal hangen nu.

Uiteraard ook de auto gepoetst, die vieze pollen er allemaal af (rotzooi is dat)

Wat me opviel was dat de einddemper te kort was. De beugels stonden een stuk uit elkaar als ik de pijp helemaal op de middendemper schoof. Komt dit omdat die van een polo 2 komt?

Heb nog geprobeert om de auto omhoog te zetten, maar rara wat kwam weer niet los? uiteraard, de moer van de linker schokdemper. Weet de laatste paar slagen. Heb m nu gewoon teruggedraait en ik blijf er voorlopig vanaf. Vreemde is dat de rechterkant (waar nog een borgmoer op zit) zo los kwam. maarja aan 1 kant maar de notenverstelling verhogen is niet zo slim. heb vanalles geprobeert om het moertje beter te laten lopen, zoals olie op de schroefdraad enzo, maar het mocht niet baten. Vreemde is dat de 2e moer (precies dezelfde) wel er gewoon af kwam. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe los ik het op? Het is nu al de 2e keer dat me dit gebeurt en ik snap niet waarom.

Heb wat fotokes gemaakt.

jaja sorry voor mijn uitgebreide verhalen!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #838 Gepost op: za, 23 apr 2011, 19:00:32 »
nog een foto van de einddemper die dus nu een cm of 10 verder naar achter zit. Wel wat minder opzichtig, en zo kan ik er een keer een subtiel klein verchroomd eindstukje op zetten. Maar vind t wel vreemd.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #839 Gepost op: za, 23 apr 2011, 19:28:05 »
Schokdempers met een luchthamer los halen dan trek je em er zo vanaf -thumbsup-