update!
Vanaf morgen moet ik met de Golf naar m'n werk
Merkte vandaag bij het naar huis rijden dat het rempedaal wel een erg grote vrije slag heeft. Nou is het stelmechaniek in (een van) de trommels niet jofel en is de slag van de handrem heeeel groot (met redelijke vrije slag van het pedaal als gevolg), maar dit was toch wel erg groot. Pompen helpt niet, maar bij fors doorstappen blokkeerde rechtsvoor nog wel.
Gek, zo plots. Was mij ook niet eerder opgevallen, maar ik ben dan ook al een tijdje aan het proberen zo min mogelijk te remmen ( economisch rijden heet dat )..
Thuis toch eens even goed checken...
Reservoir => Leeg.
Woepsie.
Taktiek:
Remmen the works aanpakken.
Twijfel nog tussen:
1) alles nieuw
2) alles upgraden
In iedergeval nieuwe trommels ( huidige zijn te ver uitgesleten ), nieuwe zuigers, nieuwe schoenen..
klauwen voor wil ik eigenlijk wisselen voor VWII (schijven en blokken liggen al een eeuwigheid klaar: minimaal 5 jaar
) maar aan de andere kant: first things first.
Overigens, ik ga er vanuit dat er ergens een remcilindertje lek is, en dat de klauwen voor gewoon in orde zijn.
Lupo 3L trommels (Alu) zou leuk zijn, maar schiet ik daar wat mee op? Past het zo?