Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Thomas op ma, 17 okt 2005, 00:24:24
-
Ik weet het, 't is een 6n. Maar omdat ik me hier zo thuis voel en de 6n mijn daily is naast mijn 86c wil ik graag toch het probleem hier even voorleggen.
Sinds kort komt er uit het vooronder van mijn knikkerbak (1.9d, motorcode AEF) een tikkend/ratelend geluid. Geluid is voornamelijk hoorbaar bij stationair toerental.
Daarnaast is het olieverbruik de laatste tijd gestegen. Kan op het oog geen lekkage vinden, ook geen olie sporen op de parkeerplaats. Wel heb ik de "luchtinlaatkast" wat olie(?)-sporen gevonden.
Blok heeft 228.000 km gelopen, zou meer kunnen hebben maar van de geluiden die hoor wordt ik niet erg vrolijk.
-
-uitlachen- Tja,. in het hol van de leeuw he..
Nee, serieus: Hoe zit de carterventilatie aangesloten bij die diesel van jou? Als 't zo zit zoals bij 86c'ertjes met benzine motor, dan zou dat de olie kunnen verklaren: ontluchting eindigd in het luchtfilterhuis.
Ik kan het zo 123 niet vinden bij jouw blok.
Je hebt geen turbo, dus die kan niet naar je inlaat traject lekken.
Als het daadwerkelijk je carterontluchting is, dan kan dat 2 dingen betekenen:
1) je ontluchting is langzaam aan het verstoppen, waardoor de snelheid in de ontluchting toeneemt (zelfde lucht, kleiner gaatje, en dan neemt ie meer olie mee omhoog)
2) je carterdruk is hoger aan het worden: (meer lucht, zelfde gaatje, en dan neemt ie meer olie mee omhoog). En dat is dan minder: -zuigerveren, kantelende zuiger(s), groven in de cylinderwand: kan van alles zijn.
Pluimen doet die bak van jou natuurlijk standaard: 't is een diesel he?!, EGR klep afgedopt? maar de kleur verraad wel een hoop: zwart/grijs = diesel. wit = water,.. en blauw is onmiskenbaar olie. Zie je ook blauwe rook? (of iemand die je achter je laat rijden?)
Ga eens een stukkie rijden: Bij overschakelen blauw? klepseals, bij 'afremmen op de motor' blauw: zuigerveren.
Maar als er gerammel klinkt... zouden het maar zo kantelende zuigers kunnen zijn... vooral ook omdat 't bij stationair (lage zuiger snelheid) duidelijk hoorbaar is.. maar goed: d'r zijn andere specialisten op dat gebied..
-
Ik zou de compressie eens (laten) meten, dan heb je een beetje een idee hoe de motor er aan toe is.
-
Na een extra paar luisterende oren tot de conclusie gekomen dat de ratel niet uit het blok komt. Maar dan waar wel vandaan?
Spanrol misschien? Distributieriem en multiriem zijn bij 180.000 vernieuwd.
@ Sjon; Bedankt, kan nu een klein beetje beter slapen vannacht.
-
Geluisterd: ben dan wel slecht in 't lokaliseren van geluidjes, maar tis iig geen tikken.
Meer een soort van piepen/knarsen.
Zelf denk ik aan spanrol/meelooprol/waterpomp enz.
Helaas is dat geen verklaring voor olieverbruik...........
Nog ff ritje gedaan: versnellingsbak laat inmiddels goed weten dat ie met pensioen wil -boehoe-
-
Nog ff ritje gedaan: versnellingsbak laat inmiddels goed weten dat ie met pensioen wil -boehoe-
Dat ook, maar dat wist ik al.
Toch maar eens op zoek naar iets anders...
-
Nog ff ritje gedaan: versnellingsbak laat inmiddels goed weten dat ie met pensioen wil -boehoe-
Dat ook, maar dat wist ik al.
Toch maar eens op zoek naar iets anders...
heb nog een 2f in de aanbieding!!!!
maar helaas is wel een benzine!!!!
greez maikel,
-
heb nog een 2f in de aanbieding!!!!
maar helaas is wel een benzine!!!!
greez maikel,
Grapjas -uitlachen-
Benzine; met 30 dkm per jaar niet echt goed voor de portemonee gezien de huidige brandstofprijzen.
-
maar laten we maar eff ontopic blijven
is bij het vervangen van je db-riem ook je meelooprollen vervangen
ik hoorde vandaag dat met een interval van elke 90.000 minimaal bij de 2e keer vervnagen dus bij 180.000 de omlooprollen van diesels mee vervangen moeten worden!!!!!!
als ik jou klacht zo hoor zou dat het wel eens kunnen zijn!?
greez maikel
-
Is even de rekening erbij gezocht;
Vervangen bij 172.000 km (auto was toen toe aan een beurt, dus is het toen meteen gedaan);
- Multiriem
- Distributieriem
- Spanrol
Zitten er verder nog voor (meeloop-) rollen dan?
P.s. Werkzaamheden bij VW-dealer uitgevoerd. Zou mogen aannemen volgens de voorschriften wat betreft km-stand.
-
vw dealer is zeker geen garantie voor een goed verloop van de service/onderhoudsbeurten.
-
@ Thomas: in je haynesboek/edgar kun je kijken of jouw diesel nog een meelooprol heeft.
Zou dus zomaar kunnen dat deze eventuele meelooprol er al ruim 2 ton op zit......
-
vw dealer is zeker geen garantie voor een goed verloop van de service/onderhoudsbeurten.
De "service" bij VW-dealers heb ik het ook niet over. Meer het onderhoud volgens de voorschriften, dus zoals Maikel zei.
@ Sjon; idd eens oom edgar raadplegen over rolletjes.
-
ja weet het ook ie zeker
weet alleen dat de tdi-tjes het wel heeft en de sdi weet ik het voor 50% zeker dat ze die wel hebben
enne ik zeg alleen wat ik gehoord heb!!
(ps bij ons oficieel skoda dealer word zo nu en dan om tijd te sparen of omdat men het gewoon nie weet (wist) ook wel eens iets nie gedaan dus)
greez maikel
-
(ps bij ons oficieel skoda dealer word zo nu en dan om tijd te sparen of omdat men het gewoon nie weet (wist) ook wel eens iets nie gedaan dus)
En dan wel op de rekening zetten zeker. -wanker-
Maar goed, VW-dealer kom ik niet meer.
-
(ps bij ons oficieel skoda dealer word zo nu en dan om tijd te sparen of omdat men het gewoon nie weet (wist) ook wel eens iets nie gedaan dus)
En dan wel op de rekening zetten zeker. -wanker-
Maar goed, VW-dealer kom ik niet meer.
dat laat ik in het midden ik maak de rekeningen nie!!!
groeten maikel,
-
Ach, zoals bij de meesten al wel bekend; ik ga op zoek naar iets anders. Zal wel weer een Polo worden, maar wat voor een... -dunno-
-
6nF 1.4 TDI?
Zwart, GTI 'spul' erop, compomotives eronder en klaar :)
TAdA
Of hoeft t geen diesel te zijn?
-
6nF 1.4 TDI?
Zwart, GTI 'spul' erop, compomotives eronder en klaar :)
TAdA
Of hoeft t geen diesel te zijn?
Het moet wel weer een diesel zijn, LPG mag ook gezien de km's die ik maak per jaar.
Maar een 6n2 laat mijn geldboom nu niet toe. -dunno- Dus gewoon iets nieuwer en minder km.
-
Kijk ff of er wat meer uit een SDI te porren is dan.
-
Zo vandaag de 6n ingeruild op een.........
Volgende week ophalen, zal alvast 2 dingen verklappen; het is een Polo en knikkeren zal ik blijven doen. -naughty-
-
Mag ik gokken?
6n1 SDI.
-
Mag ik gokken?
6n1 SDI.
Fout gegokt. -uitlachen-
-
86c diesel? nea...
6n2? -gert- ...
-
6N??
-
-
SDi is wel op te peppen, dat heb ik Thomas wel al eens verteld, Maar ik gok dat Thomas mij achter na gaat -uitlachen-
Classic SDI of TDI -love-
Hij wil het alleen nog niet toegeven -naughty-
-
alvast gefeliciflapteerd dan met je wat voor knikker bak je ook heb!!!!!!
(lijk wel een verkoop ziekte hier op dit forum)
groeten maikel
-
SDi is wel op te peppen, dat heb ik Thomas wel al eens verteld, Maar ik gok dat Thomas mij achter na gaat -uitlachen-
Classic SDI of TDI -love-
Hij wil het alleen nog niet toegeven -naughty-
Dat hoef ik ook niet toe te geven, 't is nl. geen classic. -naughty-
-
Heb je misschien die 86c diesel gekocht uit het topic " interessante ebay/marktplaats ad's" ? -uitlachen-
-
Ik hoorde al van hem dat ie 14 inch velgen nodig heeft!
-
Polo 6N met laadbak er 8er?
-
ik weet het ik weet het
maar ikke zeg niks mine lips are seald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groeten maikel,
-
geen 2f in ieder geval ,aangezien er 14 duimers onder gaan
-
geen 2f in ieder geval ,aangezien er 14 duimers onder gaan
Maar dat past toch prima?
(14" 175/50 ofzo)
Maar goed: zoveel kilometers, met een 1.4 diesel... neij.. toch?
-
Dit begint bijna het snelst lopende topic op het 86c forum te worden... -naughty-
Maar of het wel over een 86c gaat?
-
G3 ?
-
Dit begint bijna het snelst lopende topic op het 86c forum te worden... -naughty-
Maar of het wel over een 86c gaat?
OUDERE QUOTE:
Volgende week ophalen, zal alvast 2 dingen verklappen; het is een Polo en knikkeren zal ik blijven doen
't is een polo, en knikkeren -> Das alleen een diesel
't heeft geen kontje
dus ehmz..
geen caddy (want dat heet niet polo)
geen 6nF
6N dan?
-
6N dan?
Mag ik gokken?
6n1 SDI.
Fout gegokt. -uitlachen-
-
9N? Nee toch,.. als een 6NF niet past qua budget, dan een 9N al helemaal niet..
een 6K (classic) was t ook niet...
-dunno- -dunno- -dunno- -dunno-
-
oftewel vertel ,vertel ,vertel
-
9N? Nee toch,.. als een 6NF niet past qua budget, dan een 9N al helemaal niet..
een 6K (classic) was t ook niet...
-dunno- -dunno- -dunno- -dunno-
Je Polo-kennis is nog niet helemaal compleet Jaap. -uitlachen-
-
Je moet Thomas gewoon wat spullen voor zijn coupe kado geven dan verklapt hij het! Hahahahaha -uitlachen-
2f Dash al ingebouwd met g40 teller?
-
2f diesel of 6N station tdi?
-
2f diesel of 6N station tdi?
Je zit in de buurt Sjon. -naughty-
-
slome 6N station sdi dan.....
-
.....
Officieel heb je het fout.
-
Jaja.....officieel is dat een 6KV ofzo......blabla.......wij zijn 86c-kenners ja.
Maar euh: zo'n station geval dus......ben je de eerste bij pch joh.
Goed bezig: gefeliciteerd
Plat op z'n kut, velgjes......en karren maar weer.
Reutel reutel.......mmm......mot je ff bij Gilex spieken qua onderderstel.
Huidige weitec setje heb je niks meer aan.......och ja: 1 schokker is toch al lek
-
Ah,. station?! Koel..
SDI denk ik dan.. volgens mij zijn die er niet in TDI..
maar ik kan het vaut hebben...
-
Nou voorruit dan maar, omdat het geraden is.
Het is het volgende geworden;
Polo Variant (dus een 6kv) 1.9 SDI uit '98 met 167.000 km op de teller. Electrische raampjes, CV en een open dakje (ori VW).
Lichtgroen metallic van kleur.
@Jaap; in andere landen is de ie ook als TDI geleverd. De classic voor een kleine periode ook in NL.
-
Oh... in NL niet als TDI, maar in DLD bijv. wel?
(Perspectieven openend)
-
Reutel reutel.......mmm......mot je ff bij Gilex spieken qua onderderstel.
Huidige weitec setje heb je niks meer aan.......och ja: 1 schokker is toch al lek
Dat wist ik ook, maar ben al bezig voor een ander setje. Eigenlijk zo snel mogelijk plat met dat ding, heb last van me hoogtevrees. -naughty-
-
Oh... in NL niet als TDI, maar in DLD bijv. wel?
(Perspectieven openend)
In Duitsland, Belgie wel.
Maar 6kv heeft ook als voordeel dat er zonder problemen een TDI ingelepeld kan worden.
-
Nou heb je dus ook zo'n achteroverliggend knikkerblok met lage carterpan?
Ennuh: lichtgroen.....lekker fout -naughty- ...hou ik wel van....
Is 't dat pitaschegroen?
-
Nou heb je dus ook zo'n achteroverliggend knikkerblok met lage carterpan?
Ennuh: lichtgroen.....lekker fout -naughty- ...hou ik wel van....
Is 't dat pitaschegroen?
Yep, carter ligt lekker laag...
Enne lekker kleurtje, niet pistache maar lijkt een beetje op montanagroen, alleen iets lichter.
-
Juist, vandaar niet 13 inch, maar 14 inch ivm carter.
Grappig hoor......lekker apart modelletje.
Ik hoor 't wel weer als we motten verlagen -klus-
-
Nou voorruit dan maar, omdat het geraden is.
Het is het volgende geworden;
Polo Variant (dus een 6kv) 1.9 SDI uit '98 met 167.000 km op de teller. Electrische raampjes, CV en een open dakje (ori VW).
Lichtgroen metallic van kleur.
@Jaap; in andere landen is de ie ook als TDI geleverd. De classic voor een kleine periode ook in NL.
de 6KV is ook in NL geleverd met 1Z 90 PK TDI.
Geldt voor jouw variant en mijn classic.
De duitsers daarintegen kregen of SDI of 110 PK tdi
Motorcode AEY toevallig ??
Verwacht je binnenkort dan ook op ons forum dan
-love- -thumbsup- -prut-
-
gefeliciteerd -prut- -thumbsup-
-
Nou heb je dus ook zo'n achteroverliggend knikkerblok met lage carterpan?
Ennuh: lichtgroen.....lekker fout -naughty- ...hou ik wel van....
Is 't dat pitaschegroen?
Cartpan is idd een van de mindere zaken aan de 6KV, weet er alles van -gert-
Maar je kan een 2cm winnen door de bodemonderplaat er onder weg te halen. Doe je dat niet dan gebeurt het vanzelf.
Mij dus al overkomen naar Alles VW vorig jaar. een richel op de weg , mnet de weg mee en schraaaaaaaaap,krak en hobbel weg was me bodem onderplaat.
En je weet hoe laag die zat -naughty-
-
bank plat ,matras achterin .en voila ,thomas hoeft geen tentje mee te nemen
-
Een goeie pakezel voor Denemarken -naughty-
EN: hij mag gewoon 't veld op -moon-
-
over denemarken gesproken ,denk dat ik weer de bank op moet -naughty-
-
over denemarken gesproken ,denk dat ik weer de bank op moet -naughty-
Met die blauwe zeker -naughty-
Ontopic :
Thomas staat jouw 6KV ook zo onwijs hoog origineel op de poten?
Golf Country look a like net als de mijne toen ik em kocht ?
Dat wordt: -klus- -naughty-
-
over denemarken gesproken ,denk dat ik weer de bank op moet -naughty-
Met die blauwe zeker -naughty-
Ontopic :
Thomas staat jouw 6KV ook zo onwijs hoog origineel op de poten?
Golf Country look a like net als de mijne toen ik em kocht ?
Dat wordt: -klus- -naughty-
Yep, lijkt wel een Jeep. -naughty-
-
Een goeie pakezel voor Denemarken -naughty-
EN: hij mag gewoon 't veld op -moon-
Was van plan met de coupe te gaan, maar je weet maar nooit.
-
En alweer 7 pagina's. -naughty-
En het gaat dus niet over een 86c. -dunno-
-
slotje er op dan maar?? -moon-
-
Gokje:
deze:
Als het zo is dan heb je boodschappen gedaan bij dezelfde garage als ik, heb de mijne iig bij Vaartland weg -uitlachen-
-
Liever wat hierboven staat,. maar dit is 't andere groen:
BTW: Die wielen vanonder de 6N passen er niet onder dan?
-
Gokje:
deze:
Als het zo is dan heb je boodschappen gedaan bij dezelfde garage als ik, heb de mijne iig bij Vaartland weg -uitlachen-
Jij mag nooit meer gokken. -naughty-
-
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO; VARIANT SDI 47 KW
Kleur(en) Groen
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1896 cm3
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.065 kg
Maximum massa voertuig 1.550 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.000 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 19 januari 1998
Datum eerste toelating 19 januari 1998
Datum aanvang tenaamstelling 29 april 2005
Vervaldatum APK 2 juni 2005
Volgens mij moet hij nog gekeurd worden!
-
Heeft idd een tijdje te koop gestaan, daardoor ook voor een leuke prijs gekocht.
Enne; komt een nieuwe APK op hoor.
-
geen 2f in ieder geval ,aangezien er 14 duimers onder gaan
Maar dat past toch prima?
(14" 175/50 ofzo)
Maar goed: zoveel kilometers, met een 1.4 diesel... neij.. toch?
14 inch kan heel goed onder 86c ook met 185/50r 14 moet alleen wat aanpassen als je niet de juiste et heb:(
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!
maarja het is stuk kan er zoizo nie onder
maar thomas van harte met je polo!!!!
en maar weer vele veilige km's!!!
groeten maikel
-
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!
Nope: dat was dus niet zo :)
6KV is gewoon een Seat Ibiza/Cordoba/Cordoba Vario.
Heeft eigenlijk weinig te maken met de 6N of Golf 3
-
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!
Nope: dat was dus niet zo :)
6KV is gewoon een Seat Ibiza/Cordoba/Cordoba Vario.
Heeft eigenlijk weinig te maken met de 6N of Golf 3
Volgens mij is het setje v/d 6n ook niet bruikbaar, daar moet ik nog effe achterheen. Zowiezo is 1 demper lek -boehoe- , dus voor mij eigenlijk liever geen Weitec meer.
Ben ondertussen al bezig met een KW setje voor een leuk prijsje.
-
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!
Nope: dat was dus niet zo :)
6KV is gewoon een Seat Ibiza/Cordoba/Cordoba Vario.
Heeft eigenlijk weinig te maken met de 6N of Golf 3
Kleine correctie:
de 6K modelserie (dus polo classic/variant en ibiza en cordoba) gebruiken in basis een golf 3 voortrein(subframe en co) en achter 6N -naughty-
in de 6K lepel je met gemak en zonder aanpassingen aan steunen en de rest een golf3 bigblock.
stand van de motor is gelijk aan golf 3 en bij de 6N is het gebasseerd op de smallblocks van de 86c.
voor de 6K modellen geldt in het algemeen, heb er inmiddels genoeg ervaring mee:
een golf 3 set past, wat zelfs een golf 2 set past, mits je de goede bovenste schotels/domlagers (2e versie golf3 grotere schotels)
Golf 3 onderstel is een door ontwikkeling van de golf 2.
klein grapje: 6K heeft zelfs nog de zelfde standaard spoorbreedte van de golf2 vooras
Maar je hebt voor een deel wel gelijk, sommige 6N sets passen ook onder de 6K, maar zijn niet vrij gegeven door de tuv ivm een afwijkende asbelasting bij de 6KV
-
aha dag al gek geworden te zijn
ik weet wel dat mijn toekomstige golf 3 op schroefset staat dat eerst 2x onder een golf 2 heeft gezeten
en serge was zelf de gene die had verteld dat verlaging golf 3 gelijk was aan 6n
aangezien mij via school en vw dealerd en ook de pch was duidelijk gemaakt dat de 6k gelijk was aan golf 3 en 6n was mijn puzel compleet. puzel past dus wel maar als je rekening houd met!!!??
greez maikel
-
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!
Nope: dat was dus niet zo :)
6KV is gewoon een Seat Ibiza/Cordoba/Cordoba Vario.
Heeft eigenlijk weinig te maken met de 6N of Golf 3
Kleine correctie:
de 6K modelserie (dus polo classic/variant en ibiza en cordoba) gebruiken in basis een golf 3 voortrein(subframe en co) en achter 6N -naughty-
in de 6K lepel je met gemak en zonder aanpassingen aan steunen en de rest een golf3 bigblock.
stand van de motor is gelijk aan golf 3 en bij de 6N is het gebasseerd op de smallblocks van de 86c.
voor de 6K modellen geldt in het algemeen, heb er inmiddels genoeg ervaring mee:
een golf 3 set past, wat zelfs een golf 2 set past, mits je de goede bovenste schotels/domlagers (2e versie golf3 grotere schotels)
Golf 3 onderstel is een door ontwikkeling van de golf 2.
klein grapje: 6K heeft zelfs nog de zelfde standaard spoorbreedte van de golf2 vooras
Maar je hebt voor een deel wel gelijk, sommige 6N sets passen ook onder de 6K, maar zijn niet vrij gegeven door de tuv ivm een afwijkende asbelasting bij de 6KV
hoi hoi
ik heb wat vraagjes over dit laatste onderwerp in deze topic (ik weet dat ik fout zit met me golf en als heren forum beheer deze topic op de juiste plek willen zetten graag)
mijn golfs 3 is verlaagt met een schroefset (merk onbekend)
en nu heb ik het idee dat me dom (toplagers) stuk zijn en wil deze vervangen. het gekke is alleen dat de vorige eigenaar de set heeft overgeschroeft van golf 3 vr6 naar golf 2 met het verwisselen van toplager anders paste deze niet, van golf 2 naar andere gols 2 en daarna naar deze golf 3.
tijdens het overzetten naar golf 3 heeft hij wel geprobeerd de toplagers over te zetten maar toen paste het hele zooitje nie meer. nu rijd ik dus rond met met schroefset met toplagers van een golf 2 rond vraag is kan dit eigenlijk wel!!!!
en als ik nieuwe ga bestellen wat is dan wijsheid de orginele of gewoon voor de zekerheid golf 2 nemen???
groeten maikel,
(nogmaals dit stukje uit deze topic mag verplaatst worden)