Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: berendd op ma, 27 nov 2006, 12:38:14

Titel: motorcarbs
Bericht door: berendd op ma, 27 nov 2006, 12:38:14
kwam dit topic tegen op retrorides, polo start wel maar hij moet eerst benzine in de carbs gieten, daarna doet ie het pas...

http://retrorides.proboards86.com/index.c....4409673

wat is het probleem??
Titel: motorcarbs
Bericht door: Jaap op ma, 27 nov 2006, 14:09:36
Geen benzine aanvoer...

Pompje stuk, retour versus aanvoer omgedraait...
Titel: motorcarbs
Bericht door: berendd op ma, 27 nov 2006, 22:28:36
hij blijft daarna wel lopen... kan het niet aan de hoek van de carbs liggen??
Titel: motorcarbs
Bericht door: Serge op di, 28 nov 2006, 00:51:40
hij heeft ten eerste verkeerde ontstekeing (aav huis ipv mh)

en hij moet de choke aansluiten ,dan zal het een stuk beter gaan .
tevens de co schroeven elk 2 hele slagen los
Titel: motorcarbs
Bericht door: olop op wo, 03 jan 2007, 18:13:21
hallo ik heb een probleem mijn carbs laten geen druppel benzine de inlaat in,met choke

ik kan nergens vinden waar deze twee(groene en rode pijltje) voor zijn ze staan in iedergeval verbonden met elkaar mischien verwarming ? -dunno-          
de benzine wordt toegevoerd met de originele pomp met het overloopvaatje, of moet er wel druk opstaan voor 1992er carbs van een ZZR1100 ?

als ik er wat ingiet zegt hij wel even wat,maar slaat niet aan
Titel: motorcarbs
Bericht door: barry8V op wo, 03 jan 2007, 19:26:17
Rooie pijl is bezine aanvoer, groene is ontluchting
Titel: motorcarbs
Bericht door: olop op wo, 03 jan 2007, 19:47:03
onder de vlotterbakken zitten 4 aansluitingen die waren alle vier origineel al verbonden met elkaar daar heb ik links en rechts de aanvoer op aangesloten,waar dienen deze dan voor ?
hebben de dikte van brandstof leiding
Titel: motorcarbs
Bericht door: barry8V op wo, 03 jan 2007, 20:00:36
Die zijn voor het aftappen van de flotterbakken, er zitten ook schroeven naast die aansluitingen.
Titel: motorcarbs
Bericht door: olop op wo, 03 jan 2007, 20:05:54
okidoki daar had ik idd. nog niet aangedacht (beetje dom van mij)    thnx voor de info
Titel: motorcarbs
Bericht door: Serge op wo, 03 jan 2007, 20:06:26
je vindt onder de carbs een 2 tal aansluitingen (tussen carb 1en 2  en tussen carb 3 en 4 )die onderling verbonden worden met slangen en een t-stuk .dit is je benzine aanvoer.
die op de vlotterbakken zijn idd drains om je vlotterbakken te legen .de groenepijl is vlotterkamer ontluchting zo te zien
tevens mis je nog je aanzuig kelken
Titel: motorcarbs
Bericht door: barry8V op wo, 03 jan 2007, 20:19:22
je vindt onder de carbs een 2 tal aansluitingen (tussen carb 1en 2  en tussen carb 3 en 4 )die onderling verbonden worden met slangen en een t-stuk .dit is je benzine aanvoer.

Dat is bij het rooie pijltje serge, dit zijn carb's van het oudere type zzr
Titel: motorcarbs
Bericht door: olop op wo, 03 jan 2007, 21:51:14
tis nu gelukt hij loopt al, stationair iets teruggedraaid en een onwijze verbetering qua geluid dan(mischien komt dat door de lekke uitlaat :D )  

kga meteen verder met het gaskabeltje -klus-

dat nieuwe type kwam toch in 1993 ?
de motorfiets was van 1993 maar toen ik de carb gekocht had bleek dat hij gefabriceert was in 1992...



Titel: motorcarbs
Bericht door: Serge op wo, 03 jan 2007, 22:03:40
en weer iemand die met 2 versnellingspoken in zijn auto rijdt
Titel: motorcarbs
Bericht door: berendd op wo, 03 jan 2007, 22:25:54
2 poken?

 -dunno-
Titel: motorcarbs
Bericht door: barry8V op wo, 03 jan 2007, 22:31:29
2 poken?

 -dunno-

Schakel en een plasser -thumbsup-
Titel: motorcarbs
Bericht door: olop op wo, 03 jan 2007, 22:55:28
2 poken?

 -dunno-

Schakel en een plasser -thumbsup-

:) moest idderdaad ook ff denken
Titel: motorcarbs
Bericht door: Thomas op wo, 03 jan 2007, 23:39:18
2 poken?

 -dunno-

Schakel en een plasser -thumbsup-

:) moest idderdaad ook ff denken

Als je Serge wat lager kent hoef je niet lang te denken bij zo'n opmerking.  :P
Titel: motorcarbs
Bericht door: berendd op do, 04 jan 2007, 00:02:27
had t kenne weten.. :)