Auteur Topic: motorcarbs  (gelezen 1629 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
motorcarbs
« Gepost op: ma, 27 nov 2006, 12:38:14 »
kwam dit topic tegen op retrorides, polo start wel maar hij moet eerst benzine in de carbs gieten, daarna doet ie het pas...

http://retrorides.proboards86.com/index.c....4409673

wat is het probleem??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
motorcarbs
« Reactie #1 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 14:09:36 »
Geen benzine aanvoer...

Pompje stuk, retour versus aanvoer omgedraait...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
motorcarbs
« Reactie #2 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 22:28:36 »
hij blijft daarna wel lopen... kan het niet aan de hoek van de carbs liggen??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorcarbs
« Reactie #3 Gepost op: di, 28 nov 2006, 00:51:40 »
hij heeft ten eerste verkeerde ontstekeing (aav huis ipv mh)

en hij moet de choke aansluiten ,dan zal het een stuk beter gaan .
tevens de co schroeven elk 2 hele slagen los
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline olop

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
  • Theo Hoogveld
motorcarbs
« Reactie #4 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 18:13:21 »
hallo ik heb een probleem mijn carbs laten geen druppel benzine de inlaat in,met choke

ik kan nergens vinden waar deze twee(groene en rode pijltje) voor zijn ze staan in iedergeval verbonden met elkaar mischien verwarming ? -dunno-          
de benzine wordt toegevoerd met de originele pomp met het overloopvaatje, of moet er wel druk opstaan voor 1992er carbs van een ZZR1100 ?

als ik er wat ingiet zegt hij wel even wat,maar slaat niet aan
gang is alles! ->

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
motorcarbs
« Reactie #5 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 19:26:17 »
Rooie pijl is bezine aanvoer, groene is ontluchting
GROTER is niet altijd beter

Offline olop

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
  • Theo Hoogveld
motorcarbs
« Reactie #6 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 19:47:03 »
onder de vlotterbakken zitten 4 aansluitingen die waren alle vier origineel al verbonden met elkaar daar heb ik links en rechts de aanvoer op aangesloten,waar dienen deze dan voor ?
hebben de dikte van brandstof leiding
gang is alles! ->

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
motorcarbs
« Reactie #7 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 20:00:36 »
Die zijn voor het aftappen van de flotterbakken, er zitten ook schroeven naast die aansluitingen.
GROTER is niet altijd beter

Offline olop

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
  • Theo Hoogveld
motorcarbs
« Reactie #8 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 20:05:54 »
okidoki daar had ik idd. nog niet aangedacht (beetje dom van mij)    thnx voor de info
gang is alles! ->

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorcarbs
« Reactie #9 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 20:06:26 »
je vindt onder de carbs een 2 tal aansluitingen (tussen carb 1en 2  en tussen carb 3 en 4 )die onderling verbonden worden met slangen en een t-stuk .dit is je benzine aanvoer.
die op de vlotterbakken zijn idd drains om je vlotterbakken te legen .de groenepijl is vlotterkamer ontluchting zo te zien
tevens mis je nog je aanzuig kelken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
motorcarbs
« Reactie #10 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 20:19:22 »
je vindt onder de carbs een 2 tal aansluitingen (tussen carb 1en 2  en tussen carb 3 en 4 )die onderling verbonden worden met slangen en een t-stuk .dit is je benzine aanvoer.

Dat is bij het rooie pijltje serge, dit zijn carb's van het oudere type zzr
GROTER is niet altijd beter

Offline olop

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
  • Theo Hoogveld
motorcarbs
« Reactie #11 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 21:51:14 »
tis nu gelukt hij loopt al, stationair iets teruggedraaid en een onwijze verbetering qua geluid dan(mischien komt dat door de lekke uitlaat :D )  

kga meteen verder met het gaskabeltje -klus-

dat nieuwe type kwam toch in 1993 ?
de motorfiets was van 1993 maar toen ik de carb gekocht had bleek dat hij gefabriceert was in 1992...



gang is alles! ->

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorcarbs
« Reactie #12 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 22:03:40 »
en weer iemand die met 2 versnellingspoken in zijn auto rijdt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
motorcarbs
« Reactie #13 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 22:25:54 »
2 poken?

 -dunno-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
motorcarbs
« Reactie #14 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 22:31:29 »
2 poken?

 -dunno-

Schakel en een plasser -thumbsup-
GROTER is niet altijd beter