Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: davidg40 op zo, 11 mrt 2012, 13:15:52

Titel: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op zo, 11 mrt 2012, 13:15:52
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het reviseren en tunen van mijn blok.
Echter zit ik er nu aan te denken om de g40 er niet meer op te zetten maar een g60 lader erop te zetten.
Dit is dus mogelijk zover ik gezien en gelezen hebt.

Maar nu is mijn vraag:

Hoeveel zin heeft dit en wat voor vermogen geeft dit.


grt david
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op zo, 11 mrt 2012, 20:43:16
Zoekfunctie al gebruikt? Zelf geen ervaring maar er valt genoeg over te lezen.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op zo, 11 mrt 2012, 20:55:13
Zoekfunctie al gebruikt? Zelf geen ervaring maar er valt genoeg over te lezen.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt idd.
Maar ik heb weinig relevante informatie kunnen vinden.
Hetzelfde probleem had ik met google.
Of ik zoek verkeerd of er is niemand die echt daadwerkelijk weet hoe en wat het doet op een g40 blok.

Dus wie heeft er wel nuttige informatie over het vermogen dat het oplevert?
PB´s zijn welkom en de rest natuurlijk ook.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op zo, 11 mrt 2012, 21:06:24
Snap ik, Arno hier met als onderschrift iets over g-laders kan je misschien meer vertellen. Wellicht hem ff een pb sturen?
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: abje op zo, 11 mrt 2012, 21:28:01
heb er geen ervaring mee , maar ik weet niet hoe goed je Duits is ?

http://www.motor-talk.de/forum/polo-g40-mit-g60-lader-t1768500.html (http://www.motor-talk.de/forum/polo-g40-mit-g60-lader-t1768500.html)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op zo, 11 mrt 2012, 21:36:08
Kan allemaal,een G60 levert meer lucht, dus kop aanpassen is wel gewenst, evenals inlaatspruitstuk en gasklep, nokkenas enz enz.  
Anders kan de G60 1.5 bar druk pompen, en daar kan de lader niet tegen.
Slangen moet ook wat aan gedaan worden, en een andere intercooler is wel wenselijk, dan ga je voor t maximaal vermogen.

 G60 laders heb ik nog wel liggen  :)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op zo, 11 mrt 2012, 21:57:09
Kan allemaal,een G60 levert meer lucht, dus kop aanpassen is wel gewenst, evenals inlaatspruitstuk en gasklep, nokkenas enz enz.  Anders kan de G60 1.5 bar druk pompen, en daar kan de lader niet tegen. Slangen moet ook wat aan gedaan worden, en een andere intercooler is wel wenselijk, dan ga je voor t maximaal vermogen.  G60 laders heb ik nog wel liggen  :)

Kop word maximaal bewerkt. 3f inlaatspruitstuk heb ik liggen en die word ook nog bewerkt.
gasklep word ook bewerkt naar 50 mm en er komt een flinke ic op idd.
Nokkenas heb ik ook al.
Maar er zit nu ook een getande riemenset op mijn g40.
Dat komt er met de g60 ook weer op, maar gaat dit nu ook extra lader druk geven ipv de ori snaar?
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op zo, 11 mrt 2012, 22:04:02
Het netjes ombouwen naar een g60 is niet het probleem.
Alles wordt maximaal aangepast aan het blok.
En maximaal getuned.
Maar de g60 geeft dus meer lucht.
Meer lucht is meer brandstof.
Dus zwaardere brandstofpomp, brandstofdrukregelaar en g60 injectoren neem ik aan.
En wat gaat dit mij opleveren in de zin van pk´s?
Of kan ik beter met een max geflowde g40 gaan rijden.


Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op ma, 12 mrt 2012, 11:45:32
Met een G40 lader houdt het wel een beetje op met een 170 a 180 pk.
Ligt ook aan de staat van je lader, waarmee gereviseerd, en hoe deze bewerkt is.
Plaatjes op internet laten lang niet alles zien, en daarmee maak je meer kapot dan je rendement uit de lader haalt.
Met een G60 lader zou je over dat vermogen heen kunnen gaan, mist goed afgesteld, en natuurlijk ook grotere injectoren, en het liefst ook de brandstofpomp zodat deze niet inkakt.
Getande riemenset zou ik nooit doen op een G60 lader, het is al niet goed voor een G40,maar een G60 kan er helemaal niet tegen.
Denk ook aan de koppeling, deze krijgt ook heel wat te verduren, en niet te vergeten de carosserie.

Arno Lader
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op ma, 12 mrt 2012, 18:37:59
Met een G40 lader houdt het wel een beetje op met een 170 a 180 pk.
Ligt ook aan de staat van je lader, waarmee gereviseerd, en hoe deze bewerkt is.
Plaatjes op internet laten lang niet alles zien, en daarmee maak je meer kapot dan je rendement uit de lader haalt.
Met een G60 lader zou je over dat vermogen heen kunnen gaan, mist goed afgesteld, en natuurlijk ook grotere injectoren, en het liefst ook de brandstofpomp zodat deze niet inkakt.
Getande riemenset zou ik nooit doen op een G60 lader, het is al niet goed voor een G40,maar een G60 kan er helemaal niet tegen.
Denk ook aan de koppeling, deze krijgt ook heel wat te verduren, en niet te vergeten de carosserie.

Arno Lader

De koppeling word ook vervangen aangezien deze ook los van de motor is.
Maar de carosserie verstevigen.
Hoe doe je dat?

Er komt wel een schroefset onder en er komen hard plastice bussen in de draagarmen en achteras.
Ook wil ik een cupframe eronder maken.
Dit is grotendeels ophanging.
Komen wel stabi´s onder de motorkap en achterin bij de schokbrekers.
verder zou ik niet weten wat ik er aan zou kunnen doen.Tips iemand ?
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op ma, 12 mrt 2012, 18:56:17
je kunt je carroserie doorlassen (kettinglassen) en je kunt her en der verstevigings hoeken inlassen.
er zijn je al de nodige mensen voorgegaan met dezelfde ideen dus er is veel over te vinden op het net.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op ma, 12 mrt 2012, 19:32:14
je kunt je carroserie doorlassen (kettinglassen) en je kunt her en der verstevigings hoeken inlassen.
er zijn je al de nodige mensen voorgegaan met dezelfde ideen dus er is veel over te vinden op het net.

Als iemand hiervan foto´s heeft zou ik dit zeer op prijs stellen.
Dan weet ik precies waar ik moet lassen om de zwakke punten uit de carosserie te halen.

Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: JJ op ma, 12 mrt 2012, 21:06:56
zoekfunctie -thumbsup-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op ma, 12 mrt 2012, 21:09:18
zoekfunctie -thumbsup-

Veel plezier met je zoekfunctie.

Ik zit al een aantal uur te zoeken op google enz maar kan niks vinden.
Ook niet op dit forum.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op ma, 12 mrt 2012, 21:35:11
op de polo/vw forums in de uk is zeker het een en ander te vinden, heb er zelf ook al eens naar zitten te zoeken namelijk.
op de duitse forum ongetwijfeld ook alleen daar heb ik nog nooit gezcht omdat mn duist niet goed is.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Bas op ma, 12 mrt 2012, 21:41:29
Paar foto's van een doorgelaste carrosserie (http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=638574&postcount=8)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op ma, 12 mrt 2012, 22:11:58
Paar foto's van een doorgelaste carrosserie (http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=638574&postcount=8)

Ok op die manier.

Nou dat ga ik dus mooi niet doen.
Veel te veel werk. En bovendien ga ik hem niet helemaal uit elkaar halen om er een paar honderd lasjes bij te leggen.
En ik heb ook geen zin om me wagen na al dat werk weer voor 4500 te gaan laten spuiten.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: KoenG40 op di, 13 mrt 2012, 09:19:39
Nou dat ga ik dus mooi niet doen. Veel te veel werk. En bovendien ga ik hem niet helemaal uit elkaar halen om er een paar honderd lasjes bij te leggen.
En ik heb ook geen zin om me wagen na al dat werk weer voor 4500 te gaan laten spuiten.

Zeker weten? (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9480.0.html)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 13 mrt 2012, 12:01:50
Zeker weten? (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9480.0.html)

Ok ik heb het doorgelezen.

Maar zoals ik al dacht hoef je dus niet heel je carosserie te lassen.
Maar enkelt je motor ruimte steviger te maken omdat daar de kracht op komt.

Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: KoenG40 op di, 13 mrt 2012, 12:46:23
 -thumbsup-
En boven en onder een veerpootbrug doet ook veel.
Onder wordt nog sterker met een subframe (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12240.msg359662.html#msg359662)

Als je al die pk's voluit gaat benutten EN de auto veilig op de weg wilt houden: make sure dat je veren/dempers/remmen het aan kunnen
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op di, 13 mrt 2012, 13:04:06
zie ook op de vorige bladzijde staan dat alles maximaal bewerkt word.
cilinderkop maximaal bewerkt enz, nou vroeg ik me af of het niet zonde is om je kop voor een vermogen aan te passen om vervolgens een 3f inlaat met een bewerkte gasklep te monteren?
dan kun je toch beter een mooie airbox maken en met itb's gaan rijden. daar heb je volgens mij veel meer profijt van.

Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Dennis op di, 13 mrt 2012, 13:20:36
Jaja, het kan altijd mooier/duurder/sneller  :)

Ervaring op een duits forum (g-laderseite.de) is dat een 3F-inlaatspruitstuk minder presteert als de originele.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 13 mrt 2012, 14:22:19
Jaja, het kan altijd mooier/duurder/sneller  :)

Ervaring op een duits forum (g-laderseite.de) is dat een 3F-inlaatspruitstuk minder presteert als de originele.

Wat stellen jullie voor dan ipv een 3f inlaat?

Ik sta voor alles open.
Aub fotoś erbij en eventueel website waar ik het kan kopen.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op di, 13 mrt 2012, 15:28:04
Jaja, het kan altijd mooier/duurder/sneller  :)



het maximaal bewerken van een blok en cilinderkop kost duizenden euro's dan zou ik hier niet op besparen.
en een set throttle bodies met airbox en inlaat heb je voor een redelijke prijs.
meestal zie je precies andersom, eerst itb's en daarna pas grotere kleppen e.d.



Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: martijn op di, 13 mrt 2012, 16:25:13
het maximaal bewerken van een blok en cilinderkop kost duizenden euro's dan zou ik hier niet op besparen.
en een set throttle bodies met airbox en inlaat heb je voor een redelijke prijs.
meestal zie je precies andersom, eerst itb's en daarna pas grotere kleppen e.d.





Terwijl het inlaatkanaal thv de kleppen en de kleppen zelf de grootste weerstandsfactor vormen in het hele inlaattraject.

Een 3F inlaat op een 'standaard' G40 zorgt voor mindere prestaties volgens sommige duitse goeroes (inlaat = groter, lucht expandeert en remt af = niet wat je wil?) . Een 3F inlaat op een PY met een G60 lader zou dan juist wel weer nuttig kunnen zijn (inlaat = groter, lucht remt af, lader kan druk beter kwijt). De vraag is óf dat wel zo is, als de kleppen en inlaatkanalen nog steeds de grootste beperking zijn.

Iets met 'ketting' en 'zwakste schakel' komt in mij boven  :)  Tunen houdt volgens mij in dat je beter álles een beetje kan verbeteren, dan al je tijd en geld te stoppen in één schakel van de keten.

@David; mooi plan, ben erg benieuwd welke aanpak je uiteindelijk kiest  -thumbsup- -klus-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op di, 13 mrt 2012, 16:58:05
kop is maximaal bewerkt staat er dus neem aan dat de inlaatkanalen en kleppen in dit geval geen beperking zullen zijn.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 13 mrt 2012, 17:53:55
Ik heb het wel vaker gezien deze throttle bodies.
Maar zijn deze niet bedoeld voor een atmosferische motor zonder supercharger?
Of zijn er speciale versies van voor geblazen motoren?
En dan moet er alsnog een of ander inlaatspuitstuk gemaakt worden neem ik aan om vanaf de intercooler naar de throttlebodies te gaan.

Als iemand hier foto´s van heeft zou ik ze graag zien of goed te kunnen kijken wat er bedoeld word.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op di, 13 mrt 2012, 18:13:49
 -thumbsup-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 13 mrt 2012, 18:23:09
Ik heb even zitten googlen de net.
En ik heb idd wel wat kunnen vinden.
Maar niet specefiek voor de g40 motor.
En je zal de throttle bodies toch ergens op moeten monteren.
Of zou dit zelf gemaakt moeten worden dit spruitstuk.

Dit gaat zeker te weten veel meer pk´s opleveren dan een std inlaat met gasklephuis.Of 3f inlaat.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 13 mrt 2012, 18:23:46
Heeft iemand ook nog een goede site erbij waar ze alles vandaan leveren.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op di, 13 mrt 2012, 20:13:42
Throttle bodies leuk,maar niet nuttig voor een g40 of g60,ori spul volstaat ruim voldoende.
Duur ook nog, wil je dat lekker werkend hebben, dure airbox, liefst kms want dan volstaat de originele computer ook niet meer.
Dan kun je zover doorschieten voor maximaal vermogen.
Gaat zoveel kosten, voor dat geld heb je een dikke golf 4  20vt met een paar honder pk onder de kap.
Of een mooie s2 coupe....
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: patrick86c op di, 13 mrt 2012, 20:16:26
Ik wou al zeggen,dan heb je toch ergens een bergje goud liggen als je daarmee aan de gang gaat.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op di, 13 mrt 2012, 20:29:15
prijzen vallen wel mee hoor, stond laatst een complete set met kms op marktplaats voor 1200.
op volksforum is ook een setje verkocht rond die prijs.
op ebay komen ook nog weleens sets voorbij voor nette prijs, mn broertje had zn set complete set van sbd motorsport uitt de uk ook voor niet al te veel geld geloof ik.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op di, 13 mrt 2012, 22:06:48
prijzen vallen wel mee hoor, stond laatst een complete set met kms op marktplaats voor 1200.
op volksforum is ook een setje verkocht rond die prijs.
op ebay komen ook nog weleens sets voorbij voor nette prijs, mn broertje had zn set complete set van sbd motorsport uitt de uk ook voor niet al te veel geld geloof ik.
ja dat zijn de kleppen en de kms, dan nog een goed passende airbox (laten) maken die de laad druk aan kan, ben je nog een paar 100 kwijt.

En om eerlijk te zijn vind ik itb's en een airbox met 1 inlaat van vaak 70 mm de grootste bullshit die je kunt bedenken. Dat is alleen interessant als je het maximale kwa gasreactie wil, maar met een geblazen motor ligt hij toch al minder aan het gas.
Dus wat je dan doet is je plaatst 4 gaskleppen van 40mm ofzo, vervolgens maak je er een bak op met 1 aansluiting van 70 mm, en daar komt de inlaat slang dan op. Dan kun je in mijn ogen net zo goed 1 70mm gasklep pakken, dan zal hij net iets minder snel reageren op het gas denk ik, maar het is wel veel goedkoper en in mijn ogen ook makkelijker te maken.(meet vrijheid in de vorm enz, want je zit niet met die maten van de 4 gaskleppen)

Maar zo denk ik er ook over bij n/a motoren die dan itb's hebben en vervolgens er een airbox op met 1 70mm aansluiting ofzo, doe dan gewoon geen itb's. Als je itb's neemt moet je in mijn ogen ook gewoon zo'n schuimfilter er over hebben en daar dus geen bak op of een bak met een enorme inlaat zoals ik al eens op een 106 heb gezien(een luchtsluis die onder de motorkap hangt en over de volle breedte van de grill een luchtinlaat heeft en het vanaf daar zo op de itb's laat komen.)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 13 mrt 2012, 23:13:07
Zo te zien zijn de meningen over throttle bodies nogal verdeeld.
Dit maakt het voor mij lastig.
Als ik voor prestaties wil gaan neem ik aan dat ik 4 throttle bodies moet nemen.
Kies je voor de prijs dan moet ik wat bobrosco zegt doen en gewoon een inlaat spruitstuk nemen met een flinke gasklep.

Het kost alle twee geld om te doen.
Het een wat meer als de ander.
Maar uit eindelijk gaat het mij ook om een klein stukje betrouwbaarheid.

Een inlaatspruitstuk heb ik al en een gasklep.
In principe zou ik nu alleen een spruitstuk moeten laten tunen en een gasklep groter moeten laten maken.
Dit is al pas voor mijn auto en vergt weinig verandering.

Laat jullie meningen er maar over op los
Ik hoor van jullie wat het beste is incl de juiste onderbouwing waarom dit het beste is.


Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jellehier op wo, 14 mrt 2012, 07:02:02
Ik denk dat als je betere flow wilt dan een origineel spruitstuk, je het beste kunt gaan voor een custos made spruitstuk met een enorme universele (geloof dat bijv ford zoiets heeft) gasklep.

Dat heeft op een geblazen motor bijna hetzelfde effect als itb's.

Kost wel wat om te laten maken, wat het kost weet ik niet, maar je zou eens rond kunnen bellen.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Dennis op wo, 14 mrt 2012, 09:57:54
Welk vermogen wil je bereiken?
Hoeveel vermogen wil je uitgeven?
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op wo, 14 mrt 2012, 10:35:31
Welk vermogen wil je bereiken?
Hoeveel vermogen wil je uitgeven?

Ik zal rond de 10k kwijt zijn voor mijn motorblok.

vermogen wil ik toch wel boven de 200 pk als het kan.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op wo, 14 mrt 2012, 12:20:55
 -gert- ( -thumbsup-)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op wo, 14 mrt 2012, 15:28:17
Ik zal rond de 10k kwijt zijn voor mijn motorblok.

vermogen wil ik toch wel boven de 200 pk als het kan.

Das een mooi budget. kun je wel een leuke motor van bouwen. 200 pk moet makkelijk lukken voor die centen.
Zou met zon motor ook zeker je remmen ophanging en versnellingsbak niet over slaan
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op wo, 14 mrt 2012, 15:29:23
-gert- ( -thumbsup-)

Reken het maar uit.

Zuigers
drijfstangen
Oliepomp.
lagers, keerringen en pakkingen,
Carterpan van Alu
Kop laten bewerken.
Bougies
Alles laten uitwegen en slijpen.
Spagetti uitlaatspruitstuk
Injectoren.
inlaatspruitstuk en max gehoond en bewerkt gasklephuis.
Kms vrij programmeerbaar computer systeem
zuigerkoeling.
Intercooler
Oliekooler
G60 lader en steun en lader laten bewerken.
Waarschijnlijk nog wel wat vergeten maar dit is het ongeveer
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op wo, 14 mrt 2012, 15:30:46
Das een mooi budget. kun je wel een leuke motor van bouwen. 200 pk moet makkelijk lukken voor die centen.
Zou met zon motor ook zeker je remmen ophanging en versnellingsbak niet over slaan

Versnelligsbak komt quafe diff in.
Er worden achter ook schijven gemaakt Dit heb ik al liggen van een corrado g60.
Ophanging wordt ook gedaan
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op wo, 14 mrt 2012, 16:12:36
G60 lader----> check mijn onderschrift <----  -naughty-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op wo, 14 mrt 2012, 16:25:48
je hebt pb arno
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op wo, 14 mrt 2012, 16:49:17
waarom geen turbo?  -dunno-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op wo, 14 mrt 2012, 16:50:08
waarom geen turbo?  -dunno-

het geluid van een g lader is te mooi om weg te laten
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jellehier op wo, 14 mrt 2012, 18:59:09
Plus

Lag is ook niet alles
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op do, 15 mrt 2012, 12:13:35
Lag is zeker niet alles.
Laat mij maar lekker met een g lader rond rijden.
Dat klinkt als muziek in de oren.
Ik zag in duitsland nu ook een G75 lader te koop staan bij roettele tuning.
Hij is alleen een beetje prijzig maar lijkt me wel gaaf om te hebben
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op do, 15 mrt 2012, 12:47:33
Lag is zeker niet alles.
Laat mij maar lekker met een g lader rond rijden.
Dat klinkt als muziek in de oren.
Ik zag in duitsland nu ook een G75 lader te koop staan bij roettele tuning.
Hij is alleen een beetje prijzig maar lijkt me wel gaaf om te hebben

Je hebt er ook zo weinig aan, de G60 lader levert al meer dan genoeg voor een 1,3 of misschien 1,5 met boren enz enz.
Die G75 kan dan helemaal zijn druk niet kwijt.
Dan kun je beter een mooie corrado kopen (goeie worden ook steeds zeldzamer) en daar een 16v G75 In maken.
Daar is zo'n lader leuk voor.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op do, 15 mrt 2012, 17:19:24
Een corrado vind ik helemaal niks.
Veel te zwaar.
Dan is het leuker om een 3f blok in je polo te hangen.
En dan een 1.6 16v g75 te maken of g65.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op do, 15 mrt 2012, 17:51:58
Ik zeg doen
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op do, 15 mrt 2012, 18:07:13
Ik zeg doen

Als jij een paar duizend mee sponsert dan doe ik het wel.
Maar zo niet dan hou ik het bij 1.3 8v g60. :)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op do, 15 mrt 2012, 19:34:05
 -gert- ik heb 45 pk, meer dan zat  -uitlachen-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Steilheck op do, 15 mrt 2012, 19:38:04
pk, persoonlijke kilo's? Zelfs met jouw lengte is dat nog weinig ...  :)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op do, 15 mrt 2012, 20:26:31
15 jaar geleden en 8gram witbrood per dag, mwhoaa.....(ken ik je van die tijd toevallig?)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: abje op do, 15 mrt 2012, 20:43:26
Ik zeg doen

 -naughty- -thumbsup-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: abje op do, 15 mrt 2012, 20:43:47
pk, persoonlijke kilo's? Zelfs met jouw lengte is dat nog weinig ...  :)

 -uitlachen-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op do, 15 mrt 2012, 21:41:46
ook leuk  -klus-

http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/twinturbo.php
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op do, 15 mrt 2012, 22:01:03
turbo en lag dat ligt aan jezelf. Ik rij zelf ook met een 106 1.4 turbo, gewoon een volledig standaard xsi blok met de standaar 9.5:1 compressie en dan 0.35bar laad druk. Dat ding reageert er veel sneller dan een polo g40 ooit zal doen. En ondanks dat ik er maar 144pk en 192nm uit heb gehaald vliegt dat ding gewoon als een idioot weg, en zelfs op snelheden ver boven de 100 kakt hij niet in. Die gaat gewoon door tot hij bij 200km/h in de toerenbegrenzer klapt, dan opeens is het afgelopen met het optrekken.
Dus het ligt er compleet aan hoe je zoiets op bouwt. Ik rij met die auto dus lpt maar hij pakt normaal al op als een gewone xsi motor(die al niet traag is) en dan krijg je die turbo er bij voor de bonus. En het geheel zorgt er voor dat een subaru impreza wrx sti het niet bij kon houden als ik het gas in trap bij 80km/h.(en ja die deed zijn best er wel voor)

Maar in mijn ogen zeggen pk's en nm's eigenlijk helemaal niks, want als je heel veel druk gaat rijden krijg je automatisch meer lag, en ik heb het idee dat ook een glader daar wel wat last van heeft. Maar dat komt ook omdat die motors vaak ook met een hele lage compressie werken en dus eigenlijk niks kunnen zonder vuldruk.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op do, 15 mrt 2012, 23:21:08
turbo en lag dat ligt aan jezelf. Ik rij zelf ook met een 106 1.4 turbo, gewoon een volledig standaard xsi blok met de standaar 9.5:1 compressie en dan 0.35bar laad druk. Dat ding reageert er veel sneller dan een polo g40 ooit zal doen. En ondanks dat ik er maar 144pk en 192nm uit heb gehaald vliegt dat ding gewoon als een idioot weg, en zelfs op snelheden ver boven de 100 kakt hij niet in. Die gaat gewoon door tot hij bij 200km/h in de toerenbegrenzer klapt, dan opeens is het afgelopen met het optrekken.
Dus het ligt er compleet aan hoe je zoiets op bouwt. Ik rij met die auto dus lpt maar hij pakt normaal al op als een gewone xsi motor(die al niet traag is) en dan krijg je die turbo er bij voor de bonus. En het geheel zorgt er voor dat een subaru impreza wrx sti het niet bij kon houden als ik het gas in trap bij 80km/h.(en ja die deed zijn best er wel voor)

Maar in mijn ogen zeggen pk's en nm's eigenlijk helemaal niks, want als je heel veel druk gaat rijden krijg je automatisch meer lag, en ik heb het idee dat ook een glader daar wel wat last van heeft. Maar dat komt ook omdat die motors vaak ook met een hele lage compressie werken en dus eigenlijk niks kunnen zonder vuldruk.
    Hoeveel polo G40's heb jij gehad dan, vind t knap om dit te kunnen beweren...
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op vr, 16 mrt 2012, 10:25:45
Toen mijn polo nog in elkaar stond pakte hij super snel op.
Ik trapte het gas in en weg was hij.
Daar had de lader nooit lag.
En me maat rijdt met g60 in een golf 1 maar die heeft daar ook nooit last van.
Pure onzin lijkt mij
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: C1Rob op vr, 16 mrt 2012, 15:00:53
Heb zelf wel eens gedacht aan een eaton lader ipv de g laders... Minder onderhoud?
klinkt ook wel lekker:
http://youtu.be/MTJAh3pF0Uc
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op vr, 16 mrt 2012, 17:44:24
Heb zelf wel eens gedacht aan een eaton lader ipv de g laders... Minder onderhoud?
klinkt ook wel lekker:
http://youtu.be/MTJAh3pF0Uc

Eaton ofwel heaton laders.

Worden snel warm en kunnen ook niet de hoge toerentallen aan.
gaan dan ook snel kapot, Misschien wel sneller als de g lader zelf
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op ma, 19 mrt 2012, 19:16:54
eaton is eigenlijk een leuk voor lagedruk, daarom worden ze ook wel veel gebruikt samen met een turbo, dan doet die eaton onderin en op lage druk. En als je turbo dan op gang komt dan neemt die het van de eaton over.

En polo3 ik heb er 1 gehad en nog een andere gereden, maar het kan ook zijn omdat de compressie zo laag is voor de druk die hij draait, maar ik vind niet dat hij er echt zo idioot vandoor gaat als ik zou verwachten van een motor met dit vermogen. Zoals ik al zei gaat mijn 106 veel idioter en die draait met een turbo, maar als ik daar het gas in trap dan klap je echt meteen weer in de rugleuning. En met die glader gaat het eigenlijk heel geleidelijk alsof hij rustig aan zijn druk opbouwt.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: polo 3 op ma, 19 mrt 2012, 20:31:02
Dan word het toch eens tijd om de lader te laten openen.
Welke poulymaat heb je?
Aluminium of stalen pouly?
Wie heeft de chip geschreven?
Slippen de snaren, is je slang van de lader naar de intercooler dicht?
Hoe meer toeren hoe meer het vermogen van de G40 toeneemt dat klopt.
Maar als je lader goed is, en je draaid met een 68 mm pouly moet hij wel degelijk snel reageren.
Hoger op toeren is meer omwentelingen, is nog meer druk.
Onderin geeft hij rond de 0,6 bar, bovenin rond de 1,maar dit is per motor anders.
Is van veel meer afhankelijk dan de meeste mensen denken, niet alleen een goede lader.
Die geblazen vw blokjes hebben allemaal een lage compressie, is meer voor de veiligheid gedaan.
Je kan de compressie iets omhoog brengen, kunnen de ori zuigers best hebben.

Lader check kan ik eventueel wel voor je doen.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op ma, 19 mrt 2012, 22:13:13
mijn lader zal binnenkort wel eens open moeten ja, maar die andere lader was nog niet zo lang geleden gereviseerd door ruud16v-g60, tenminste dat is wat ik van de eigenaar heb begrepen.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op ma, 19 mrt 2012, 22:29:37
Ik heb ook wel eens gezien dat er een slang afgedopt is waardoor de lader niet op druk blijft. Wastegate monteren is toch ook "dodelijk" voor het vermogen van je G-lader?
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op ma, 19 mrt 2012, 22:45:09
Ik heb ook wel eens gezien dat er een slang afgedopt is waardoor de lader niet op druk blijft. Wastegate monteren is toch ook "dodelijk" voor het vermogen van je G-lader?
ik weet niet of het dodelijk is voor het vermogen, maar ik vind het zelf nogal sjonnietuning om zoeits te doen. Volledig overbodig aangezien de originele setup heel goed werkt. Maar dat denk ik ook al bij die lui die bij een turbo de recirculerende dumpvalve weg halen en er een normale op zetten. En vaak loopt hij dan veel minder goed omdat de computer lucht kwijt is geraakt ergens. En het enige voordeel wat ze gehaald hebben is dat hij dan een geluidje maakt als ze gas los laten.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 20 mrt 2012, 16:21:11
Ik heb veel liever heel de tijd een mooi Deuntje als af en toe als ik mijn gas los laat.
Voor mij geen dumpvalve.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 20 mrt 2012, 18:54:22
Heb me onderblok van de week opgehaald van de spuiter.
En ook ben ik me kleppendeksel lekker aan het polijsten geweest.

Hier de foto´s

(http://img839.imageshack.us/img839/3060/16032012180.jpg)

(http://img9.imageshack.us/img9/6919/16032012179.jpg)

(http://img195.imageshack.us/img195/9730/15032012178.jpg)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: JTG op di, 20 mrt 2012, 20:00:14
Persoonlijk mij iets te gay -hug- wel mooi kleppendeksel, ben meer van matzwart wat onderblok betreft. Wel mooi dat je de moeite er voor neemt -thumbsup-

Welke kleur krijgt de kop en bak??
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: mk1-madness op di, 20 mrt 2012, 21:22:26
Oei, zonnebril momentje :). Ik ben ook benieuwd naar het totaal plaatje!
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op di, 20 mrt 2012, 22:11:31
Persoonlijk mij iets te gay -hug- wel mooi kleppendeksel, ben meer van matzwart wat onderblok betreft. Wel mooi dat je de moeite er voor neemt -thumbsup-

Welke kleur krijgt de kop en bak??

De cilinderkop wordt hoogglans verdicht.
Evenals het inlaatspruitstuk en het gasklephuis.
Eventuele andere motorsteunen en g lader steunen worden ook deze kleur denk ik.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
 -thumbsup-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: abje op di, 20 mrt 2012, 22:41:40
inderdaad wel een  -cool- kleurtje

maar denk dat als het blok in de auto hangt het wel gaaf zal staan  -thumbsup-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op wo, 21 mrt 2012, 16:10:53
inderdaad wel een  -cool- kleurtje

maar denk dat als het blok in de auto hangt het wel gaaf zal staan  -thumbsup-

Dan zal het zeker mooi staan.
Paars met chroom of glimmend alu is altijd mooi
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op wo, 21 mrt 2012, 20:05:28
hmm toen ik de project plannen las dacht ik dat word een racemonster maar nu ik dit zie...
beetje bling bling, vind het heel zonde eigenlijk. maar smaken verschillen gelukkig
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op do, 22 mrt 2012, 15:24:58
hmm toen ik de project plannen las dacht ik dat word een racemonster maar nu ik dit zie...
beetje bling bling, vind het heel zonde eigenlijk. maar smaken verschillen gelukkig

Waarrom zou dit zonde zijn.
Ik wil graag dat het motorblok netjes is.
En dat alles er goed bij staat schoon is en mooi is.

En verder word er alles aangedaan om er een racemonster van te maken.
Het interieur word niet zo gek hoor.
2 kuipstoelen en een rolkooi en de deurpanelen natuurlijk.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: RoelG op do, 22 mrt 2012, 16:27:45
aha... wacht effe


je hebt het over paars....

bij mij kleurt het vooral roze...

gebeurt wel vaker bij foto's door flits
Correct me if i'm wrong maar in werkelijkheid is de kleur wat donkerder dan op de foto?

Maar euh.... goed bezig. -thumbsup-

Mij persoonlijk niet gezien met die kleurtjes onder de kap.
Wat betreft je vraag aan Jones:
Hij zegt niet dat het zonde is.
Hij zegt dat hij het zonde vindt (omdat het zijn smaak niet is)

En zoals hij al zegt: smaken verschillen (gelukkig)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Sander Beer op do, 22 mrt 2012, 18:26:57
het voordeel van zo een kleurtje tov mat zwart is dan wel dat als je een lekje hebt dat je goed kan zien vanwaar de olie komt
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op do, 22 mrt 2012, 20:04:35
en dat je daarna waarschijnlijk nooit weer die vlek uit de kleur weg krijgt. Oftewel 1 keer een kleine lekkage bij een warme motor kan soms al permanent zichtbaar blijven bij zulke vrij lichte kleuren.

En bij mij is die motor ook wel heel erg roze, ben daar ook niet heel erg fan van.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op do, 22 mrt 2012, 21:45:37
en dat je daarna waarschijnlijk nooit weer die vlek uit de kleur weg krijgt. Oftewel 1 keer een kleine lekkage bij een warme motor kan soms al permanent zichtbaar blijven bij zulke vrij lichte kleuren.

En bij mij is die motor ook wel heel erg roze, ben daar ook niet heel erg fan van.

Dat hij erg roze lijkt komt door de flitser.
In werkelijkheid komt hij vrij aardig overeen met de originele kleur.
Maar Het blok moet nog gehoond worden.
En als hij dan beschadigt laat ik hem weer overspuiten en dan wat donkerder.´
Zodat hij nog iets beter overeen komt met de originele kleur.
En ook was ik niet van plan lekkage te krijgen.
Alles word vervangen dus nieuwe pakkingen en o ringen. Dus ik verwacht eigenlijk geen lekkage.
Het is altijd mogelijk.
Maar dat neem ik dan maar voor lief.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: RoelG op do, 22 mrt 2012, 22:31:11
 -thumbsup-

Zoals gezegd:

Over smaak kan je eindeloos zeiken / twisten
maar zolang je de techniek niet overslaat (looks before function) kan ik vrijwel alles waarderen  :)
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Lewis-coupe op za, 24 mrt 2012, 11:54:24
super idee/uitvoering -thumbsup- eindelijk iemand die wee hoe het wel moet -klus-
doet me trouwens aan deze denken met die kleuren.....

(http://u.polotreff.de/forum/8f/1c/1f/498378155e2e0bd4f078b22ca2ec72b04c_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/26/ed/bc/c16463195b6bbd260814afc67a384e85d1_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/car/71/17/e5/c8f4d85fe91d072c49c8ee90bc5dad306c_9_large.jpg)

lars van g-laderseite had met zijn set-up 1.3i g60 230pk,s behaald -thumbsup-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Lewis-coupe op za, 24 mrt 2012, 11:57:49
Ok op die manier.

Nou dat ga ik dus mooi niet doen.
Veel te veel werk. En bovendien ga ik hem niet helemaal uit elkaar halen om er een paar honderd lasjes bij te leggen.
En ik heb ook geen zin om me wagen na al dat werk weer voor 4500 te gaan laten spuiten.

voor dagelijks gebruik is dit oolk geen juiste oplossing, is meer voor de cirquits...
klein beetje doorlassen heeft daarintegen weldegelijk nut want dan scheurd het allemaal niet zo snel meer..

op golf1.info is ee topic over g60,s g40,s turbo enz.. met trottle-bodies...
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op za, 24 mrt 2012, 12:38:25
Ok dan ga ik is kijken op die website.
bedankt voor de info.
Ik heb toch besloten dat heel de motorruimte gelast gaat worden.
Daarna mag hij een bezoekje aan de spuiter maken om de motorruimte weer te spuiten.
En daarna mag het motorblok erin.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op za, 24 mrt 2012, 18:27:58
dat lijkt me een verstandige keuze. Het is zonde als je straks je motor klaar hebt en dan na een korte tijd genieten alweer de motor er uit kan halen omdat je carroserie het niet aan kon en kapot is gescheurd. En dat is natuurlijk nog een stuk duurder dan het nu in 1 keer goed doen.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: JTG op za, 24 mrt 2012, 18:51:48
das pas een echte gay-lader -thumbsup- -nana-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op za, 24 mrt 2012, 19:33:01
dat lijkt me een verstandige keuze. Het is zonde als je straks je motor klaar hebt en dan na een korte tijd genieten alweer de motor er uit kan halen omdat je carroserie het niet aan kon en kapot is gescheurd. En dat is natuurlijk nog een stuk duurder dan het nu in 1 keer goed doen.

Het is alleen jammer dat ik mijn co2 lasapparaat verkocht heb.
Die heb ik een jaar geleden verkocht aan mijn beste maat.
Ik ga hem in mei wel ophalen met mijn splinternieuwe vw caddy.
Daar past hij makkelijk in.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: jones op za, 24 mrt 2012, 19:56:21
in een oude caddy niet  -dunno-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op za, 24 mrt 2012, 20:18:51
in een oude caddy niet  -dunno-

Ja daar past hij ook wel in denk ik.
Maar ik heb een maand geleden een nieuwe caddy besteld bij de vw dealer.
140 pk 4 motion dsg6.
Leer interieur met navi en stuurbediening.
Bijna alle opties.
Dus daar kan ik hem wel mee vervoeren.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Mark op za, 24 mrt 2012, 21:36:35
[sarcasme]

Ja...

Zonder al die opties wordt dat een stuk moeilijker natuurlijk..


[/sarcasme]

Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: Sjon op za, 24 mrt 2012, 21:58:58
Je vergeet de bijpassende smiley Mark =>  -koffiedrinken-
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op zo, 25 mrt 2012, 00:05:47
haha ja idd.
 :)
Heb natuurlijk wel gelijk een goed uitgevoerde gekocht.
Ik zal nog wel foto´s posten als ik hem heb.
Momenteel is de daily een polo 6r bluemotion.
Ook volledig uitgerust met de luxe snufjes.
Rijd toch lekkerder vind ik persoonlijk.

Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: bobrosco op zo, 25 mrt 2012, 22:19:24
als hij volledig uitgerust is heeft hij dan ook een trekhaak? of is dat nog weer een extra optie bij een polo(of helemaal geen optie?)

Maar ik ben blij dat ik zelf nu al een paar jaar een co2 apparaat heb, toch 1 van de beste inversteringen die ik gedaan heb denk ik. Al wil ik inmiddels wel weer een zwaarder apparaat, maar ik kan me er nog wel mee redden.
Titel: Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
Bericht door: davidg40 op ma, 26 mrt 2012, 16:11:00
als hij volledig uitgerust is heeft hij dan ook een trekhaak? of is dat nog weer een extra optie bij een polo(of helemaal geen optie?)

Maar ik ben blij dat ik zelf nu al een paar jaar een co2 apparaat heb, toch 1 van de beste inversteringen die ik gedaan heb denk ik. Al wil ik inmiddels wel weer een zwaarder apparaat, maar ik kan me er nog wel mee redden.
Ja deze heeft ook een trekhaak.
Een afneembare.
Je ziet er werkelijk niets van.
Maar is idd wel een optie van 800 euro geloof ik.

Ik zelf heb geen ruimte thuis voor een co2 apparaat.
Daarrom heb ik hem aan mijn maat verkocht.
Dan kan ik hem altijd nog gebruiken als ik wil.