Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: kurt op di, 29 dec 2015, 12:33:17
-
Met de originele sproeiers krijg is mijn motor met r6 carbus niet aan de praat ...wel als ik startpistool gebruik . Welke sproeiers moet ik steken of in welke richting moet ik zoeken. ??? Ze staan op een 130o MH blok met mechanische kleppen . Hij krijgt benzine maar niet genoeg
-
hoger stationair afstellen? originele stationair sproeiers voldoen over het algemeen wel.
-
hoger stationair afstellen? originele stationair sproeiers voldoen over het algemeen wel.
hoe moet je deze afstellen ?want ik vind daar niets om te regelen ....
-
Stationairschroef zit vaak tegen de hevels/halve maantjes van de gaskabel. Vaak zit er een soort van labeltje aan dat naar beneden hangt om deze schroef te verstellen.
Wellicht in het midden tussen de carbs
-
(http://i.imgur.com/rv8Sk.jpg)
van het onderste kabeltje aan de knop draaien. als het goed is rechtsom gaat de motor hoger stationair lopen.
-
Denk je dat hij dan blijft draaien want hij start enkel met start piloot maar als dat weg is draaid hij niet . Dus zonder wil hij wel starten maar lukt niet dus hoge toeren ben ik zelfs bog niet geweest -boehoe-
-
Sproeiers wel open?
-
Ik heb deze van David gekocht en die zij dat er van 150 in zaten
Ik hoop dat hij snel aan de praat geraakt want de moed zakt naar mijn schoenen -dunno-
-
Zou ik eerst even kijken zoals sjon al zegt of je sproeiers wel open zijn.
-
Maak ik morgen werk van , alvast bedankt -thumbsup-
-
en wat voor brandstof pomp? Als je vlotterkamer niet vol genoeg is dan gaat hij vaak ook te arm lopen en lucht zuigen.
-
Er staat een electrische benzinepomp bij aangesloten , Hij krijgt benzine .... De sproeiers in het midden staat 62 op en de kleine 38 .......
-
Dus deze zijn te klein ? Niet ?
-
Dan zou die nog steeds stationair moeten kunnen lopen. zijn de sproeiers schoon?
-
Dan zou die nog steeds stationair moeten kunnen lopen. zijn de sproeiers schoon?
ja
-
Zoals op de foto is er ook een stekkertje moet die ook aangesloten worden? Dacht ik niet he
-
en hij krijgt benzine . Allemaal leuk als het werkt
-
Nee stekker aansluiten is niet nodig. Met gas spelen helpt ook niet?
-
co schroeven wel 2,5 slag los ? stationairschroef zo stellen dat hij een spleet heeft van 1 mm op de vlinderkleppen .
-
start je wel mbv choke ?
-
Co schroef staat op 2,5 en choke word getrokken .... Nog maar even proberen en kijken of ik iets gemist heb ....
-
dan klinkt het toch naar geen benzine krijgen in de motor . komen de lotternaalden wel los . deze willen nog wel eens verkleven .
-
dan klinkt het toch naar geen benzine krijgen in de motor . komen de lotternaalden wel los . deze willen nog wel eens verkleven .
dit ga ik even bekijken alvast bedankt en gelukkig nieuwjaar -thumbsup-
-
co schroeven wel 2,5 slag los ? stationairschroef zo stellen dat hij een spleet heeft van 1 mm op de vlinderkleppen .
waar zitten die Co schroeven en de statuonairschroef ? Of is dat dat kabeltje onderaan om aan te draaien ? 1ste keer dat ik motorcarbs neem -gert-
-
Kabeltje inderdaad. Co schroeven zitten aan de onderkant van carbs
-
-sturen- hij draaid -nana- -nana- eindelijk 😎
Zalig om hem te horen draaien . Soms als ik hem in toeren jaag blijft hij daar hangen en gaat na een tijdje naar beneden ... Wat zou dat kunnen zijn ? Alvast bedankt voor de hulp -thumbsup-
-
Knik in gaskabel?
-
Valse lucht zou het kunnen zijn
-
Ik bekijk het -thumbsup-
-
Wat was het probleem nu geweest? -dunno-
-
Wat was het probleem nu geweest? -dunno-
jeen vriend van me heeft het opgelost ik ga het hem vanavond vragen
-
Aan de voorkant van de Carbs heb je een darmpje dat van lings en van rechts komt . Als we deze verbinden start hij niet aks we deze van elkaar verwijderen loopt hij direct :) .
We hebben nog geen testrit kunnen doen maar zoude de huidige sproeiers 62 en 38 ... Moeten we deze veranderen ?
Als ik gas geef duurt het even voor hij terug stationair loopt.... Gaskabel is nieuw en loopt netjes zodat hij plaats genoeg heeft.
Kan het zijn dat de schuiven te traag gaan ?
-
Aan de voorkant van de Carbs heb je een darmpje dat van lings en van rechts komt . Als we deze verbinden start hij niet aks we deze van elkaar verwijderen loopt hij direct :) .
We hebben nog geen testrit kunnen doen maar zoude de huidige sproeiers 62 en 38 ... Moeten we deze veranderen ?
Als ik gas geef duurt het even voor hij terug stationair loopt.... Gaskabel is nieuw en loopt netjes zodat hij plaats genoeg heeft.
Kan het zijn dat de schuiven te traag gaan ?
Je bedoeld in gemonteerde toestand aan de achterkant van de carb's, hoog tussen carb 1&2 en tussen 3&4?
Dat zullen de overloopjes zijn: verbinden waaraan? Ik sluit ze nooit aan, zou eventueel op retour kunnen,
maar in principe kan/mag er niks uitkomen (indien wel; te hoge brandstofdruk of vlotters sluiten niet af)
62 en 38 wat? Hoofdsproeiers en stationairsproeiers?
Niet vlot terugzakken naar stationair duidt op te rijk of te arm of fout CO.
Even voor de beeldvorming: 1.3 MH met mechanische kleppen? Dus met vaste stoters?
Dus ligt er een allejesus sportieve nokkenas in -naughty- => oh, maar dan mag er ook wel wat meer peut naar binnen.
Remluchtsproeiers afdichten is dan de eerste stap.
-
32 en 38 inderdaad de sproeiers . Inderdaad met vaste stoters . Remluchtsproeiers waar vind ik die -dunno- . Je kan er een filmpje van bekijken op mijn fb Kurt De Wever
-
Er zit een GK nokkenas in
-
32 en 38 inderdaad de sproeiers . Inderdaad met vaste stoters . Remluchtsproeiers waar vind ik die -dunno- . Je kan er een filmpje van bekijken op mijn fb Kurt De Wever
Er zit een GK nokkenas in
32 en 38, vorige bericht 62 en 38 -dunno- Ja, wat is 't nou?
En vooral: welke maat hoofdsproeiers?
Stationairsproeiers verander ik niet.
MH hydrostoter motorblok met vaste stoters en een nokkenas van een GK sleeptuimelaar -gert-
Stel dat dat zou passen, dan zullen velen een goedkopere (en vooral makkelijker verkrijgbare) hydrostoter nokkenas
in mechanische sleeptuimelaarkop monteren....
-uitlachen- Kennen jullie in BE de uitdrukking "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt".
-
-naughty- De klep wel horen sluiten maar niet weten waaraan de nok hangt?
-
Het is een sleeptuimelaarblok,ik heb even stiekum gekeken. :D
-
Nabij. En is vaak een te arm mengsel op stationair . Co schroeven elk een kwart tot halve slag meer geven .
-
Ik probeer mij zo goed mogelijk uit te drukken en blijkbaar gebruiken jullie andere woorden dan ons .
De motor is een MH motor die vroeger hydrolyse kleppen had (zoals ze bij ons zeggen) nu heb ik de kop er af gehaald en een kop opgezet met sleeptuimelaar ( zoals jullie dat noemen) met een GK nokkenas .
En die spreekwoorden .... Ik doe mijn best om alles in kannen en kruiken te krijgen ( nu we toch bezig zijn met spreekwoorden ) maar als ik de klepel wist hangen had ik hier geen hulp gevraagd .
-
Valse lucht kun je uitsluiten mbv remmen reiniger rondom de cruciale punten te spuiten . Pas op is brandbaar .
-
Nabij. En is vaak een te arm mengsel op stationair . Co schroeven elk een kwart tot halve slag meer geven .
Nabij.En = Na ijlen -thumbsup-
Ik weet dat Serge dikke vingers heeft :)
-
Valse lucht kun je uitsluiten mbv remmen reiniger rondom de cruciale punten te spuiten . Pas op is brandbaar .
-thumbsup-
-
32 en 38, vorige bericht 62 en 38 -dunno- Ja, wat is 't nou?
En vooral: welke maat hoofdsproeiers?
Stationairsproeiers verander ik niet.
MH hydrostoter motorblok met vaste stoters en een nokkenas van een GK sleeptuimelaar -gert-
Stel dat dat zou passen, dan zullen velen een goedkopere (en vooral makkelijker verkrijgbare) hydrostoter nokkenas
in mechanische sleeptuimelaarkop monteren....
-uitlachen- Kennen jullie in BE de uitdrukking "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt".
was inderdaad 62 en 38. Dit was een tip fout. Ik denk dat 62 de hoofdsproeier is ... Deze staat in het midden dacht ik de andere aan de kant .
-
MH met een sleeptuimelaar kop is geen MH, dan lijkt ie meer op een HK
-
Leuker nog, want met GK nokker en motorfietscarbs...
-
Een legoblokje
-
Willen jullie zeggen dat de combinatie niet kan ? Ik heb hier op het forum gekocht van David .
Hij wil nog steeds (als je gas geeft ) niet direct terug in toeren naar beneden gaan ... Wat kan het zijn ??? Ik ben maar een hobbyer geen expert ... Help -boehoe-please
-
Te rijk of te arm mengsel en/of CO
-
En hoe los ik dat het beste op ???
-
Het is wel zo als je hem koud start loopt hij wat dubbel ( 4 takten ) alsof er een bougie uit is ....
-
Juiste sproeierbezetting en CO afstellen.
(Ontsteking is reeds afgesteld, ga ik vanuit)
[leest even terug] Is dat nog steeds hoofdsproeiermaatje 62? Remlucht nog open?
Dan zeg ik dat ie te arm loopt: doe de remluchtsproeiers* maar es afdichten.
*: zie zoekfunctie.
-
Bij zoekfunctie kom ik terug hier op uit .
62 is de sproeier in het midden . Dus hier zou ik een 100 voor nemen ... Niet ?
De sproeier aan de kant is dat de Remluchtsproeier ? Of heb ik het mis of zit die nog ergens anders ?
-
Zoekfunctie altijd gebruiken vanuit beginscherm!
-
Gevonden dmv zoekfunctie binnen 3 seconden:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=963.0 (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=963.msg449006#msg449006)
Dichtzetten kan dmv correctiepluggen (http://www.tovami.com/carburateur-diversen.php),
maar meestal tik ik er een zacht spijkertje in en knip die ruim af (kun je ze er altijd nog uittrekken)
Gaarne mij niet lastigvallen via FB voor technische vragen: dit forum zit barstensvol info
+ meer kans op antwoord van meerdere personen.
-
-thumbsup-
-
Gevonden dmv zoekfunctie binnen 3 seconden:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=963.0 (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=963.msg449006#msg449006)
Dichtzetten kan dmv correctiepluggen (http://www.tovami.com/carburateur-diversen.php),
maar meestal tik ik er een zacht spijkertje in en knip die ruim af (kun je ze er altijd nog uittrekken)
Gaarne mij niet lastigvallen via FB voor technische vragen: dit forum zit barstensvol info
+ meer kans op antwoord van meerdere personen.
had ik ook gevonden maar dat gaat over een CBR carbu en bij een Yamaha staan ze anders ... 3 naast mekaar ... Gewoon de middenste ? -dunno-
-
Eenduidig antwoord is er niet, want er zijn inderdaad tig verschillende carb's.
Vermoedelijk de middelste, om 't zeker te weten doe ik erop blazen en voelen of 't daadwerkelijk de 'hoofd'remluchtsproeier is.
-
Eenduidig antwoord is er niet, want er zijn inderdaad tig verschillende carb's.
Vermoedelijk de middelste, om 't zeker te weten doe ik erop blazen en voelen of 't daadwerkelijk de 'hoofd'remluchtsproeier is.
En wat moet je dan ervaren als je erop blaast ? Wat is eigenlijk de functie van de Remluchtsproeier ? Terug afdalen in toeren ?
-
Blazen op 'hoofd'remlucht = lucht richting hoofdsproeier en hoofdnaald.
Functie remluchtsproeier: doe maar googlen
Terug in toeren? Euhhh, ik zou eerst de motor maar es uitzetten -gert-
Dit soort klusjes doe ik meestal op de werkbank, carb's uitgebouwd dus.
-
Blazen op 'hoofd'remlucht = lucht richting hoofdsproeier en hoofdnaald.
Functie remluchtsproeier: doe maar googlen
Terug in toeren? Euhhh, ik zou eerst de motor maar es uitzetten -gert-
Dit soort klusjes doe ik meestal op de werkbank, carb's uitgebouwd dus.
doe ik toch -gert-ik vind het leuk dat je me zo veel mogelijk helpt , maar je hebt wel een nare manier om iets over te brengen he :)
-
doe ik toch -gert- ik vind het leuk dat je me zo veel mogelijk helpt , maar je hebt wel een nare manier om iets over te brengen he :)
Soms vergeet ik nog welles een smiley, maar meestal zit ik wel met een smile op m'n harses te typen hoor :)
-uitlachen- Hopelijk heb je de klepel gevonden nu uitlachen2
-
Soms vergeet ik nog welles een smiley, maar meestal zit ik wel met een smile op m'n harses te typen hoor :)
-uitlachen- Hopelijk heb je de klepel gevonden nu uitlache
komt goed , heb net setje sproeierboren besteld morgen Remluchtsproeier dicht maken -dj-
-
ik haal de boortjes per 0,05 oplopend voor een 50 cent per stuk bij een goede gereedschap zaak .
-
Eindelijk is hij klaar draait super, trekt goed op 🍻 bedankt iedereen voor de hulp -thumbsup- -sturen-
-
Mooi man! En wat heb je nou gedaan om het voor elkaar te krijgen?
-
Mooi man! En wat heb je nou gedaan om het voor elkaar te krijgen?
Dit was voor mij de eerste keer en dan doe je het voorzichtig aan.
Tis een beetje de durf dat bij me ontbrak, en de kennis
Maar achteraf gezien valt het allemaal nog mee, als je weet waar de klepel hangt -naughty-.
De eerste testrit was echt een tegenvaller omdat hij echt niet vooruit ging en de verbranding niet goed was .
Maar dan de sproeiers na elke rit wat groter gemaakt en loopt nu als een trein en de verbranding is goed .
-
Dus auto+motorfietscarbs=trein? :D
-thumbsup-
-
Als het net zo rijd als de NS dan weet je het wel. :)
-
Wat is SN ? :)
-
Alleee hedde gij geen goooogle..😊
-
NS.be bestaat toch niet :)
-
mag dicht