Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Der Ghopmeister op ma, 04 jan 2010, 12:24:27
-
De temperatuur meter nauwelijks uit de hoek komt... kachel wordt wel warm en stationair blijft ie ook ineens niet echt lekker meer lopen
vanmorgen nog niks aan de hand -dunno-
kan dit de thermostaat wezen of moet ik het probleem elders zoeken?
-
Voel de koelslangen eens, worden die wel heet?
Zo ja, dan denk ik eerder aan de temperatuursensor/meter.
-
vocht/slecht contact in het stekkertje of het kabeltje van de temp sensor. Vaak is de sensor gewoonweg kapot, erger nog als ie is afgebroken, lastig te verwijderen namelijk.
Ik zou zowiezo even de bedrading langsgaan. Meter kan het ook hebben begeven.
edit: thermostaat sluit ik even uit, temperatuursensor zit voor zover ik weet in het blok en niet in het radiatorcircuit.
edit 2: nu ik ernog eens over nadenk, als je thermostaat open blijft, wordt de motor minder snel warm, maar dan zou ie naderhand wel een temperatuur moeten aangeven.
-
De temperatuur meter nauwelijks uit de hoek komt... kachel wordt wel warm en stationair blijft ie ook ineens niet echt lekker meer lopen
vanmorgen nog niks aan de hand -dunno-
kan dit de thermostaat wezen of moet ik het probleem elders zoeken?
gewoon vervangen! -nana-
-
stationair als ie blijft lopen loopt de temperatuur wel op! choke slaat ook later af als normaal en op de choke draait ie meer toeren als anders -dunno-
dus de tempmeter is niet stuk lijkt me!
-
stationair als ie blijft lopen loopt de temperatuur wel op!
Zeg dat dan gelijk in 't 1e bericht -moon- => thermostaat
-
heb er nog een liggen uit een partijtje onderdelen :) maar of ie past? of zijn die in alle polo blokjes gelijk?
-
thermostaten zijn vrijwel altijd gelijk. Bij nieuwere polotjes schijnt er wel eens een langwerpig zwart ding in te zitten, maar de meeste thermostaten zijn gelijk, maakt nie uit welke motor. T gaat m voornamelijk om de temperatuur wanneer ie open gaat, dus daar goed op letten.
-
was ooit voor een polo bedoelt dus zal wel goed zitten dan!
-
behr thomson 030 121 113 84graden staat er op
-
even vervangen is er niet bij -gert- damn wat zit dat ding beroerd onder de kap.....
-
even vervangen is er niet bij -gert- damn wat zit dat ding beroerd onder de kap.....
luie hond :) ontsteking ff merken en demonteren ,daarna heb je alle ruimte -klus-
-
heb laatst nog een thermostaathuis vervangen in krap 30 minuten
-
Getverdrie, ik open een topic over hoe dit het makkelijkste, meest economisch qua tijd, kan en krijg alleen foto's van een 2f blok waar je onwijs veel ruimte hebt. -nana-
En hier krijg je gewoon in een keer antwoord! Gelukkig doe ik er ook maar mijn voordeel mee! -thumbsup- Oh ja, bij mij zit de radiatorfan meer in de weg dan de ontsteking ....
-
Getverdrie, ik open een topic over hoe dit het makkelijkste, meest economisch qua tijd, kan en krijg alleen foto's van een 2f blok waar je onwijs veel ruimte hebt. -nana-
En hier krijg je gewoon in een keer antwoord! Gelukkig doe ik er ook maar mijn voordeel mee! -thumbsup- Oh ja, bij mij zit de radiatorfan meer in de weg dan de ontsteking ....
Hele radiateur loshalen is wel ook 2 boutjes
:)
-
Hele radiateur loshalen is wel ook 2 boutjes
:)
klopt de radiateur zit idd meer in de weg als de ontsteking en als je die weg moet halen moet je ook alle koelvloeistof der af laten lopen tenminste ik wel en daar had ik geen zin aan eigenlijk.... maar goed ben vanochtend vrij dus kan ik t mooi ff doen
-
How to -tje? -nana-
-
is goed ga m'n best doen :)
-
-thumbsup- Je hebt ook zo een mooi fototoestel ...
-
de foto's lukken wel maar de tekst der bij ben ik meestal niet zo goed in :) maar dat komt ook vast wel goed -thumbsup-
-
fan van koeler is wel 4 boutjes.. :P ook toevallig laatst nog 1 vervangen.. ontsteking + fan verwijderd en had me een berg ruimte.. had ik vaker moeten doen, anders kom je toch aan het pielen..
en bij het vervangen v/d thermostaat moet de kvs er toch af dus als de koeler los moet snap ik je probleem niet -dunno-
-
Fan is uit me hoofd 3 boutjes en die krijg je er niet uit zonder de kap te demonteren => nutteloos dus.
Radiateurkap zit met 4 boutjes in 't plastic van de radiateur gedraaid => lekker laten zitten.
Radiateur zelf (Polo 2) is 2 boutjes, 2 koelslangen en 2 stekkers.
Radiateur schuin of schuin onderin de balk 'neerzetten' kan ook wat meer ruimte geven:
hoef je alleen de 2 boutjes bovenop te lossen.
(mijn methode om de revisie-dynamo ertussendoor te frutten: brede 3F/diesel-radiateur
en oliekoelslangen zitten dan ook gruwelijk in de weg)
-
Fan is uit me hoofd 3 boutjes en die krijg je er niet uit zonder de kap te demonteren => nutteloos dus.
dus bedoeld hij misschien wel fan+fanhuis, dus. :)
de bovenste 2 metalen beugels in de radiateur zijn vaak net zo "gevaarlijk" om aan te zitten als de boutjes van het fanhuis, tis allemaal roest in kunstof
-
fan van koeler is wel 4 boutjes.. :P ook toevallig laatst nog 1 vervangen.. ontsteking + fan verwijderd en had me een berg ruimte.. had ik vaker moeten doen, anders kom je toch aan het pielen..
en bij het vervangen v/d thermostaat moet de kvs er toch af dus als de koeler los moet snap ik je probleem niet -dunno-
fan los draaien heb ik ook geprobeert maar als ik m naar boven er uit wil halen loop ik vast op de ontsteking en de andere kant op tegen de bovenste slang van de radiateur dus dat heeft/had ook geen zin ;)
-
fan los draaien heb ik ook geprobeert maar als ik m naar boven er uit wil halen loop ik vast op de ontsteking en de andere kant op tegen de bovenste slang van de radiateur dus dat heeft/had ook geen zin ;)
ontsteking verwijderen .
heb je geen 1/4 ratel setje dan ?
-
ontsteking laat ik liever zitten aangezien ik daar nog niet zoveel verstand van heb :D en ik de auto verder wel nodig ben!
maar goed zo met de radiateur eruit pakken werkte prima en is ook niet belachelijk veel werk ;)
-
ontsteking laat ik liever zitten aangezien ik daar nog niet zoveel verstand van heb :D en ik de auto verder wel nodig ben!
maar goed zo met de radiateur eruit pakken werkte prima en is ook niet belachelijk veel werk ;)
Gewoon even een merkstreepje zetten, dan kan je zo de ontsteking eraf halen. Niks spannends aan. Als je hem er weer opzet merkstreepjes weer goed zetten en voila. DB-riemetje vervangen oid is meer werk
-
je werkt zowiezo aan het koelsysteem, dus je bent toch een groot deel van je koelwater kwijt als je de thermostaat moet verwijderen. Boeit het ook niet meer dat je de radiateur eerst weghaalt. Kun je achteraf gelijk je hele systeem voorzien van nieuwe vloeistof, kan ie er weer jaren mee door ;)
Waarom aan ontsteking zitten als het niet nodig is?
-
Is het probleem opgelost door het vervangen?
-
jupz temp meter loopt na een paar minuten weer gewoon op en de kachel wordt ook sneller warm heb ik t idee!
-
je werkt zowiezo aan het koelsysteem, dus je bent toch een groot deel van je koelwater kwijt als je de thermostaat moet verwijderen. Boeit het ook niet meer dat je de radiateur eerst weghaalt. Kun je achteraf gelijk je hele systeem voorzien van nieuwe vloeistof, kan ie er weer jaren mee door ;)
Waarom aan ontsteking zitten als het niet nodig is?
alleen voor mensen die niet kunnen sleutelen zeg ik afblijven van je auto -nana-