Auteur Topic: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).  (gelezen 1530 keer)

Offline peace

  • Non-Register lid
  • Berichten: 61
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #15 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 21:00:46 »
Hoe kan de blauwe tempsensor eigen kapot zijn als hij niet veranderd in motorloop op het moment dat je hem eruit haalt? Of je nu een werkende of kapotte erin hebt zitten, je verbreekt toch bij beide het signaal?

Of is mijn redenering fout?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #16 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 21:04:56 »
Als de blauwe tempsensor kapot is is er al geen signaal. Dus als je de verbinding verbreekt en er is geen verschil, dan wás er dus al geen signaal voordat je 'm verbrak. Zo is althans de gedachtengang, is niet gezegd dat dat altijd de situatie is.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline peace

  • Non-Register lid
  • Berichten: 61
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #17 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 21:19:57 »
Als de blauwe tempsensor kapot is is er al geen signaal. Dus als je de verbinding verbreekt en er is geen verschil, dan wás er dus al geen signaal voordat je 'm verbrak. Zo is althans de gedachtengang, is niet gezegd dat dat altijd de situatie is.
Dit betekend dus dat de auto "bij wijze van" bij mij altijd al in koudloop loopt? Ik denk dat dit bij mij niet het geval is omdat hij niet hoger in de toeren ligt o.i.d.? Want bij een koude motor trilt hij juist helemaal niet, pas op het moment dat de motor warmer word.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #18 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 21:49:00 »
Dan doe je toch iets anders? Zoals de zoekfunctie gebruiken? -dunno- -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #19 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:19:22 »
Als het donker is ga ik wel even met een geïsoleerde schroevendraaier langs de kabels om te kijken of er vonken overspringen, lijkt me alleen sterk; hij bokt namelijk zeker niet. T is gewoon "trillen" ja kan het niet anders noemen  -dunno-

Het gaat er niet om of die 'lekt', het gaat er om dat de kabels de vonk goed doorgeven.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline peace

  • Non-Register lid
  • Berichten: 61
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #20 Gepost op: do, 09 jun 2011, 23:07:37 »
YES! zelfde probleem gevonden :

Citaat
Ik heb zaterdag voor mijn VW Polo 1992 Kenteken FR-JH-57  een lambdasonde gehaald omdat hij slecht stationair loopt zodra die warm is en zeker als ik een tijdje voor het stoplicht sta loopt hij heel onregelmatig. Management uitgelezen 00525, lambdasensor. Ik heb deze gisteravond gemonteerd maar de motor loopt nu steeds slecht stationair en de foutcode in het management blijft 00525 [....]

[....] Als ik op de snelweg rij merk ik er weinig van maar met lage toerentallen in de file begint ie te bokken.

Even later....

Citaat
Zo eindelijk weer een update. [...] maar toch liep die nog niet lekker en ook de foutcode van de lambdasonde bleef terugkomen. Wat blijkt nu de nieuwe lambdasonde was kapot! Ik heb hem geruild voor een nieuwe nadat ik en de verkoper ons er echt van overtuigd hadden dat ik de goede had. Net er in gezet en meteen liep de motor als een zonnetje. Net even proef gereden en het lijkt erop dat de foutmelding ook weg blijft. Al met al dus een samenloop van omstandigheden, eerst een kapotte lambdasonde, vervolgens lekte de voetpakking en de nieuwe lambdasonde was in eerste instantie dus ook kapot! Goed voor heel wat dagen hoofdpijn maar hopelijk kan ik nu weer ff vrolijk rond rijden.
Bron: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9551.0.html

Precies hetzelfde probleem als bij mij, ik houd van dit forum, ik houd van de zoekfunctie!  -love-

Morgen ff naar de sloop, testen en dan nieuwe aanschaffen -klus-

Oja, mag   -locked-
« Laatst bewerkt op: do, 09 jun 2011, 23:09:59 door Kristan »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #21 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:14:24 »
zou hem pas op slot doen als het probleem opgelost is  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #22 Gepost op: vr, 10 jun 2011, 13:34:41 »
let wel, zelfde symptomen hoeven niet dezelfde oorzaak te hebben he!

als een motor op koudloop loopt, zal ie bij een warme motor juist slecht lopen, omdat de afstelling voor een warme motor anders moet zijn. Daar is die temperatuursensor voor bedoeld.
Zou m toch ff nachecken...

Offline peace

  • Non-Register lid
  • Berichten: 61
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #23 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 15:31:27 »
Inmiddels de lambdasonde vervangen ennnnnnnnnnn het probleem is er nogsteeds :(

Ik heb trouwens wel uitgevonden dat de blauwe temp.sensor wel schakelt bij koude motor (als je hem eruit trekt gaat de motor hoger in toeren) maar bij warme motor doet hij niks. Ga wel weer ff verder zoeken..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #24 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 16:39:38 »
I feel your pain man...  -boehoe-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline peace

  • Non-Register lid
  • Berichten: 61
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #25 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 11:51:49 »
Ik denk dat ik de auto maar naar een via via kennis (VW-monteur) ga sturen want ik kom er zelf niet uit.

Nog wel één ding waardoor jullie misschien het één en ander in verband kunnen brengen;

Ik ga steeds meer dingen merken aan de auto die me (misschien) eerst niet opgevallen zijn, namelijk;

Als ik het gaspedaal vol intrap (koppeling los) de auto even inhoud (net niet afslaat) en vervolgens pas optoert.

Kan dit samen (met eerder aangegeven problemen) op iets specifieks duiden?

Zo niet, dan toch allemaal bedankt voor jullie hulp en dan laat ik hopelijk binnenkort (wanneer vw-monteur) ernaar gekeken heeft, wat het probleem nou was.

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: [Q] Polo2F, stationair loopt niet lekker (trilt).
« Reactie #26 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 18:47:24 »
heb je dat rubber stukje slang op het inlaatspruitstuk ook al eens nagekeken of er een scheurtje inzit,ik bedoel dus de slang van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk,daar zit op t einde een stukje rubber slang aan,ik heb me ook eens te barsten gezocht naar een soortgelijk probleem en toen kwam ik erachter dat dat stukje slang iets gescheurt was dus valse lucht trok,mischien het proberen waard,spuit er maar eens wat remmenreiniger op,als ie lekt krijg je verschil in toeren direct,dant loopt ie ook wat rommelig stationair en als je komt aanrijden bij een stoplicht dan slaat ie net niet af en klimt ie weer in de gewone toeren
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen